گوناگون

بررسی و خرید کابل شبکه اورجینال از ویرا شبکه

یکی از تجهیزات پسیو شبکه که دارای اهمیت بسیاری است، کابل شبکه است. از کابل شبکه در ارتباط کامپیوتر‌ها و خطوط تلفن استفاده می‌شود. کابل شبکه بستری است که برای تبادل اطلاعات، اشتراک گذاری آنها و متصل کردن دستگاه‌های شبکه به یکدیگر یا اتصال دو شبکه به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. کابل‌های شبکه با توجه به نوع همبندی آنها به دسته‌های مختلفی از جمله کابل هم محور، کابل فیبر نوری، کابل زوج به هم تابیده تقسیم می‌شوند و هر کدام از آنها در یک نوع شبکه با توجه به اندازه شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل است که دستگاه‌های شبکه در فاصله کوتاه در حد چند متر به وسیله یک کابل یا در فاصله‌های دور به وسیله شبکه اینترنت به یکدیگر متصل می‌شوند.

تقسیم بندی دیگر کابل‌های شبکه بر اساس سرعت، جنس روکش، پهنای باند و نویزپذیری می‌باشد. به طور استاندارد کابل‌های شبکه بین Cat1  تا Cat8  تقسیم می‌شوند. این دسته‌ها از Cat1 شروع شده و به Cat8 می‌رسند. هر چه کابل شبکه مورد نظر در دسته بالاتری قرار می‌گیرد، تکنولوژی ساخت آن بالاتر رفته و در نتیجه سرعت انتقال اطلاعات، پهنای باند و نویز پذیری آن رو به بهبودی میرود.

نامگذاری هر دسته با توجه به بهبود‌ها و ارتقا‌هایی که انجام میگیرد ایجاد می‌شود. برای مثال کابل شبکه Cat5 با ایجاد ارتقا وکمی بهبود در عملکرد آن به Cat5e تبدیل شد. در این نامگذاری حرف e در آخر Cat5e به معنی Enhanced (بهبود یافته) است. این نامگذاری به دلیل تغییر سرعت انتقال اطلاعات از ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه به ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌باشد.

این مورد در دیگر کابل‌های شبکه Cat6، Cat7، Cat8 نیز مشاهده می‌شود. به طور مثال در کابل Cat6a حرف a در آخر آن به معنی Augmented (افزایش یافته) است. این نامگذاری به دلیل افزایش پهنای باند در کابل Cat6 از ۲۵۰ مگاهرتز به ۵۰۰ مگاهرتز است که کابل Cat6a را به وجود آورد.

زمانی که تغییرات به وجود آمده در یک کابل شبکه زیاد باشد و یک دسته بندی جدیدی ایجاد کند عدد آن تغییر می‌کند. مثلا از Cat5 به Cat6 تغییر میکند. اگر تغییراتی که روی هر دسته بندی اعمال می‌شود شامل تغییرات کوچکی باشد، نسخه بهبود یافته e یا نسخه افزایش یافته a را ایجاد میکند.

کابل شبکه لگراند

کابل شبکه لگراند

لگراند یکی از بزرگترین نام‌ها در صنعت برق و الکترونیک است. این شرکت فرانسوی در سال ۱۸۶۵ کارش را شروع کرد و امروز در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۴۰.۰۰۰ نفر نیروی انسانی دارد.

تعداد محصولات لگراند و تنوع این محصولات بسیار زیاد است. تجهیزات شبکه این شرکت در دنیا به طور گسترده استفاده می‌شود.

تجهیزاتی پسیوی مثل کیستون شبکه لگراند، کابل شبکه لگراند، پچ کورد لگراند، پچ پنل لگراند و غیره. لگراند در کابل شبکه هم گل کاشته و یکی از بهترین‌هاست.

کابل شبکه لویتون

محبوبیت کابل UTP بیشتر به علت مقرون به صرفه بودن و نصب آسان است. با هر نسل جدید کابل UTP مهندسین شبکه فکر می‌کنند که به انتهای پهنای باند و قابلیت‌های کابل UTP رسیده‌اند. با این حال تولید کنندگان همچنان به گسترش قابلیت‌های کابل UTP می‌پردازند.

به عنوان مثال در حین توسعه 10Base-T تعدادی از سیمتهای اترنت UTP اولیه منتقدین اظهار داشتند که کابل UTP هرگز از سرعت 10Mbps پشتیبانی نخواهد کرد. کمی بعد‌تر بدبینان گفتند که سرعت انتقال داده کابل UTP هرگز بالاتر از 100Mbps نخواهد رفت که سازمان IEEE در جولای ۱۹۹۹ استاندارد 1000Base-T را تصویب کرد که اجازه میدهد اترنت گیگابیت بر روی کابل Cat5 اجرا گردد.

وقتی فکر میکردیم که این پایان کاربردهای مبتنی بر کابل UTP مسی است IEEE در سال ۲۰۰۶ استاندارد 10GBase-T را تصویب کرد که اجازه میداد اترنت ۱۰ گیگابیت روی کابل‌های Cat6 و Cat6Aبدون شیلد اجرا شود.

مشخصات فنی کابل شبکه لویتون Cat6 UTP ۳۰۵m:

  • نوع کالا: کابل مسی
  • متراژ کابل: ۳۰۵ متر
  • گروه کابل: Cat6
  • نوع کابل شبکه لویتون: UTP

کابل شبکه لویتون با نام Brand-Rex AC6S/FTPو SFTAZ استانداردهای عملکردی Cat6A را ارتقا بخشیده اند. این کابل‌ها به ۵۰۰مگاهرتز رتبه بندی شده‌اند و برای استفاده در تمام سیستم‌های کابل سیم کشی ساخت یافته کلاس EA مناسب می‌باشند.

همچنین در کابل لویتون برنامه‌های اترنت گیگابیت، ۱۰اترنت گیگابیت، PoE، + PoEو انتقال ویدیو در پهنای باند توسط آن‌ها پشتیبانی می‌شوند. این کابل از۴ کابل جفت بهم تابیده با امنیت EMI و رویه بافته شده برای بهبود بهره وری محافظ، افزایش استحکام مکانیکی و اتلاف حرارت تشکیل می‌شود.

دارای شعاع خمش بیشتر از ۴برابر قطر خارجی در حالت تثبیت شده و ۸ برابر قطر خارجی در حالت نصب، حداکثر مقاومت هادی ۱۹Ω/۱۰۰m و امپدانس (۱۰۰ ± ۵) اهم است. نوع روکش خارجی آن LSZH و تست شده IEC ۶۰۳۳۲-۱-۲ است. این کابل ساخت کشور انگلیس و با متراژ ۵۰۰ به صورت قرقره عرضه شده است.

مشخصات کابل لویتون:

  • قطر سیم مسی ۲۳ AWG
  • تزریق گاز فوم پلی اولفین به عنوان هسته عایق با ارائه سرعت سیگنال بالا
  • 4 کابل جفت بهم تابیده فراهم کننده امنیت EMI
  • رویه بافته شده برای بهبود بهره وری محافظ، افزایش استحکام مکانیکی و اتلاف حرارت
  • جنس روکش‌های متفاوت در جهت تناسب و شناسایی کد رنگی هنگام نصب
  • طراحی شده برای پشتیبانی از تمامی پرتکل‌های کلاس EA همانند 10GBASE-T
  • پشتیبانی ازاپلیکیشن‌های PoE و PoE+.

شرکت ویرا شبکه کاسپین، نماینده رسمی فروش و خدمات پس از فروش محصولات لویتون در ایران، با هدف دسترسی آسان مشتری به محصولات لویتون و ارائه بهترین خدمات پس از فروش، نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش در ایران را در طی مراسمی رسمی افتتاح کرد.

نمایندگی فروش محصولات برندرکس لویتون

راه حلهای شبکه برندرکس لویتون LEVITON با انتخابی بی‌نظیر از محصولات و سیستمهای زیر بنایی شبکه با عمکرد بالا، از شبکه‌های تجاری و مسکونی در سراسر جهان پشتیبانی می‌کند. محصولات شبکه این شرکت طیف وسیعی از تجهیزات را دربر میگیرد که می‌توان آن را بطور کلی اینگونه دسته بندی کرد.

۱- تجهیزات مسی (Copper System) و پریز‌های شبکه

۲- تجهیزات فیبر نوری (Fiber Solution)

نمایندگی فروش تجهیزات شبکه مسی برندرکس لویتون در ایران

تجهیزات شبکه مسی برندرکس لویتون شامل کابل شبکه، کیستون، پچکورد، پچ پنل و سایر ابزار شبکه می‌باشد. که بطور مختصر به توضیح آن می‌پردازیم

نمایندگی کابل شبکه لویتون

کابل شبکه برندرکس لویتون تمام مس می‌باشد و در رده‌های مختلف موجود می‌باشد و شامل کابل شبکه Cat5e, Cat6, Cat6A و کابل Cat7 بصورت UTP, FTP, FFTP و SFTP می‌شود. لازم بذکر است تمامی این کابل‌ها فلوک پاس بوده و دارای تمامی استانداردهای بین المللی می‌باشد.

کیستون برندرکس لویتون

کیستون شبکه به عنوان کانکتور ارتباطی همانند کابل شبکه در ردهای Cat5e, Cat6, Cat6A بصورت فلزی و غیر فلزی قابل ارائه می‌باشد و متناسب با کابل شبکه در پروژه‌های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.

پچکورد برندرکس لویتون

پچکورد شبکه لویتون در انداه و رنگ‌های مختلف در رده‌های Cat5e, Cat6 و Cat6A بصورت UTP و FTP موجود می‌باشند و جهت ارتباط سوییچ با پچپنل و یا ایستگاه‌های کاری با بستر شبکه مورد استفاده قرار میگیرد.

پچپنل برندرکس لویتون

پچپنل برندرکس لویتون در اندازه‌های مختلف و اشکال مختلف بصورت رکمونت در رده‌های یاد شده موجود می‌باشد. البته برخی از پچپنل‌ها بصورت آنلودد (بدون کیستون) است که با توجه به نیاز از کیستون‌های مختلف درون آن می‌توان استفاده کرد.

برندرکس لویتون (پریزهای دیواری توکار و روکار)

پریزهای دیواری برندرکس لویتون شامیل فیس پلیتهای تک پورت و دو پورت، پریزهای برق در اندازه‌های مختلف جهت بکارگیری برروی دیوار و یا ترانک می‌باشند

نمایندگی لویتون درشرکت ویرا شبکه کاسپین به آدرس تهران – بزرگراه اشرفی اصفهانی جنوب – خیابان پیامبر-خیابان شاهد-کوچه وحدت چهارم-پلاک۸ -طبقه ۱ – واحد ۱ واقع و بر اساس استانداردهای روز شرکت لویتون مجهز شده است. این نمایندگی در روزهای کاری شنبه تا پنج‌شنبه آماده خدمت رسانی به ایرانی‌های عزیز می‌باشد.

کابل فیبر نوری

کابل فیبر نوری

فیبر نوری یا تار نوری به انگلیسی Optical Fiber رشته باریک و بلندی از یک مادّه شفاف مثل شیشه یاپلاستیک است که می‌تواند نوری را که از یک سرش به آن وارد شده، از سر دیگر خارج کند.

فیبر نوری دارای پهنای باند بسیار بالاتر از کابل‌های معمولی می‌باشد، با فیبر نوری می‌توان داده‌های تصویر، صوت و داده‌های دیگر را به راحتی با پهنای باند بالا تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و بالاتر انتقال داد. امروزه مخابرات فیبر نوری، به دلیل پهنای باند وسیعتر در مقایسه با کابل‌های مسی، و تاخیر کمتر در مقایسه با مخابرات ماهواره‌ای از مهمترین ابزار انتقال اطلاعات محسوب می‌شود.

امروزه اسم فیبرنوری را زیاد می‌شنوید. تجهیزاتی که با سرعت بسیار بالا اطلاعات را منتقل می‌کنند و در بین مشترکین اینترنت بسیار محبوب هستند.

کاربردهای فیبر نوری

کاربرد در مخابرات: یکی از مرسوم‌ترین کاربردهای فیبر نوری انتقال اطلاعات توسط نور لیزر است.

کاربرد در حسگرها: استفاده از حسگرهای فیبر نوری برای اندازه گیری کمیت‌های فیزیکی مانند جریان الکتریکی، میدان مغناطیسی، فشار، حرارت، جابجایی، آلودگی آب‌های دریا، سطح مایعات، تشعشعات پرتوهای گاما و ایکس در سال‌های اخیر شروع شده‌است.

در این نوع حسگرها، از فیبر نوری به عنوان عنصر اصلی حسگر بهره گیری می‌شود بدین ترتیب که ویژگی‌های فیبر تحت میدان کمیت مورد اندازه گیری تغییر یافته و با اندازه شدت کمیت تأثیر پذیر می‌شود.

کاربردهای نظامی: فیبر نوری کاربردهای بی‌شماری در صنایع دفاع دارد که از آن جمله می‌توان برقراری ارتباط و کنترل با آنتن رادار، کنترل و هدایت موشک‌ها، ارتباط زیردریاییها (هیدروفون) را نام برد.

کاربردهای پزشکی: فیبرنوری در تشخیص بیماری‌ها و آزمایشهای گوناگون در پزشکی کاربرد فراوان دارد که از آن جمله می‌توان دُزیمتری غدد سرطانی، شناسایی نارسایی‌های داخلی بدن، جراحی لیزری، استفاده در دندانپزشکی و اندازه گیری مایعات و خون نام برد.

همچنین تارهای نوری در دستگاه‌هایی به نام درون بین یا آندوسکوپ استفاده می‌شود تا به درون نای، مری، روده و مثانه فرستاده شود و درون بدن انسان به طور مستقیم قابل مشاهده باشد.

کاربرد فیبرنوری در روشنایی: از جمله کاربردهای فیبر نوری که در اواخر قرن بیستم به عنوان یک فناوری روشنایی متداول شده و در چند سال قرن اخیر توسعه و رشد فراوانی پیدا کرده‌است کاربرد آن در سیستم‌های روشنایی است.

در این فناوری نور از منبع نوری که می‌تواند نور مصنوعی (نورلامپهای الکتریکی) و یا نور طبیعی (نور خورشید) باشد وارد فیبر نوری شده و از این طریق به محل مصرف منتقل می‌شود. به این ترتیب نور به هر نقطه‌ای که در جهت تابش مستقیم آن نمی‌باشد منتقل می‌شود.

امتیاز این نور که موجبات رشد سریع به کارگیری و توجه زیاد به این فناوری شده‌است این است که فاقد الکتریسیته گرما و تشعشعات خطرناک ماورای بنفش بوده (نور خالص و بی‌خطر) و دیگر اینکه با این فناوری می‌شود نور روز (بدون گرما و اشعه‌های ماورائ بنفش) را هم به داخل ساختمانها و نقاط غیر قابل دسترسی به نور خورشید منتقل کرد.

کابل فیبر نوری نگزنس

فرانسوی‌ها در تولید تجهیزات شبکه، بسیار فعال هستند. نگزنس شرکت ریشه‌داری است که در سال ۱۸۹۷ در لیون فرانسه شروع به کار کرد و امروز نزدیک به ۲۶.۰۰۰ نفر کارمند در آن مشغول به کار هستند.

امکان ندارد از کابل شبکه صحبت شده و اسمی از کابل شبکه نگزنس به میان نیاید. این شرکت انواع کابل شبکه Twisted pair و فیبر نوری تولید می‌کند که در جاهای حساسی مثل زیرساخت‌های IT یا صنعتی استفاده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا