ایراناینترنت

تعویق برگزاری جلسات‌صیانت تا زمان اتمام بررسی بودجه

ویس‌کرمی: روز سه‌شنبه تصمیم نهایی کمیسیون‌مشترک مشخص می‌شود

ویس‌کرمی عنوان کرد: با توجه به اینکه زمان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ فرا رسیده و برخی از همکاران ما در کمیسیون مشترک به عنوان عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ انتخاب شدند به احتمال زیاد کمیسیون مشترک، مهلت مورد درخواست مرکز پژوهش‌ها برای بررسی طرح صیانت را می‌دهد تا در زمانی که ما درگیر بررسی لایحه بودجه هستیم مرکز هم کار خود را بر روی طرح انجام دهد.

به گزارش آی‌تی‌ایران به نقل از ایسنا، احتمالا مهلت درخواستی مرکز پژوهش‌های مجلس برای بررسی دقیق‌تر طرح صیانت به این مرکز اعطا خواهد شد. در همین راستا، دبیر کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی تصریح کرد: تصمیم نهایی کمیسیون مشترک مشخص در این‌باره فردا می‌شود؛ اما با توجه به فرا رسیدن زمان بررسی لایحه بودجه به احتمال قوی کار بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی پس از اتمام کار بودجه در مجلس در کمیسیون مشترک از سر گرفته خواهد شد.
مهرداد ویس‌کرمی همچنین با اشاره به نامه اظهار نظر اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص طرح حمایت از حقوق کاربران عنوان کرد: اگرچه بر اساس قانون مرکز پژوهش‌ها در خصوص این دست موارد حق اظهار نظر دارد اما ما به مدل انتشار نامه اظهار نظر این مرکز در خصوص طرح نقد داشتیم. البته انتقاد ما نسبت به خود اظهارنظر مرکز پژوهش‌ها نیست؛ چرا که بر اساس قانون مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حق دارد در خصوص این دسته از موارد اظهار نظر کند و نظر مشورتی ارائه کند و کمیسیون نیز در پذیرش و یا رد آن اظهار نظر مختار باشد.

وی افزود: در واقع مشکل بر سر این بود که چرا نامه اظهارنظر مرکز پژوهش‌ها پیش از اینکه به دست رئیس کمیسیون برسد در فضای مجازی منتشر شده است که البته خود مرکز پژوهش‌ها هم این موضوع را قبول دارد. در همان زمان پذیرفت که اینگونه انتشار نظر خطای شخصی بوده و برخی اشخاص چنین اقدامی انجام داده‌اند و این موضوع اقدام خود مرکز پژوهش‌های مجلس به معنای عام کلمه نبوده است.
دبیر کمیسیون مشترک حمایت از حقوق کاربران عنوان کرد: در این مدت بررسی مرکز پژوهش‌ها با حضور گروه‌های مختلف در چندین جلسه بحث‌ها پیش رفته و تغییراتی در پیش نویس انجام شده است. از سوی دیگر مرکز پژوهش‌های مجلس برای اقدامات بیشتر مهلت بیشتری از کمیسیون درخواست کرده است. اگرچه ما از مرکز پژوهش‌های مجلس درخواست کرده بودیم که نظر وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی را با پیش نویس طرح مربوطه ادغام کند که این کار انجام نشده است.

اواخر هفته گذشته، مرکز پژوهش‌های مجلس با ارسال نامه‌ای، نتیجه بررسی خود از نسخه موجود برای طرح صیانت از کاربران فضای مجازی را اعلام کرد. در گزارش این مرکز، طرح ارائه شده ناقض قانون اساسی کشور عنوان شد و بیش از ۳۸ ایراد برای آن ذکر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا