تکنولوژی

دومینوی انصراف شرکت‌های فناوری از رویداد CES در پی جولان کرونا

خیز دوباره همه‌گیری کرونا و افزایش شمار مبتلایان به سویه جدید امیکرون در آمریکا و جهان، برگزاری رویداد بزرگ فناوری CES ۲۰۲۲ را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

پس از اعلام انصراف چند شرکت بزرگ فناوری از حضور فیزیکی در رویداد CES سال آینده، اکنون شرکت‌های گوگل  و جنرال موتورز نیز به این جمع پیوستند و اعلام کردند که به صورت دیجیتال در این گردهمایی بزرگ حضور خواهند داشت.

تی-موبایل از جلمه شرکت‌هایی بود که در هفته گذشته، خبر کناره‌گیری خود از این رویداد را اعلام کرد. مایک سیورت، مدیرعامل این شرکت و کسی که همواره حضوری  پررنگ را در CES داشته، اخیرا اعلام کرد که در مراسم پیش رو، سخنرانی نخواهد داشت و حضور فیزیکی این شرکت بسیار محدود خواهد بود.

آمازون وهایسنس نیز از دیگر شرکت‌هایی هستند که به تازگی از تصمیم خود برای برگزاری مراسم معرفی از محصولات خود به صورت تمام دیجیتال خبر داده‌اند و اعلام کردند که هیچ برنامه‌ای برای حضور فیزیکی ندارند.

هایسنس در حالی قید شرکت فیزیکی در CES سال آینده را زد که در ادوار گذشته و با برگزاری کنفرانس‌هایی مملو از محصولات جدید، نگاه علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب می‌کرد. این شرکت در بیانیه خود عنوان کرد که در روز چهارم ژانویه و به منظور حفظ سلامتی کارکنان خود، طی مراسمی‌تمام دیجیتال، از آخرین محصولات خود رونمایی خواهد کرد.

شرکت وایمو که از زیرمجموعه‌های گوگل محسوب می‌شود و در زمینه توسعه‌دهنده فناوری خودروهای خودروان فعالیت دارد، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم سختی را در خصوص حضور در نمایشگاه CES پیش رو گرفته و به صورت مجازی در این رویداد حضور خواهد داشت.

به گفته این شرکت، تکدرا ماواکانا، مدیرعامل به همراه میشل پیکاک از مدیران ارشد این شرکت با حضور در پنل‌های مختلف، به صورت مجازی در خصوص موضوعات مختلف سخنرانی خواهند داشت.

اینتل نیز از دیگر شرکت‌هایی است که اعلام کرد با توجه به بررسی‌ها و مشورت‌های صورت‌گرفته، بخش قابل توجهی از حضور این شرکت در CES به صورت مجازی خواهد بود و تنها تعداد محدودی از کارکنان این شرکت با حضور در این رویداد، از علاقه‌مندان میزبانی خواهند کرد.

شرکت آلمانی تولیدکننده لوازم جانبی HyperX هم اعلام کرد از تصمیم خود برای حضور فیزیکی در این رویداد منصرف شده و به صورت آنلاین در خصوص آخرین دستاوردهای خود صحبت خواهد کرد.

این دومینوی کناره‌گیری از CES ۲۰۲۲ اخیرا به جنرال موتورز رسید و این شرکت اعلام کرد که به صورت تمام دیجیتال در این رویداد شرکت خواهد کرد. این تصمیم در حالی اعلام شد که این شرکت پیشتر اعلام کرد ماری برا، مدیرعامل این شرکت به عنوان سخنران اصلی در کنفرانس اختصاصی این شرکت صحبت خواهد کرد و از نسخه الکتریکی خودروی Chevrolet Silverado رونمایی خواهد شد. اما طولی نکشید که این برنامه‌ریزی‌ها تغییر کرد.

در بیانیه جنرال موتورز آمده است: تصمیم گرفتیم تا به صورت تمامی‌دیجیتال در CES ۲۰۲۲ حضور یابیم. این نمایشگاه یک پلتفرم مهم فناوری محسوب می‌شود و در روز ۵ ژانویه اطلاعاتی را در خصوص برنامه‌های خود از جمله معرفی خودروی الکتریکی شورولت سیلورادو ارائه خواهیم کرد.

شرکت گوگل نیز به مانند جنرال موتورز، پیشتر از تصمیم خود برای برگزاری کنفرانسی فیزیکی برای معرفی آخرین محصولات سخت‌افزاری خود خبر داده بود که اکنون با توجه به تشدید نگرانی‌ها نسبت به همه‌گیری کرونا، اهالی مانتین ویو نیز به حضور دیجیتال روی آوردند.

در بیانیه گوگل آمده است: پس از بررسی‌های دقیق، تصمیم گرفتیم تا حضور فیزیکی در CES ۲۰۲۲ را لغو کنیم. ما پیشرفت سویه امیکرون کرونا را تحت نظر داشتیم و در نهایت، بهترین تصمیم را برای حفظ سلامت و امنیت کارکنان‌مان اتخاذ کردیم.

پیش از این نیز شرکت‌های متا، توییتر، پینترست و iHeartRadio از لغو حضور فیزیکی خود در این گردهمایی بزرگ دنیای فناوری خبر داده بودند. حال با توجه به شرایط نگران‌کننده‌ای که این روزها در پی گسترش امیکرون این روزها بر جهان حاکم شده، باید منتظر ماند و دید که چه تصمیمی‌برای CES ۲۰۲۲ که چیزی به برگزاری آن باقی نمانده، اتخاذ خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا