شبکه‌های اجتماعی

تیک‌تاک تعدادی از مدارس آمریکا را به تعطیلی کشاند

انتشار کلیپ‌های تهدیدآمیز تیک‌تاک مبنی بر تیراندازی و بمب‌گذاری در مدارس دلیل این تعطیلی است

به دنبال انتشار اخبار و تهدیدهایی در شبکه اجتماعی تیک‌تاک مبنی بر احتمال وقوع تیراندازی و بمب‌گذاری، تعدادی از مدارس آمریکا در ایالت‌های میشیگان، واشنگتن، تگزاس، مینه‌سوتا و میسوری تعطیل شدند.

بنابر گزارش بلومبرگ، اگرچه در این تهدیدها هیچ اشاره‌ای به مدرسه یا منطقه‌ای خاص برای انجام این حملات نشد اما باتوجه به انتشار این تهدیدها در تیک تاک و دیگر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، مسئولان مدارس واقع در ایالت‌های مذکور علاوه بر اعلام وضعیت آماده‌باش و استفاده از نیروهای امنیتی، اعلام کردند که به منظور حفظ امنیت دانش‌آموزان کلاس‌ها برگزار نخواهد شد.

فیل موفری، فرماندار نیوجرسی در توییتی نوشت که علی‌رغم آنکه هیچ تهدید مشخصی علیه مدارس نیوجورسی وجود ندارد اما مقامات برای نظارت و آماده بودن  برای این شرایط با نهادهای قانونی همکاری خواهند داشت.

طبق گفته نیروهای امنیتی، فعلا هیچ شواهدی مبنی بر واقعی بودن این تهدیدها رویت نشده است. اگرچه هنوز منبع این تهدیدها مشخص نشده اما اداره پلیس کالیفرنیا ادعا کرد که پست مربوط به این حملات از دبیرستان گیلروی واقع در خارج از لس‌انجلس منتشر شده است. همچنین حساب توییتری مدرسه دولتی شهر بالتیمور با انتشار توییتی نوشت که طبق یافته‌های سازمان‌های امنیتی، این تهدیدها از اریزونا نشات می‌گیرند و معتبر نیستند.

اپلیکیشن تیک‌تاک نیز در واکنش به این وضعیت، بیانیه‌ای را منتشر و اعلام کرد که در حال همکاری با نهادهای قانونی برای بررسی این تهدیدهاست. با این حال، تیک‌تاک عنوان کرد که هیچ اطلاعاتی از این تهدیدها ندارد و تاکنون به هیچ نشانه‌ای برای پی بردن به منبع آن دست نیافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا