گوناگون

نحوه تشخیص اصالت بیمه شخص ثالث و خرید ارزان‌ترین بیمه از بهترین کارگزاری

بیمه شخص ثالث خودرو به عنوان یک نوع بیمه اجباری در نظر گرفته شده‌است. بنابراین اگر برای دریافت و یا تمدید آن در سررسید اقدام نکنید؛ در صورتی که خودروی شما توسط پلیس متوقف شود، علاوه‌بر جریمه نقدی و نمره منفی، خودروی شما به پارکینگ منتقل خواهد شد. در چنین شرایطی علاوه‌بر پرداخت جریمه رانندگی به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث و پرداخت هزینه پارکینگ، باید جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را نیز پرداخت کنید. با توجه به اهمیت و ضرورت دریافت بیمه شخص ثالث، در این مقاله در رابطه با پوشش‌های بیمه شخص ثالث، نحوه محاسبه دیرکرد، نحوه محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث و همچنین استعلام اصالت بیمه‌نامه اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار خواهیم داد.

بیمه شخص ثالث چیست؟

بیمه شخص ثالث به عنوان یک نوع بیمه اجباری برای کلیه وسایل نقلیه موتوری در نظر گرفته شده‌است.  این بیمه با توجه به نوع پوشش‌ها خسارات جانی و مالی در حادثه رانندگی را جبران خواهد کرد. در تعریف بیمه شخص ثالث، مالک وسیله نقلیه موتوری یا بیمه‌گزار شخص اول نامیده شده و شرکت بیمه‌گر به عنوان شخص ثانی شناخته می‌شود. بنابراین کسی که در یک حادثه رانندگی دچار زیان مالی و جانی شود، شخص ثالث خواهد بود و تمامی خسارات جانی و مالی به شخص ثالث تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرد.

معرفی پوشش‌های بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث به طور کلی دو نوع خسارات مالی و جانی وارده به شخص ثالث را طبق بیمه‌نامه دریافتی توسط شخص بیمه‌گزار پرداخت می‌کند. بنابراین زمانی که یک حادثه رانندگی رخ می‌دهد، شرکت بیمه‌گر با توجه به نوع پوشش‌های دریافتی توسط شخص بیمه‌گزار میزان خسارات را ارزیابی کرده و در نتیجه برای پرداخت آن اقدام می‌کند.

همان‌طور که اشاره کردیم، پوشش‌های بیمه شخص ثالث خودرو به طور کلی خسارات مالی و بدنی به شخص ثالث را پرداخت خواهند کرد. منظور از خسارات مالی خساراتی است که در اثر حادثه رانندگی به خودرو یا وسیله نقلیه شخص ثالث وارد می‌شود.

در مورد خسارات بدنی، نوع صدمه، نقش مهمی در تعیین میزان خسارت و نحوه پرداخت آن دارد. صدمات بدنی در یک حادثه رانندگی می‌تواند شامل: شکستگی، نقص عضو، از کار افتادگی جزئی یا کلی، از کار افتادگی موقت یا دائم، هزینه‌های بیمارستان و درمان و نهایتاً دیه فوت باشد. شرکت بیمه‌گر، پس از کارشناسی و تعیین میزان خسارت با توجه به نوع پوشش و سقف بیمه شخص ثالث خودرو دریافت شده توسط بیمه‌گزار برای پرداخت خسارات اقدام خواهد کرد.

نحوه محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث و عوامل تاثیرگذار روی قیمت

برای تعیین نرخ بیمه شخص ثالث خودرو موارد مختلفی در نظر گرفته می‌شوند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

عوامل موثر بر نرخ بیمه شخص ثالث
عوامل موثر بر نرخ بیمه شخص ثالث
  • دیه کامل یک انسان در ماه حرام: مهم‌ترین مبنا برای محاسبه حق بیمه شخص ثالث دیه کامل یک انسان در ماه حرام خواهد بود. بر همین اساس نیز هر سال شرکت بیمه مرکزی ایران حداقل و حداکثری برای حق بیمه شخص ثالث خودرو و دیگر وسایل نقلیه موتوری تعیین می‌کند که مبنای اصلی آن نرخ دیه خواهد بود. با توجه به اینکه میزان دیه کامل یک انسان در سال ۱۴۰۰.۶۴۰ میلیون تومان در ماه حرام و ۴۸۰ میلیون تومان درماه غیرحرام است، شرکت بیمه مرکزی ایران حداقل نرخ بیمه شخص ثالث خودرو را یک چهلم این مبلغ یعنی ۱۶ میلیون تومان تعیین کرده‌است. البته شرکت بیمه مرکزی حداکثر نرخ بیمه شخص ثالث را نیز تعیین کرده که ۳۲۰ میلیون تومان است. اما توجه داشته باشید که در صورت تمایل به دریافت حداکثر نرخ بیمه شخص ثالث باید میزان توانگری شرکت بیمه‌گر را نیز در نظر داشته باشید.
  • کاربری خودرو: کاربری خودرو در اصل نشان‌دهنده میزان احتمال ریسک بروز یک حادثه رانندگی است. به عنوان مثال احتمال بروز حادثه رانندگی برای خودروهایی مانند آمبولانس، آتش‌نشانی، تاکسی، خودروهای باری و صنعتی بیشتر از خودروهای شخصی است. در نتیجه نرخ بیمه شخص ثالث برای این نوع خودروها نیز بیشتر خواهد بود.
  • میزان پوشش مالی بیمه شخص ثالث: همان‌طور که اشاره کردیم، شرکت بیمه مرکزی ایران هر ساله حداقل و حداکثری برای نرخ بیمه شخص ثالث خودرو تعیین می‌کند که در سال ۱۴۰۰ حداقل نرخ بیمه شخص ثالث ۱۶ میلیون تومان و حداکثر نرخ بیمه شخص ثالث نیز ۳۲۰ میلیون تومان است. با توجه به میزان پوششی که دریافت کرده‌اید، نرخ بیمه متفاوت خواهد بود.
  • تخفیف بیمه شخص ثالث یا تخفیف عدم خسارت: درصورتی‌که در مدت زمان اعتبار بیمه‌نامه شخص ثالث خودرو، خسارتی از شرکت بیمه‌گر دریافت نکنید، مشمول تخفیف عدم خسارت خودرو خواهید شد. تخفیف عدم خسارت خودرو برای هر سال ۵٪ بوده و به مدت ۱۵ سال قابل دریافت خواهد بود.
  • جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث خودرو: همان‌طور که اشاره کردیم اگر در موعد مقرر یا سررسید برای دریافت بیمه شخص ثالث خود اقدام نکنید و پلیس راهنمایی و رانندگی خودروی شما را متوقف کند، علاوه‌بر پرداخت جریمه و هزینه پارکینگ باید جریمه دیرکرد نیز پرداخت کنید. جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به صورت روزشمار تعیین شده و به بیمه شخص ثالث جدید اضافه خواهد شد.
  • تخفیفات اعمال شده توسط شرکت بیمه‌گر: شرکت‌های بیمه‌گر در بازه‌های زمانی مختلف تخفیفاتی را برای دریافت بیمه شخص ثالث اعمال می‌کنند که روی تعیین نرخ بیمه شخص ثالث تاثیرگذار خواهد بود.

بهترین بیمه شخص ثالث

در سالیان گذشته مقایسه خدمات شرکت‌های بیمه برای افراد بسیار سخت بود. احتمالا برای این کار شخص باید زمان بسیار طولانی را برای مراجعه به هریک از دفاتر بیمه صرف می‌کرد تا بتواند خدمات شرکت‌های مختلف را مقایسه کند. اما امروزه این کار به سادگی و تنها با مراجعه به سایت bimeh. com فراهم شده‌است. با وارد کردن و تغییر دادن هرکدام از فاکتورهایی که ذکر شد و نام شرکت بیمه مورد نظر می‌توانید حق بیمه نهایی را محاسبه و این مبلغ را در شرکت‌های مختلف محاسبه کنید.

استعلام اصالت بیمه‌نامه در سامانه سنهاب

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، خدمت «استعلام بیمه سنهاب» را به منظور تسهیل فرایند استعلام بیمه خودرو از جمله استعلام بیمه‌نامه شخص ثالث، استعلام بیمه بدنه و همچنین بررسی اصالت نمایندگان بیمه ارائه نموده است. بنابراین تمامی بیمه‌گزاران با ورود به صفحه استعلام بیمه سنهاب می‌توانند نسبت به ارزیابی اصالت بیمه‌نامه دریافتی اقدام کنند. برای این منظور اطلاعاتی چون نام شرکت بیمه‌گر، شماره بیمه‌نامه چاپ شده، کد ملی بیمه‌گزار و شماره تلفن همراه بیمه‌گزار ضروری خواهد بود.

برای استعلام بیمه شخص ثالث برای تشخیص اصالت آن در سامانه سنهاب به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://bimeh.com/sanhab-inquiry

به این ترتیب علاوه‌بر بررسی اصالت بیمه‌نامه شخص ثالث خودرو یا بیمه‌نامه بدنه خودرو می‌توانید اطلاعات مهم دیگری نظیر سابقه خسارت، درصد تخفیف بیمه، مبلغ پرداختی خسارت و موعد انقضای بیمه‌نامه را نیز مشاهده کنید.

چرا خرید آنلاین بیمه شخص ثالث خودرو از بیمه دات کام

با توجه به مطالبی که در این مقاله به آن اشاره شد به اهمیت و ضرورت دریافت بیمه شخص ثالث پی می‌بریم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های خود جهت دریافت بیمه شخص ثالث، از خدمات کارگزاری آنلاین بیمه دات کام استفاده کنید. از جمله مهم‌ترین مزایای سایت بیمه دات کام می‌توان به استعلام آنلاین انواع بیمه، بررسی و مقایسه خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های مختلف بیمه‌گر، دریافت مشاوره رایگان برای انتخاب مناسب‌ترین پوشش‌های بیمه‌ای، استعلام اصالت بیمه‌نامه، خرید آنلاین بیمه و در نهایت دریافت رایگان بیمه‌نامه درب منزل اشاره کرد. با توجه به مزایای فراوانی که استفاده از خدمات بیمه دات کام برای شما به همراه دارد، در کسری از ثانیه بهترین بیمه را خریداری خواهید کرد.

خرید بهترین بیمه شخص ثالث
خرید بهترین بیمه شخص ثالث

راه‌های ارتباط با بهترین کارگزاری آنلاین

نشانی: تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان، پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶

کد پستی: ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰

شماره‌های تماس: ۰۲۱-۴۳۷۲

پست الکترونیکی: info@bimeh. com

برای اطلاعات بیشتر در خصوص بیمه شخص ثالث و پوشش‌های آن، می‌توانید به سایت بیمه دات کام (https://bimeh.com) مراجعه نمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا