تکنولوژی

آنر ۶۰ و آنر ۶۰ پرو معرفی شدند

شرکت آنر، به تازگی از دو گوشی جدید به نام‌های آنر ۶۰ و آنر ۶۰ پرو رونمایی کرد.

دو محصولی که به پردازنده جدید اسنپدراگون ۷۷G پلاس مجهزند و از برخی جهات نیز شباهت‌هایی با مدل آنر ۵۰ این شرکت که در سال گذشته معرفی شد، دارند.

اما ویژگی بارز این دو گوشی پشتیبانی از ژست‌های حرکتی با دست است که به کاربر اجازه می‌دهد تا برای مثال، با نشان دادن علامت «اوکی» با دست، فرامینی همچون سوییچ کردن میان سنسورهای جلو و عقب یا انجام داده و یا حالت تصویر در تصویر را فعال کند.

اگرچه پیشتر نیز برخی از شرکت‌ها همانند گوگل، سامسونگ و حتی ال‎جی از ژست‌های حرکتی در گوشی‌های خود استفاده کرده‌اند اما آنر از فناوری به مراتب پیشرفته‌تر و با سرعت عملکرد بالاتری در این سری از محصولات خود استفاده می‌کند.

در خصوص مشخصات این دو مدل نیز باید گفت که هر دو به سیستم دوربین سه‌گانه در قسمت پشتی بدنه مجهز شده‌اند. در گوشی آنر ۶۰ پرو، از یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی، ۵۰ مگاپیکسلی ترکیبی اولتراواید و ماکرو و ۲ مگاپیکسلی عمق استفاده شده است.

تفاوت اصلی دوربین این مدل با آنر ۵۰ پرو در سنسور اولتراواید آن است که از ۸ مگاپیکسل به ۵۰ مگاپیکسل ارتقایافته است. در قسمت جلویی بدنه آنر ۶۰ پرو نیز شاهد به‌کارگیری یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌های سلفی هستیم.

اما اندازه این سنسور سلفی برای گوشی آنر ۶۰ برابر با ۳۲ مگاپیکسل و سنسور اولتراواید نیز برابر با ۸ مگاپیکسل عنوان شده است. متاسفانه اطلاعاتی در خصوص قابلیت‌های سنسور ماکرو این دوربین منتشر نشده است.

در خصوص ویژگی‌های مشترک نیز باید گفت که هر دو گوشی از نمایشگر منحنی OLED با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برند. با این حال، اندازه نمایشگر مدل آنر ۶۰ پرو بزرگ‌تر و برابر با ۶.۷۸ اینچ است. مدل آنر ۶۰ نیز از نمایشگری ۶.۶۷ اینچی بهره می‌برد.

انرژی مورد نیاز برای روشن ماندن آنر ۶۰ و آنر ۶۰ پرو به ترتیب از طریق باتری‌های ۴۰۰۰ و ۴۳۰۰ میلی‎آمپری تامین می‌شود. هر دو گوشی از فناوری شارژ ۶۶ واتی پشتیبانی می‌کنند. به گفته آنر، این دو محصول در کشور چین عرضه خواهند شد و فعلا حرفی در خصوص احتمال عرضه آنها در بازارهای جهانی زده شده است.

در خصوص قیمت نیز باید گفت که آنر ۶۰ از تاریخ ۱۰ دسامبر و با قیمت حدودی ۴۲۴ دلاری و مدل آنر ۶۰ پرو نیز با قیمت تقریبی ۵۸۱ دلاری وارد بازار خواهد شد.

گوشی‌های آنر ۶۰ و آنر ۶۰ پرو معرفی شدند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا