اپل

تیم کوک زمان بازگشت کارکنان اپل به دفاتر شرکت را اعلام کرد

اگرچه در بحبوحه همه‌گیری کرونا، راهی جز اتخاذ شیوه دورکاری برای شرکت‌های بزرگ دنیا باقی نمانده بود، اما اکنون و با فروکش کردن تب این ویروس در جهان، کارکنان به تدریج در حال بازگشت به محل کار خود هستند.

در این بین، شرکت اپل به عنوان یکی از غول‌های فناوری جهان اخیرا اعلام کرد از ماه فوریه، دورکاری را لغو و شرایط حضور فیزیکی کارکنان در دفاتر این شرکت را فراهم می‌شود. تیم کوک، مدیرعامل اپل با ارسال ایمیلی به کارکنان، جزییاتی را در خصوص زمان بازگشت به محل کار و همچنین تغییر در سیاست‌های دورکاری این شرکت اعلام کرد.

کوک در این ایمیل، شرایط بازگشت به دفاتر را به صورت کار هیبریدی آزمایشی که به صورت چند مرحله‌ای و با قوانینی متعیر با توجه به ماهیت کار هر کامند توصیف کرد. به گفته وی، کارمندان می‌بایست از روز یکم فوریه سال آینده میلادی (12 بهمن 1400)، یک یا دو روز در هفته را در محل کار حضور داشته باشند که این وضعیت در ماه مارس به سه روز در هفته تغییر خواهد کرد.

از طرفی دیگر، شرایط حضور نیز با توجه به فعالیت هر گروه متغیر خواهد بود. بدین معنی که ممکن است در برخی تیم‌ها، به افراد بیشتری برای حضور فیزیکی نیاز باشد و مجبور باشند چهار یا پنج روز در هفته را در محل کار حاضر باشند. به گفته کوک، تیم سخت‌افزار احتمالا یکی از این گروه‌ها خواهد بود.

اپل در تابستان امسال، برنامه‌های خود را برای بازگردادن کارمندان به دفاتر از ماه سپتامبر اعلام کرده بود اما این مسئله با مخالفت و نارضایتی‌هایی در میان کارکنان ای شرکت همراه شد و حتی کمپین‌هایی در میان کارکنان برای جلوگیری از اجرایی شدن این تصمیم راه‌اندازی شد.

تا اینکه، مدیران اپل این تاریخ را به ژانویه تغییر دادند و اکنون نیز با اعلام ماه فوریه، شاهد تعویق دوباره زمان بازگشت کارکنان به دفاتر این شرکت هستیم. تیم کوک همچنین در واکنش به درخواست کارکنان برای اعمال انعطاف‌پذیری بیشتر در شرایط کاری، عنوان کرد که کارکنان این شرکت می‌توانند در سال، چهار هفته را به طور کامل دورکاری کنند.

در بخشی از ایمیل کوک امده است: ما تمام تلاش خود را برای فراهم آوردن شرایطی انعطاف‌پذیر برای کار به کار می‌بندیم. علاوه بر امکان دوکاری دو بار در هفته در روزهای چهارشنبه و جمعه، در تابستان امسال اعلام کردیم که اعضای گروه‌های مختلف می‌توانند با تایید مدیر مربوطه، تا دو روز هفته در سال را دورکاری کنند. اما امروز با افتخار اعلام می‌کنم که مدت زمان دورکاری به چهار هفته در سال افزایش یافته است. این تصمیم، فرصت بیشتری را برای سفر، نزدیک‌تر شدن با عزیزان‌تان و یا تغییر چند روزه برنامه‌های روزانه‌تان فراهم می‌کند.

تا پیش از آغاز همه‌گیری کرونا، اپل در مقایسه با دیگر شرکت‌های فناوری سیلیکون ولی، تمایل کمتری به دورکاری کارکنان خود داشت اما شرایط به گونه‌ای رقم خورد که تقریبا تمامی‌کارکنان این شرکت، مجبور به دورکاری شدند.

با این حال، برخی از شرکت‌ها همانند توییتر چندی پیش اعلام کردند که سیاست‌های منعطف‌تری را برای دوران پساکرونا در نظر دارند و شرایط کار از خانه را برای کارکنان خود تسهیل خواهند کرد.

منبع
Arstechnica

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا