ارز دیجیتالتکنولوژی

اکسکوینو برگزار می‌کند: یلدای ۱۴۰۰ در متاورس!

فعالان حوزه رمزارز می‌گویند در حال ساخت آن هستند و علاقه‌مندان بازی‌های کامپیوتری می‌گویند در آن زندگی می‌کنند. متاورس را می‌توان یکی از ترندترین کلمات سال ۲۰۲۱ نامید. دنیایی که در آن مرز واقعیت و خیال بسیار باریک است و می‌تواند آینده صنعت بازی‌های آنلاین و اینترنت باشد.  

در این مقاله، تلاش می‌کنیم شما را به ساده‌ترین شکل با متاورس و کاربردهای آن آشنا کنیم.  

متاورس چیست؟

متاورس، تجربه نزدیک به واقعیت در یک محیط مجازی است. چرا نزدیک به واقعیت؟ چون در متاورس می‌توانید خیلی از فعالیت‌های دنیای واقعی مثل ساخت و خرید و فروش املاک یا کسب سود را تجربه کنید.  

در واقع، ایده اصلی متاورس این است که فضایی شبیه به اینترنت باشد؛ با این تفاوت که در آن بتوانید آواتار (انسان‌نما) خودتان را بسازید و در این دنیا قدم بزنید، تجربه کنید و با دیگران ارتباط بگیرید.

برای مثال، شما می‌توانید به شکل آواتارها یا دیگر همکاران‌تان از سراسر جهان در یک جلسه شرکت کنید. این تجربه لذت بخش‌تری از برگزاری یک کنفرانس آنلاین ویدیویی است. حالا فرض کنید پدرتان در شهر دیگری زندگی می‌کند و شما دوست دارید بعد از یک جلسه کاری، ناهار را با او میل کنید. اگر پدر شما هم در متاورس آواتار داشته باشد، می‌توانید برای صرف ناهار به یک رستوران مجازی بروید و باهم صحبت کنید.  

اهمیت رمزارزها در جهان متاورس

ایده متاورس یا وجود یک جهان مجازی چندین دهه است که وجود دارد و افراد زیادی روی این موضوع کار کرده‌اند. حالا به‌نظر می‌رسد که به لطف فناوری بلاک‌چین و رمزارزها، در نهایت ایده متاورس با سرعت بالاتری در حال توسعه است.  

خیلی از پلتفرم‌های بازی آنلاین در دنیای متاورس، روی فناوری بلاک‌چین ساخته شده‌اند که همان تکنولوژی ساخت رمزارزهاست. اتفاقا پلتفرم‌های رمزارز که در حوزه متاورس فعال هستند، محبوبیت بالایی پیدا کرده‌اند و بسیاری از فعالان بازار رمزارزها را هم جذب کرده‌اند.  

اما چرا از بلاک‌چین برای ساخت پلتفرم‌های متاورس استفاده می‌شود؟ جهان امروز در حال حرکت به سمت یک دنیای غیر متمرکز است؛ دنیایی که افراد جدا از اینکه کجا زندگی می‌کنند، بتوانند تجربه یک ارتباط نزدیک را باهم داشته باشند. ساخت اینترنت اولین قدم بزرگ در این مسیر بود، حالا متاورس قصد دارد این حرکت را ادامه دهد تا تجربه واقعی‌تر از ارتباطات بدون مرز را برای شما فراهم کند.  

بلاک‌چین باعث می‌شود تا همه کسانی که قرار است در متاورس فعالیت کنند، تحت کنترل یک شرمت یا نهاد خاصی نباشد. در واقع، فناوری بلاک‌چین بستری است که باعث می‌شود تا همه بتوانند به نسبت یکسان، متاورس را کنترل کنند. متاورس می‌تواند در نهایت به یک آرمان‌شهر تبدیل شود که در آن کسی قدرت مطلق را ندارد!

چرا از ارزهای دیجیتال در متاورس استفاده می‌شود؟

گفتیم که در متاورس افراد می‌توانند مثل دنیای متاورس، به خرید و فروش املاک و دارایی‌های مختلف بپردازند و کسب سود کنند. برای این هدف، باید یک پول رایج وجود داشته باشد، اما آیا استفاده از اسکناس‌های کاغذی مثل دلار عجیب نیست؟  

در دنیایی که کاملا دیجیتال است، باید از پول کاملا دیجیتال هم استفاده شود. به همین دلیل، رمزارزها بهترین گزینه هستند. رمزارزها یا کریپتوکارنسی‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که با استفاده از فناوری بلاک‌چین، امنیت بالایی نیز دارد.  

از طرف دیگر، بیشتر پلتفرم‌های متاورس این امکان را فراهم می‌کنند که هم افراد هم بازی کنند و کسب درآمد. بنابراین، در زمان خرید و فروش هم می‌توانند از رمزارزها به‌عنوان پول استفاده کنند.  

محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال متاورس

رمزارزهای مربوط به پلتفرم‌های متاورس، عملکرد چشمگیری را در ماه‌های گذشته داشته‌اند و حتی برخی از آن‌ها در یک سال گذشته، هزاران درصد سود را نصیب سرمایه‌گذاران‌شان کرده‌اند. در حال حاضر، متاورس و ارزهای دیجیتال در این حوزه، از ترندهای اصلی بازار رمزارزها هستند. بعضی از محبوب‌ترین این رمزارزها عبارت‌اند از: سندباکس (SAND) ، اکسی اینفینیتی (AXS)، گالا (GALA) و مانا (MANA).  

برای خرید سریع این ارزهای محبوب و توکن‌های دیگر حوزه متاورس، می‌توانید به پلتفرم اکسکوینو مراجعه کنید.  

جشن یلدای امسال در متاورس!

با توجه به محبوبیت روز افزون بازی‌های متاورس، اکسکوینو تصمیم گرفته است تا برای اولین بار در ایران، جشن یلدای ۱۴۰۰ را در پلتفرم بازی دسنترالند برگزار کند. این یکی رویداد بی‌سابقه در فضای کسب‌وکارهای رمزارز در ایران محسوب می‌شود و با هدف برگزاری یک جشن ایرانی در دنیای مجازی متاورس برگزار خواهد شد.  

یلدای متاورسی اکسکوینو
یلدای متاورسی اکسکوینو

یلدای متاورسی اکسکوینو، فرصتی را فراهم کرده است تا کاربران ایرانی بتوانند دنیای متاورس را از نزدیک تجربه کنند. هر کاربر می‌تواند به سادگی و با ساخت یک آواتار، وارد این دنیای مجازی شود. ورود به دسنترالند بسیار ساده است و شما می‌توانید این بازی را با مرورگرتان انجام دهید.  

اکسکوینو، اولین پلتفرم معاملات رمزارزها در ایران است که اقدام به خرید زمین در متاورس و ساخت یک نمایشگاه کرده است. این نمایشگاه در نزدیکی ساختمان صرافی بایننس (Binance) در دسنترالند قرار دارد.  

این تجربه جدید و هیجان‌انگیز را از دست ندهید و به اولین کسانی تبدیل شوید که قدم در متاورس؛ آینده اینترنت می‌گذارند.

برگزاری نمایشگاه NFT در ساختمان متاورس اکسکوینو

اکسکوینو این فرصت را غنیمت دانسته است تا با برگزاری یک نمایشگاه از آثار هنرمندان ایرانی در حوزه توکن‌های غیر مثلی (NFT)، فرصت جدیدی را برای هنرمندان و علاقه‌مندان ایرانی فراهم کند. در این نمایشگاه، توکن‌های NFT مرتبط با فرهنگ و تاریخ ایرانی به نمایش گذاشته می‌شوند.  

کاربرانی که با آواتارهای خود وارد نمایشگاه اکسکوینو شوند، می‌توانند همه آثار NFT هنرمندان ایرانی را ببینند و در صورت تمایل، آن‌ها را با قیمت تعیین‌شده توسط صاحب اثر، بخرند. اکسکوینو هیچ هزینه‌ای را از خریدار یا فروشنده دریافت نخواهد کرد.

خرید و فروش آثار NFT در نمایشگاه اکسکوینو از طریق درگاه‌های نصب‌شده در محل نمایشگاه قابل انجام خواهد بود.  

در انتها نیز از بین تمام کسانی که در محل نمایشگاه متاورسی اکسکوینو حضور پیدا کرده‌اند، به قید قرعه، جوایزی به شکل رمزارز پرداخت می‌شود.  

وعده ما، شب یلدا در پلتفرم دسنترالند (decentraland)، نمایشگاه NFT اکسکوینو. برای اطلاعات بیشتر به سایت اکسکوینو مراجعه کرده یا اکسکوینو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا