ایراناینترنت

تشکیل کارگروه ویژه توسعه اقتصاد دیجیتال در دولت

به گفته عیسی زارع‌پور «کارگروه ویژه توسعه اقتصاد دیجیتال» در هیات‌دولت با عضویت هفت نفر از اعضای کابینه مصوب شد؛ کارگروهی ویژه، که تصمیمات آن در حکم تصمیمات هیات وزیران است و مسیر توسعه اقتصاد دیجیتال را هموار می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: انتظار داریم با این مصوبه، مسیر تحقق توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور تا دستیابی به سهم ۱۰ درصدی آن از کل اقتصاد کشور سهل‌تر و هموارتر و زیرساختهای لازم برای توسعه اشتغال فناوری پایه در کشور نیز بیش از گذشته فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: این کارگروه از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان رئیس؛ وزیر امور اقتصاد و دارایی به عنوان دبیر؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری؛ وزیر دفاع و رئیس کل بانک مرکزی تشکیل شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: بخش مهم این مصوبه تفویض اختیارات رئیس جمهوری و هیات وزیران به کارگروه اقتصاد دیجیتال بر اساس اصل ۱۲۷ و ۱۳۸ قانون اساسی است. طبق مصوبه، از این پس تصمیم‌گیری درباره امور اجرایی در موضوعات مربوط به اقتصاد دیجیتال و تصویب و اصلاح آیین‌نامه و مقررات مربوط به این بخش به وزیران عضو کارگروه تفویض شده و مصوبات کارگروه حسب مورد در حکم تصمیمات رئیس‌جمهوری و هیات‌وزیران است، اتفاقی که سرعت عمل تصمیمات را بسیار زیاد می‌کند.

زارع‌پور افزود: این اتفاق مهم، عزم و اراده دولت سیزدهم در بهره گیری از فرصتهای فناوری ارتباطات و اطلاعات را نشان می دهد و ان‌شالله مسیر شتاب‌بخشی به توسعه اقتصاد دیجیتال هموارتر می‌شود.

او گفت: به نظرم ذی‌نفعان و شاغلان در زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال و فناوری اطلاعات کشور خیلی خوب به اهمیت چنین مصوبه‌ای واقفند.

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا