تکنولوژیخودرو الکتریکی

تسلا قابلیت اجرای بازی در حین رانندگی را غیرفعال می‌کند

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر ارائه امکان اجرای بازی برای رانندگان خودروهای تسلا در حین رانندگی. اداره ملی امنیت بزرگراه‌های آمریکا تحقیقات خود را پیرامون این ویژگی جدید آغاز کرد.

قابلیتی که به لطف آن، رانندگان خودروهای تسلا می‌توانستند چندین بازی از پیش تعریف‌شده را روی نمایشگر میانی خودرو و حتی در هنگام رانندگی اجرا کنند. اما اکنون اداره ملی امنیت بزرگراه‌های آمریکا اعلام کرد که تسلا به زودی با عرضه یک به‌روزرسانی جدید، این امکان را که برای سرنشینان خودرو و نه راننده، عرضه شده بود، غیرفعال خواهد کرد.

این ویژگی که تحت عنوان Passenger Play شناخته می‌شود، به سرنشینان خودروهای تسلا این امکان را می‌داد تا در حین سفر و یا در فاصله زمانی مبدا تا مقصد، با بازی خود را سرگرم کنند. اما مساله اینجا بود که رانندگان نیز می‌توانستند در حین رانندگی، این گیم‌ها را بازی کنند.

به عبارتی دیگر، زمانی که کاربر برای شروع بازی اقدام می‌کند، تنها یک پیام به صورت پاپ‌اپ ظاهر می‌شود که در آن به این موضوع اشاره شده که تنها مسافران خودرو قادر به اجرای بازی در زمان حرکت خودرو هستند و از کاربر خواسته می‌شود تا با زدن یک دکمه روی نمایشگر، تایید کند که مسافر است.

اما صرف نمایش این پیام ن‌می‌تواند مانع از اجرای بازی توسط رانندگان شود و آنها می‌توانند با انتخاب این دکمه، خود را به عنوان مسافر معرفی و بازی را اجرا کنند. جیسون لیون. مدیرعامل مرکز Auto Safety معتقد است که هیچ تردید و بحثی پیرامون خطرناک بودن این ویژگی خودروهای تسلا وجود ندارد.

تسلا نیز در واکنش به تحقیقات و انتقادات اخیر اعلام کرد که به زودی، تغییراتی را در این قابلیت اعمال و از طریق یک به‌روزرسانی منتشر خواهد کرد تا قابلیت Passenger Play در حین حرکت خودرو، قفل شود و رانندگان نتواند بازی کنند.

علاوه بر مورد فوق، پرونده دیگری نیز مرتبط با خودروهای تسلا توسط کارشناسان اداره ملی امنیت بزرگراه‌های آمریکا در دست بررسی است که به سیستم آتوپایلوت خودروهای این شرکت برمی‌گردد. در این پرونده، خودروهای تسلا در چند مورد و پس از فعال شدن حالت آتوپایلوت با یک ماشین آتش‌نشانی پارک‌شده، خودروی پلیس و دیگر خودروهای خدمات اورژانشی تصادف کردند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا