اپلتکنولوژی

پردازنده M2 اپل احتمالا سال ۲۰۲۲ معرفی می‌شود

اپل چندی پیش از مک بوک پرو مجهز به تراشه اپل سیلیکون رونمایی کرد و توانست به لطف عملکرد فوق‌العاده این پردازنده، تمامی‌ نگاه‌ها را به خود جلب کند. حال قرار است نسل جدید این چیپست تحت عنوان M2 معرفی و در دل مدل‌های جدید لپ‌تاپ‌های این شرکت استفاده شود.

در همین رابطه، اخیرا اطلاعاتی جدیدی از منابع خبری چینی منتشر شده که نشان می‌دهد نسل جدید پردازنده‌های M2 اپل زودتر از آنچه انتظار می‌رود، به مرحله تولید و استفاده در محصولات این شرکت خواهد رسید. با این حال. زمان عرضه تراشه‌های M2 پرو و M2 مکس سال 2023 پیش‌بینی شده است.

بر اساس این گزارش، اپل احتمالا در نیمه دوم سال آینده میلادی عرضه تراشه M2 را آغاز و در مک‌های جدید خود استفاده خواهد کرد. به گفته منابع نزدیک به زنجیره تامین اپل، در حال حاضر چیپست M2 اپل با اسم رمز Staten شناخته می‌شود و برای نسخه‌های پیشرفته M2 پرو و M2 مکس نیز اسم رمز Rhodes تعیین شده است.

همچنین در خبرها آمده که اپل در ساخت این پردازنده‌های جدید از فناوری 4 نانومتری استفاده خواهد کرد که می‌تواند کارایی بالاتری را برای این تراشه‌ها به ارمغان آورد. این تغییر می‌تواند توان پردازشی و عملکرد بالاتری را برای مدل‌های M2 به نسبت تراشه‌های M1‏، M1 پرو و M1 مکس که مبتنی بر فناوری ساخت 5 نانومتری هستند، به دنبال داشته باشد.

طبق آخرین شنیده‌ها، اپل قصد دارد در اواخر سال 2022 از سری جدید محصولات مک بو پرو و مک بوک ایر مجهز به تراشه M2 رونمایی کند. پیشتر مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ نیز معرفی این محصولات در این بازه زمانی را تایید کرده است.

به هر روی، همه‌گیری کرونا در جهان، تولید قطعات و تراشه‌های نیمه‌هادی را تحت‌الشعاع خود قرار داده و علی‌رغم پیشرفت‌هایی که در مقابله با این ویروس حاصل شده، گسترش دوباره سویه جدید این ویروس، بار دیگر نگرانی‌ها را تشدید و آینده این صنعت را در‌هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا