ایران

صدور چهار میلیون کارت ملی هوشمند تا پایان سال

خضریان: بخش اعظم تاخیر ناشی از عدم اختصاص اعتبارات به وزارت کشور است

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به نارضایتی مردم از تاخیر در تحویل کارتهای ملی هوشمند گفت: در جلسه امروز مقرر شد تا ۴ میلیون کارت ملی تا پایان سال جاری صادر و تحویل شود. وزیر کشور نیز قول داده است که تحویل ۶ میلیون کارت دیگر نیز تا پایان شهریور ۱۴۰۱ عملیاتی شود.

علی خضریان در گفتگو با ایسنا گفت: در دولت سیزدهم و با توجه به تلاش‌های انجام شده و هماهنگی‌های صورت گرفته با سایر ارگان‌ها تا پایان سال جاری حدود چهار میلیون کارت و به طور متوسط ماهیانه ۱.۵ میلیون کارت ملی هوشمند صادر شود و کمیسیون اصل نود نیز بر این روند نظارت نماید.

وی تصریح کرد: در بخشی از جلسه امروز، آخرین وضعیت صدور کارت ملی هوشمند و نارضایتی‌های مردم نسبت به تعویق در صدور کارت ملی و عدم دریافت خدمات وابسته به کارت ملی توسط برخی سازمان‌ها با حضور وزیر کشور مورد بررسی قرار گرفت و رئیس سازمان ثبت احوال کشور نیز گزارشی در خصوص میزان ثبت نام مردم و افراد در انتظار دریافت کارت ملی هوشمند ارائه کرد. براساس گزارش سازمان ثبت احوال، تاکنون نه میلیون نفر منتظر دریافت این کارت هستند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: در این جلسه مسائل و مشکلات مرتبط با این تاخیر مورد واکاوی قرار گرفت. وی افزود: پیشتر گفته می شد یکی از علت‌های تاخیر صدور کارت‌ها موضوع تحریم است؛ اما در جلسه مشخص شد بخش اعظم تاخیر در صدور کارت موضوع عدم اختصاص اعتبارات به وزارت کشور است.

خصریان خاطر نشان کرد: براساس قول وزیر کشور مقرر شد تا پایان شهریور سال ۱۴۰۱ نیز شش میلیون کارت دیگر صادر و تحویل مردم شود تا آمار مردم در انتظار دریافت کارت به روزرسانی شود و کمیسیون این روند را به طور جدی و مستمر پیگیری کرده و گزارشات روند اجرای آن را مورد بررسی قرار خواهد داد.

در هفته های اخیر، سخنگوی سازمان ثبت احوال با گلایه از ناهماهنگی ها و مشکلات موجود در تامین کارت خام اظهار کرده بود که با شرایط حاضر، این سازمان می تواند حداکثر ۱۰ هزار کارت ملی در ماه صادر کند. سیف اله ابوترابی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ میلیون نفر در صف دریافت کارت ملی هوشمند خود هستند گفته بود: تأمین بدنه بر اساس قانون برعهده چاپخانه دولتی است و دوستان ما در چاپخانه دولتی اشاره می‌کنند که مشکل اعتباری دارند و ما هم آن را تایید می‌کنیم اما در این بخش هموطنان ما بیش از دو سال است که در نوبت دریافت کارت خود قرار دارند و حق هم دارند و هیچ توجیحی هم ندارد که آنها را قانع کنیم.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. من کارمند رسمی سازمان ثبت احوال با مدرک لیسانس کامپیوتر و با بیش از بیست و پنج سال سابقه کار هستم. متاسفانه بااینکه سازمان ثبت احوال به همه سازمان ها سرویس اطلاعات هویتی میدهد و سازمانی کارآمد است و درآمد زیادی برای دولت و ارگانهای دولتی ایجاد میکند اما سطح دستمزد(حقوق و دریافتی) درسازمان ثبت احوال برای کارمندان و کارشناسان بسیار پایین است و این مسئله روی عملکرد سازمان تاٌثیر منفی گذاشته است.و برعکس در سازمان ثبت احوال مدیران ، رئیسان، مشاوران و معاونان در رفاه بسر میبرند و فاقد کارایی لازم برای پیشبرد اهداف سازمان میباشند ، و اکثراً سفارشی به پست رسیده اند، مثلا کارمندی که عمه اش پست داشته به سفارش وی برایش پست معاونت پیشنهاد داده اند….اما کارمندانی مثل من تاآخر بازنشستگی پستی برایشان لحاظ نمیشود… به داد کارمندان ثبت احوال برسید…بیشترشان بعد از ساعت اداری اسنپ مشغولند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا