تکنولوژی

رشد ۵۰ درصدی پروازهای فلایتیو در سال ۱۴۰۰

گزارش فلایتیو با نگاهی به عملکرد این شرکت در ۵ سال گذشته منتشر شد

فلایتیو با انتشار گزارشی نگاهی کلی به عملکرد خود در سال ۹۹ و همچنین ۵ سال گذشته انداخته است. این گزارش می‌تواند تصویر خوبی از وضعیت گردشگری ایران قبل و بعد از شیوع کرونا نمایش دهد.

به گفته فلایتیو٬ در حال حاضر با گذر تقریبی از کرونا٬ حجم پروازهای داخلی و خارجی هر روز در حال افزایش است و از تیرماه ۱۴۰۰ تا آبان ۱۴۰۰ حجم پروازهای خارجی بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است. با توجه به آمار رشد و فروش ذکر شده در این گزارش  می‌توان تغییرات و تاثیر واکسیناسیون عمومی و بازگشایی مرزها به روی گردشگران را مشاهده کرد. حجم فروش فلایتیو در سال ۱۴۰۰ از نظر تعداد مسافرین ۲ برابر و از نظر رقم فروش ریالی ۳ برابر شده.

فلایتیو در این گزارش درباره روند بازسازی برند (Rebranding) و همچنین رشد ۵ ساله این شرکت توضیح داده است. مهم‌ترین مسائلی که فلایتیو در گزارش خود به آن‌ها پرداخته، تاثیر کمپین ری‌برندینگ بر رشد فلایتیو با وجود بحران همه‌گیری، همچنین چگونگی رفتار کاربران این آژانس آنلاین گردشگری به‌ویژه در دوران کرونا است.

همچنین در ایران گزارش آمده که مسافران این استارتاپ گردشگری تا کنون به ۱۳۷ کشور دنیا سفر کرده‌اند که ۴۱٪ از مشتریانش خانم‌ها و ۵۹٪ از مشتریانش آقایان بوده‌اند. دورترین مقصدی نیز که فلایتیو برای آن بلیط فروخته، پرواز تهران – اوکلند (نیوزیلند) با ۱۵۰۲۹ کیلومتر مسافت.

در ادامه نمودار رشد فلایتیو در بخش پروازهای خارجی از سال ۹۴ تا ۹۹ نشان داده شده و کاهش ۵۳ درصدی پروازها در سال ۹۹ به خوبی تاثیر شیوع کرونا بر این صنعت را نشان می‌دهد. این شرکت همچنین در سال ۹۹ بیش از ۸۰ میلیارد تومان استرداد هزینه خرید بلیط به مشتریان داشته است.

نمودار بعدی وضعیت پروازهای داخلی طی این ۵ سال را نشان می‌دهد.

مسافرانش تا کنون به ۱۳۷ کشور دنیا سفر کرده‌اند، می‌افزاید در سال ۱۳۹۹ میزان ۴۱٪ از مشتریانش خانم‌ها و ۵۹٪ از مشتریانش آقایان بوده‌اند. از نکات جالب گزارش، دورترین مقصدی است که فلایتیو به آن بلیط فروخته است، یعنی پرواز تهران - اوکلند (نیوزیلند) با ۱۵۰۲۹ کیلومتر مسافت.

 

نکته قابل توجه اینکه این کاهش فروش نه تنها شامل بلیط پروازها شده بلکه در حوزه فروش بلیط قطار و رزرو هتل نیز فلایتیو این کاهش را تجربه کرده است.

اما تکته جالب در دوره کرونا رشد ۸۴ درصدی رزرو هتل‌های داخلی در سال ۹۹ بود ک فلایتیو تجربه کرد. به نظر می‌رسد با شیوع کرونا میل افراد به پرواز و سفرهای خارجی کاهش پیدا کرده و احتمالا بیشتر ایرانیان در سال ۹۹ سفر با خودروی شخصی به مقاصد و هتل‌های داخلی را انتخاب کرده‌اند.

همچنین در ایران گزارش آمده که مسافران این استارتاپ گردشگری تا کنون به ۱۳۷ کشور دنیا سفر کرده‌اند که ۴۱٪ از مشتریانش خانم‌ها و ۵۹٪ از مشتریانش آقایان بوده‌اند. دورترین مقصدی نیز که فلایتیو برای آن بلیط فروخته، پرواز تهران - اوکلند (نیوزیلند) با ۱۵۰۲۹ کیلومتر مسافت.

 

 

قایل گزارش کامل فلایتیو از اینجا می‌توانید مشاهده کنید.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا