ارز دیجیتال

از کدام صرافی ارز دیجیتال بخریم ؟

چگونه می توان ارز دیجیتال معتبر خرید؟

این محتوا توسط تیم تحریریه آي‌تی‌‌‌ایران تهیه نشده و مسولیت بررسی صحت و سقم ادعاهای مطرح شده بر عهده شخص مخاطب است.

در حال حاضر و در سال های اخیر کمتر کسی پیدا می شود که نام بیت کوین ایا ارزهای دیجیتالی دیگر به گوشش نخورده باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با ارز دیجیتال و نحوه خرید و فروش آن آشنا کنیم پس سایت های مقاله را مطالعه بفرمایید.

ارز دیجیتال چیست؟

اولین رمز ارز در دنیا در سال 2008 به نام بیت کوین به بازار عرضه شد و با اینکه پیش بینی شده بود که این پروژه شکست بخورد در چند سال توانست جایگاه خود را در دنیا پیدا کند و تبدیل به با ارزش ترین داریی و ارز دنیا شود. ارزهای دیجیتال همان پول ها و ارزهایی هستند که شکل فیزیکی ندارند، با چشم قابل رویت نیستند و نمی توانید آنها را در دست بگیرید و یا در جایی به صورت فیزیکی ذخیره کنید به همین علت برای خرید و یا فروش این ارزها نیز لازم نیست به صرافی ها و یا مکان های فیزیکی مراجعه کنید.ارزهای دیجیتال غیر متمرکز هستند و این به معناس که توسط هیچ نهاد و یا دولتی ارائه ،کنترل و یا قیمت گذاری نمی شود.

جهت ثبت نام در سایت صرافی کوینکس کلیک کنید.

از کدام صرافی ارز دیجیتال بخریم ؟

همان طور که در ابتدای مقاله هم گفتیم برای خرید و یا فروش رمز ارز ها و ارزهای دیجیتالی نیاز به مراجعه حضوری در یک مکان نیست زیرا هیچ صرافی فیزیکی برای خرید و فروش رمز ارز وجود ندارد.برای این رمز ارزها باید به صرافی ها و پلتفرم های دیجیتال مراجعه کنیم زیرا فقط از این طریق می توان ارز دیجیتال را خریداری و یا به فروش رساند.

اگر می خواهید ارزهای دیجیتال را به صورت امن و مطمئن خریداری کنید باید این کار را از طریق سایت ها و صرافی های مجازی ایرانی و یا صرافی های مجازی خارجی که در زمینه خرید و فروش ارزها فعالیت دارند و معتبر و شناخته شده نیز هستند ،انجام دهید.زیرا اعتماد به اشخاص حقیقی و یا افرادی که در شبکه های اجتماعی این رمز ارز ها را خریداری و یا به فروش می رسانند می توانند کلاهبردار باشند و شما بعد از جابجایی ارز خود نمی توانید به جایی شکایت کنید و پیگیری این مسئله بسیار سخت خواهد بود.

صرافی ارز دیجیتال ایرانی

اگر در ایران زندگی می کنید و می خواهید ارزهای دیجیتال خریداری کنید می توانید به پلتفرم های صرافی های ایرانی که در این زمینه فعالیت می کنند و قانونی و معتبر نیز هستند  مانند صرافی کوینکس  مراجعه کنید .شما می توانید از طریق کارت بانکی خود و با ریال رمز ارز خریداری کنید و در صورت فروش این ارز های دیجیتال نیز می توانید به صرافی ها مراجعه کنید و ارز های دیجیتال خود را به بفروشید و یا با ارزهای دیجیتال دیگر تعویض کنید.

به دلیل تحریم ها علیه ایران صرافی هایی که در خارج از کشور قرار دارند ممکن است احراز هویت خریداران ایرانی را رد کنند و مبلغ پرداختی آنها و رمز ارزهای آنها بلوکه شود پس برای داخل ایران بهترین کار خرید و فروش از صرافی های داخلی و معتبر می باشد.

باید توجه داشته باشید که صرافی های کوینکس که در ایران فعالیت می کنند برای ثبت نام و اجازه خرید و فروش در صرافی احراز هویت انجام می دهند و از شما مدارکی مانند کارت ملی و عکس سلفی درخواست می کنند تا از کلاهبرداری و یا پولشویی از این طریق را جلوگیری کنند.

صرافی ارز دیجیتال خارجی

اگر در یک کشور دیگر غیر از ایران زندگی می کنید می توانید با استفاده از کارت های بانکی و کارت اعتباری خود رمز ارز خریداری کنید.در صرافی های خارجی برای خریدهای با مبلغ کم نیاز به احراز هویت نیست و در صورتیکه که صرافی به فردی مشکوک شود احراز هویت انجام می دهد و این کار نیز با استفاده از پاسپورت و اطلاعات آن انجام می شود.

صرافی بزرگ و معتبر جهانی  بایننس اعلام کرده است که برای جلوگیری از پولشویی و جلوگیری از تامین مالی تروریست برای تمامی مشتریان خود احراز هویت را انجام خواهد داد و خرید از صرافی های خارجی برای کسانی که در ایران زندگی می کنند دشوار و ریسک بالایی دارد زیرا ایران جزء کشورهایی است که تحریم شده است و ممکن است دارایی افراد ایرانی در این صرافی بلوکه شود و ایرانیان اجازه خرید و فروش و انتقال رمز ارزهای خود را نداشته باشند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا