تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

توییتر در آستانه یک خانه‌تکانی بزرگ

آغاز تغییرات در سطوح مدیریتی توییتر

هنوز چند روزی از کناره‌گیری جک دورسی از مدیرعاملی توییتر نمی‌گذرد که اخبار مربوط به ایجاد تغییراتی ساختاری در این شرکت توسط پاراگ اگراوال، سکان‌دار جدید این شبکه اجتماعی، در فضای وب منتشر شده است.

واشنگتن پست با انتشار گزارشی نوشت اگراوال به دنبال پیاده‌سازی برنامه جدیدی به منظور «تغییر ساختار مجدد این شرکت» است که براین اساس، مایکل مانتانو و دانتلی دیوس که رهبری تیم‌های مهندسی و طراحی توییتر را برعهده داشتند. از سمت‌های خود کنار گذاشته می‌شوند.

شرکت توییتر نیز در پاسخ به درخواست وب‌سایت Ebgadget برای اظهار نظر در این باره، تغییرات ساختاری مذکور را تایید کرده است. سخنگوی توییتر در این خصوص عنوان کرد پاراگ، تمرکز خود را روی ارتقای فعالیت‌های عملیاتی و همچنین مدیریت بهتر به منظور دستیابی به اهداف این شبکه اجتماعی معطوف کرده که این تغییرات در راستای برنامه‌های مدنظر وی و برای رسیدن به این خواسته دنبال می‌شود.

سخنگوی توییتر ادامه داد که این تغییرات به نحوی خواهد بود که از «مدل مدیرکل» برای تیم‌های محصولات و فناوری این شرکت استفاده خواهد شد. بدین معنی که یک شخص، رهبری و مدیریت امور در بخش‌های مختلف را برعهده خواهد داشت.به گفته سخنگوی توییتر، این شیوه مدیریتی علاوه بر ارتقای عملکرد و روابط میان بخش‌های مختلف، تصمیم‌گیری سریع‌تر و آگاهنه‌تر در قبال یک موضوع را به دنبال خواهد داشت.

ساعاتس پیش، دانتلی دیویس، با انتشار تصویری از همکاران خود در توییتر نوشت: این لحظه یکی از برجسته‌ترین روزهای حضور من در طی دو سال گذشته در توییتر بود. از همه افرادی که به خلق این لحظه خاص کمک کردند، تشکر می‌کنم. این روزها معنای فراتر از آن دارند که بتوان در قالب کلمات بیان کرد.

سارا بیکپوف نیز که در تیم محصولات توییتر فعالیت داشت با انتشار توییتی از پایان همکاری خود با این تیم خبر داد. با این حال، او هیچ توضیحی در خصوص علت این تصمیم و یا ارتباط آن با تغییرات ساختاری جدید توییتر ارائه نداد.

واشنگتن پست در گزارش خود نوشت که با توجه به ایمیلی که از توییتر دریافت کرده، مانتانو و دیویس تا پایان سال جاری میلادی (شاید هم ماه جاری میلادی) این شرکت را ترک خواهند کرد. همچنین در این گزاش آمده که تغییراتی ساختاری توییتر در ابتدا متوجه بخش‌های مصرف‌کنندگان، درآمدها و فناوری خواهد شد که در حال حاضر هدایت این بخش‌ها را کیوان بیک‌پور، بروس فالک و نیک کالدول بر عهده دارند.

با نگاهی به گذشته می‌شد حدس زد که توییتر در آستانه یک خانه‌تکانی بزرگ قرار دارد. پیشتر اکانت Investor Relations توییتر در خلال کنفرانس Bank of America Securities 2021 Leveraged Finance توییت‌ها را منتشر کرد و از اعمال این تغییرات خبر داد. در یکی از این توییت‌ها آمده «ما می‌توانیم سریع‌تر حرکت کنیم و کارها را بهتر انجام دهیم. ما همچنان روی اهداف، معیارها و فعالیت‌های یکسان تمرکز خواهیم داشت و معتقدیم که آگراوال می‌توان به ما کمک کند تا سریع‌تر تصمیم بگیریم و در خصوص تصمیم‌گیری‌ها، شفاف‌تر عمل کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا