ایلان ماسکتکنولوژی

ایلان ماسک: سرمایه‌گذاران به توییت‌هایم زیاد توجه نکنند

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس در مصاحبه‌ای با مجله تایم اعلام کرد که فکر نمی‌کند توییت‌هایش تاثیر چندانی بر بازار داشته باشد.

در این گفت‌وگو که به بهانه انتخاب ایلان ماسک به عنوان چهره سال ۲۰۲۱ نشریه تایم صورت گرفت، ثروتمندترین مرد جهان از عادت‌های توییتری خود که او را به معروف‌ترین مدیرعامل روی زمین تبدیل کرده، صحبت کرد. اگرچه همواره توییت های ماسک واکنش‌های بسیاری را بر می‌انگیزد و موافقان و مخالفان بسیاری پیدا می کند، ماسک معتقد است که توییت‌هایش آنقدری قدرتمند نیستند که بتوانند بازار را حرکت دهند.

البته این عادت در مقطعی برای وی گران تمام شد و چالشی جدی را میان او و دولت آمریکا به وجود آورد. ماسک در سال ۲۰۱۸ با انتشار توییتی، خشم کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را برانگیخت. او در این تویت مدعی شد که به دنبال خصوصی کردن شرکت تسلا است و برای هر سهم نیز قیمت ۲۴۰ دلار را در نظر دارد.

این توییت با شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا همراه شد و اگرچه ایلان ماسک، اشتباه خود را نپذیرفت اما به پرداخت جریمه ۲۰ میلیون دلاری رضایت داد. همچنین در پی انتشار این توییت‌ها، ماسک از عضویت در هیات مدیره استعفا داد و کمیته‌ای نیز در شرکت تسلا به منظور بررسی نحوه ارتباطات و تعاملات ایلان ماسک تشکیل شد.

حالا این کارآفرین موفق در گفت‌وگو با تایم اعلام کرد که تصور نمی‌کند مسئولیت زیادی در قبال اتفاقاتی که پس از توییت‌هایش رخ می‌دهد، بر عهده او باشد. وی عنوان کرد: بازارها همواره در حال حرکت و پویایی هستند و تا جایی که من می‌دانم، حرکت خود را بدون توجه به اتفاقاتی که می‌افتد، ادامه می‌دهد.

علی‌رغم آنکه ایلان ماسک هرگونه تاثیر توییت‌هایش بر بازار را منکر شده، اما نمونه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد ارزش سهام تسلا در پی انتشار توییت‌های ماسک تغییر کرده است. برای نمونه در ماه گذشته، به دنبال انتشار توییتی از ایلان ماسک مبنی برآنکه این شرکت، قراردادی را با شرکت Hertz امضا نکرده، سهام تسلا با افت محسوسی مواجه شد. این توییت در حالی منتشر شد که پیش‌تر، شرکت مذکور اعلام کرد که ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی سدان تسلا مدل ۳ را سفارش داده است.

یا در موردی دیگر، توییت ایلان ماسک و نظرسنجی وی از کاربران در خصوص فروش ۱۰ درصد از سهامش در شرکت تسلا باعث ریزش ۷ درصدی ارزش سهام این شرکت شد. در ماه مه ۲۰۲۰ نیز توییت ایلان ماسک که در آن به بالا بودن قیمت سهام تسلا اشاره شد، افت ۹ درصدی ارزش سهام این شرکت خودروساز را به دنبال داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا