استارتاپایران

بیانیه انجمن تجارت الکترونیک تهران در اعتراض به اجباری شدن اینماد

انجمن تجارت الکترونیک تهران با انتشار بیانیه‌ای نسبت به اجباری شدن اینماد برای کسب‌وکارها اعتراض خود را اعلام کرده است. طبق اعلام این انجمن٬ چنین تصمیمی نه تنها تسهیل‌گر کسب‌وکارها نیست، بلکه می‏تواند زمینه‌ساز ایجاد انحصار و تمرکزگرایی باشد.

بیانیه انجمن تجارت الکترونیک تهران در ادامه آمده است:

انجمن تجارت الکترونیک تهران متشکل از کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی بر این باور است که تعامل موثر با متولیان امور حاکمیتی برای رسیدن به راهکارهای کارآمد و ارتقاء کیفیت قوانین، می‌تواند منجر به رشد و توسعه فضای کسب‌‌وکار و ایجاد امیدواری برای ساختن آینده باشد.

مسئله‌ای که این روزها فضای زیست بوم نوآوری ایران را دچار نگرانی کرده است، موضوع پیشنهاد الزامی شدن اخذ نماد اعتماد الکترونیک(اینماد) توسط کسب‌وکارهای اینترنتی است که از سوی بانک مرکزی و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مستند به ماده ١٠٣ آیین‌نامه اجرایی ماده ١٤ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی،  مطرح شده است.

ما به خوبی متوجه دغدغه این دو نهاد نسبت به کاهش کلاه‌برداری‌ها و ارتکاب هر نوع بزه در فضای مجازی هستیم، اما کارآمدی و تسهیل گری رویکرد پیشنهادی و راهکار پیاده‌سازی آن مورد اعتراض این انجمن می‏باشد. اجباری شدن اینماد و تبدیل آن به نهادی قانون‌گذار، مجری و ناظر بر تمامی کسب‌‌وکارهای فضای‌ مجازی، نه تنها تسهیل‌گر کسب‌وکارها نیست، بلکه می‏تواند زمینه‌ساز ایجاد انحصار و تمرکزگرایی باشد.

انجمن تجارت الکترونیک تهران آمادگی خود را در جهت ایجاد راهکارهای مناسب و جایگزین اعلام می‌دارد و پیشنهاد می‌شود اهداف و راهکارها طی جلساتی با حضور کارشناسان صنفی بخش خصوصی بررسی و تصمیمی بالغ‌تر که پوشش مناسبی از دغدغه‌های طرفین داشته باشد، اتخاذ گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا