ایراناینترنت

اجازه دهید مردم بین «بازار» و «گوگل‌ پلی» انتخاب کنند

صحبت‌های عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی در جلسه کمیسیون بررسی طرح صیانت

به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، راه‌اندازی یک پیام‌رسان برای دیجی‌کلا یا بازار که نصبی بالای ۴۰ میلیون دارند کار سختی نیست اما به علت اینکه این کسب‌وکارها دچار هزاران مشکل هستند نمی‌توانند در این زمینه اقدام کنند. وی در ادامه عنوان کرد: اجازه دهید مدل بازار و گوگل پلی شکل گیرد تا مردم، خود انتخاب کننده باشند. مردم طرفدار کسب‌وکارهای داخلی هستند.

رضا الفت‌نسب در جلسه اخیر کمیسیون مشترک بررسی طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» ضمن اعلام مخالفت اتحادیه با کلیات طرح صیانت، از نمایندگانی که مخالفان این طرح را معاند می‌خوانند گلایه کرد و گفت: «ما طرح را کاملا خوانده‌ایم و به آن اشراف کامل داریم. از همین روی نمایندگان از بیان این که منتقدین طرح را کامل نخوانده‌اند، خودداری کنند.»

الفت‌نسب: اجازه دهید مدل بازار و گوگل پلی شکل گیرد تا مردم، خود انتخاب کننده باشند. مردم طرفدار کسب‌وکارهای داخلی هستند

او گفت: «ما بارها مخالفت خود را اعلام کرده‌ایم. البته دغدغه‌های دوستان را درک کرده و با ولنگاری در فضای مجازی مخالفیم. اما با این روش راه به جایی نخواهیم برد. همان طور که فیلتر تلگرام نه تنها نتیجه‌بخش نبود بلکه بسیاری از نوجوانان و کودکان را با انواع VPN آشنا ساخت.»

الفت‌نسب با تاکید بر اینکه بایستی مردم انتخاب‌کننده باشند، افزود: «کاملا از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت می‌کنیم اما در مقابل با محدودیت و مسدودیت پیام‌رسان‌های خارجی کاملا مخالفیم. اجازه دهید مدل بازار و گوگل پلی شکل گیرد تا مردم، خود انتخاب کننده باشند. مردم طرفدار کسب‌وکارهای داخلی هستند.»

او در ادامه اظهار کرد «برای اسنپ، دیجی‌کلا یا بازار که نصبی بالای ۴۰ میلیون دارند راه‌اندازی یک پیام‌رسان کار سختی نیست اما به علت اینکه این کسب‌وکارها دچار هزاران مشکل هستند نمی‌توانند در این زمینه اقدام کنند.»

به گفته او کسب‌وکارهای بزرگ مثل دیجی‌کالا و اسنپ با مساله تحریم داخلی نیز مواجه هستند چرا که به طور مثال نمی‌توانند در صدا و سیما تبلیغ کنند: «وقتی چنین مشکلاتی وجود دارد و نتوانستیم مشکلات خود را حل کنیم، چطور توقع داریم اینستاگرام یا سایر پلتفرم‌ها در ایران، نمایندگی ایجاد کنند.»

الفت‌نسب در پایان تاکید کرد از زمانی که طرح صیانت بدون اقناع‌سازی مردم مطرح شده است، افراد و کسب‌وکارهای آنلاین نگران این ماجرا بوده و به شدت موضوع مهاجرت افزایش یافته است: «اگر نیروی انسانی را از دست بدهیم، سرمایه‌ای در کشور نخواهیم داشت.»

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا