ال جیتکنولوژی

نمایشگر جدید ال‌جی DualUp با نسبت ابعاد ۱۶:۱۸ معرفی شد

ال‌جی با رونمایی از یک نمایشگر جدید به نام DualUP که از نسبت ابعاد ۱۶:۱۸ بهره می‌برد، فرمتی جدید را به بازار نمایشگرها اضافه کرد.

به گفته این شرکت کره‌ای، نمایشگر جدید DualUp با نسبت ابعاد منحصر به‌فرد خود قادر است فضایی برابر با دو نمایشگر ۲۱.۵ اینچی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به لطف برخورداری از قابلیت نمایش اسپلیت ویو، می‌تواند دامنه دید بیشتری را به ارمغان آورد.

این نمایشگر ۲۷.۵ اینچی به رزولوشن ۲۵۶۰ در ۲۸۸۰ پیکسل مجهز شده و قادر است حداکثر روشنایی ۳۰۰ نیتی را ارائه و ۹۸ درصد از طیف رنگی DCI-P3 را پوشش دهد. نمایشگر DualUp روی یک پایه Ergo ال‌جی سوار شده که به لطف طراحی خاص آن، فضای بسیار کمی‌از میز را اشغال می‌کند.

جدای از قابلیت‌های نوآورانه و افزایش بهره‌وری در حین استفاده از این محصول، ال‌جی مدعی شده که نمایشگر DualUp به دلیل برخورداری از ویژگی‌های ارگونومیگ و امکان تنظیم ارتفاع، نیاز به جابه‌جایی‌های مداوم سر در حین کار با نمایشگرها را به حداقل می‌رساند و در نتیجه، فشار کمتری به گردن کاربران در هنگام استفاده طولانی‌مدت از این سیستم‌ها وارد می‌شود

طراحی این نمایشگر به گونه‌ای است که می‌توان به طور همزمان، چند برنامه را روی آن اجرا و با اپلیکیشن‌های مختلف کار کرد. همانطور که از تصاویر برمی‌آید، این نمایشگر می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای تدوینگرها و آن دسته از کاربرانی باشد که با ویدیوها سروکار دارند. ال‌جی هنوز حرفی در خصوص قیمت نمایشگر DualUp نزده و مشخص نیست که چه زمانی شاهد ورود این محصول به بازار خواهیم بود.

با این حال، DualUp تنها نمایشگر جدید ال‌جی نبود و این شرکت کره‌ای از یک نمایشگر ۳۲ اینچی ۴k جدید به نام UltraFine نیز پرده برداشت. محصولی که از نسبت ابعاد ۱۶:۹ بهره می‌برد و به گفته ال‌جی، اولین نمایشگر مجهز به پنل نانو IPS مشکی این شرکت محسوب می‌شود که می‌تواند رنگ مشکی عمیق با دقت بسیار بالایی را به نمایش درآورد.

حداکثر روشنایی این نمایشگر برابر با ۴۰۰ نیت عنوان شده و از نسبت کنتراست ۲۰۰۰:۱ برخوردار است. همچنین این محصول به حسگر کالیبراسیون خودکار مجهز شده که می‌تواند در حین کار با تصاویر ویدیوها، رنگ‌های دقیقی را پیش روی چشمان کاربر به نمایش درآورد.

 ال‌جی DualUp

از قابلیت‌های ارتباطی این دو نمایشگر می‌توان به درگاه‌های HDMI‏ و USB-C برای اتصال به دستگاه‌های مختلف اشاره کرد. همچنین می‌توان با کمک این دو نمایشگر، سایر دستگاه‌ها از جمله لپ‌تاپ‌ها را با سرعت ۹۶ وات و از طریق درگاه USB شارژ کرد.

ال‌جی اعلام کرد که در جریان رویداد CES ۲۰۲۲ و در روز چهارم ژانویه، جزییات بیشتری را در خصوص این دو محصول و همچنین دیگر دستاوردهای مهندسان خود منتشر خواهد کرد.

نمایشگر جدید ال‌جی DualUp با نسبت ابعاد ۱۶:۱۸ معرفی شد

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا