خودروخودرو الکتریکی

خودروی الکتریکی Nio ET5 با قدرت پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتری معرفی شد

شرکت چینی Nio در جریان رویداد سالانه خود موسوم به NIO Day که در شهر سوژو چین برگزار شد، از یک سدان الکتریکی پیشرفته و هوشمند تحت عنوان ET5 رونمایی کرد.

خودرویی که از قدرت پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتری بهره می‌برد و قرار است با قیمت پایه ۴۰ هزار دلار به بازار عرضه شود. سدان ET5 به فناوری‌های روز دنیا و قابلیت‌های رانندگی خودران مجهز شده و می‌تواند زنگ خطر را برای خودروهای الکتریکی تسلا در چین به صدا درآورد.

این سدان سایز متوسط در چند نسخه طراحی و عرضه خواهد شد که مدل پایه آن از قدرت پیمایش ۳۴۱ مایلی (۵۴۸ کیلومتری) برخوردار است و پیشرفته‌ترین نسخه آن نیز که تحت عنوان  Ultralong Range شناخته می‌شود، می‌تواند با یک بار شارژ تا ۶۲۰ مایل  (۹۹۷ کیلومتر) را بپیماید.

طبق اعلام شرکت NIO، این خودرو می‌تواند به لطف برخورداری از دو موتور الکتریکی در مدت زمان ۴.۳ ثانیه، از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. این دو موتور می‌توانند توانی معادل ۴۸۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۷۰۰ نیوتن‌متر را تولید کنند.

پنجره‌های کناری خودرو بدون فریم طراحی شده‌اند و فضای داخل کابین نیز از طراحی منحصر به‌فرد نمایشگر دیچیتال پانورامایی تحت عنوان PanoCinema بهره می‌برد.

همچنین در این خودرو از فناوری واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی نیز استفاده شده که بهره‌مندی از این قابلیت‌ها از طریق یک عینک ویژه که توسط شرکت Nreal طراحی شده، امکان‌پذیر خواهد بود.

طبق گفته شرکت سازنده، خودروی الکتریکی ET5 از اوایل سال آینده میلادی وارد بازار جین خواهد شد و احتمالا در اواخر سال ۲۰۲۲ نیز به بازار کشورهای اروپایی راه خواهد یافت.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا