ارز دیجیتال

معرفی صرافی کوینکس

این روزها در اکثر محفل‌ها صحبت از ارزهای دیجیتال و نحوه راحت‌تر ترید کردن آنهاست و از آنجایی که ما ایرانی‌ها از سمت بسیاری از کشورها مورد تحریم واقع شده‌ایم، انتخاب یک صرافی مطمئن به یکی از دغدغه‌هایمان تبدیل شده است. اما باز هم جای نگرانی نیست چرا که در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل صرافی کوینکس بپردازیم. این صرافی از معدود صرافی‌های بین المللی به شمار می‌رود که به ایرانی‌ها نیز اجازه‌ی فعالیت داده است و همچنین احراز هویت در صرافی کوینکس به راحتی قابل دسترس خواهد بود.

ضمناً از ویژگی‌های بسیار فوق العاده‌ی این صرافی می‌توان به دارا بودن زبان فارسی اشاره کرد که فعالیت در آن را بسیار ساده‌تر کرده است. حال توصیه می‌کنیم که اگر شما عزیزان در حال حاضر به دنبال ثبت نام در یک صرافی معتبر به جهت ترید کردن هستید، حتماً صرافی کوینکس را زیر نظر داشته باشید.

نحوه ثبت نام در صرافی بین المللی کوینکس

ثبت نام در این صرافی سختی چندانی بهمراه نخواهد داشت و برای اولین مرحله کافی است که به سایت این صرافی مراجعه کنید و سپس با کلیک بر روی sign up وارد مرحله عضویت خواهید شد. (البته ناگفته نماند که در حال حاضر این صرافی ارز دیجیتال بوسیله‌ی دولت ایران مسدود شده است و برای اینکه به صفحه اصلی سایت صرافی کوینکس دسترسی داشته باشید، ملزم به استفاده از یک فیلترشکن خواهید بود).

حال پس از وارد شدن به صفحه عضویت با دو کادر مواجه می‌شوید که در کادر اول یک ایمیل معتبر وارد کنید و در کادر دوم پسورد ورود به صرافی را در نظر بگیرید. ناگفته نماند که یک پسورد مطمئن شامل حروف، اعداد و علائم دیگر خواهد بود. مثال برای یک پسورد ایده‌آل: Coinexfarsi2021@ (همانطور که مشاهده می‌کنید حتی از حروف بزرگ و علامت @ نیز در این پسورد استفاده شده است).

پس از وارد کردن موارد عنوان شده و با فعال کردن تیک قوانین، کافی است که بر روی sign up کلیک کنید تا عضویت‌تان دنبال شود. در مرحله بعدی از شما خواسته می‌شود که یک پازل را حل کنید تا ربات نبودن‌تان تأیید شود. پر واضح است که پس از حل پازل، یک ایمیل که حاوی یک کد 6 رقمی است برایتان ارسال می‌شود که باید آن را در کادر مربوط به ثبت نام در صرافی کوینکس وارد کنید تا در نهایت به طور کامل به عضویت این صرافی دربیایید.

برتری‌های صرافی بین المللی کوینکس

معرفی صرافی کوینکس

اگر چه صرافی‌های زیادی برای ترید کردن وجود دارد اما بسیاری از افراد علاقه‌ای به ریسک کردن ندارند چرا که اکثر صرافی‌های خارجی کاربران ایرانی را در لیست سیاه‌شان قرار داده‌اند و این بدان معناست که در صورت تشخیص ایرانی بودن‌تان، ممکن است اکانت‌تان مسدود شود که در نتیجه منجر به از دست رفتن دارایی‌تان خواهد شد. اما صرافی محبوب کوینکس از ویژگی‌های مناسبی برای ترید کردن برخوردار است که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم تحریم ایران.
  • احراز هویت با مدارک و البته شماره تلفن ایران.
  • دارا بودن کارمزد بسیار پایین در معاملات (اسپات، فیوچرز و…).
  • دارا بودن زبان فارسی و بسیاری از زبان‌ها دیگر کشورها.
  • دارای بودن بخش‌های معاملاتی مختلف (مارجین، اسپات و فیوچرز).
  • دارای اپلیکیشن با کاربری فوق العاده (بدون نیاز به فیلترشکن).
  • امنیت بسیار بالا در مقایسه با دیگر صرافی‌ها.
  • دارا بودن استخر viaBTC
  • دارا بودن کیف‌ پول‌ها مختلف مانند USD، BTC، ETH و…
  • پشتیبانی همه‌روزه و فوق العاده.

بخش‌های معاملاتی صرافی کوینکس

معامله کردن انواع ارز دیجیتال در کوینکس به چند روش امکان‌پذیر است که در ادامه به طور مختصر به آنها خواهیم پرداخت:

  • معاملات اسپات

برای اینکه بتوانید به صورت عادی به خرید و فروش ارزهای دیجیتال در کوینکس بپردازید، به راحتی می‌توانید از بخش اسپات این صرافی استفاده کنید. این بخش دارای انواع ارز دیجیتال در قالب USDT، BTC، BCH و ETH است که انجام معامله را برای افراد مهیا کرده است. گفتنی است که در این بخش معامله با قیمت مارکت و یا قیمت دلخواه بهمراه تعیین نقطه خروج امکان‌پذیر خواهد بود.

  • معاملات فیوچرز perpetual

برای معاملات فیوچرز که حتماً از پایه و اساس این نوع معاملات اطلاع دارید، کافی است که به بخش perpetual صرافی کوینکس مراجعه کنید. اگر از اپلیکیشن این صرافی استفاده کنید، قبل از باز کردن معاملات فیوچرز می‌توانید از بخش ماشین حساب آن بهره ببرید تا نتیجه باز کردن معامله‌ای که در ذهن دارید را بررسی کنید. همانطور که می‌دانید حساسیت در این بخش از معاملات بسیار بالا است و در صورت تحلیل اشتباه، منجر به لیکوئید شدن دارایی‌تان خواهد شد. توصیه می‌کنیم که در این بخش حتماً از ضرایب اهم منطقی استفاده کنید.

آیا برای انجام معاملات در کوینکس ملزم به احراز هویت هستیم

پیشنهاد ما این است که نه تنها در صرافی کوینکس بلکه در دیگر صرافی‌های موجود نیز احراز هویت نکنید چرا که نیازی به این کار نیست، خصوصاً اینکه در کوینکس امکان برداشت ارز به صورت روزانه تا سقف 10 هزار دلار برای هر اکانت فراهم است. پس مشاهده می‌کنید که برداشت رمز ارز نیازی به احراز هویت نخواهد داشت. این پیشنهاد به یک دلیل مهم دیگر نیز ارائه شده است و در مواقعی است که اگر صرافی بین المللی کوینکس بخواهد در آینده کاربران ایرانی را تحریم کند که در این صورت اگر احراز هویت کرده باشید، خیلی راحت قابل تشخیص بوده و دارایی‌تان را از دست خواهید داد.

معامله در صرافی کوینکس

امنیت در صرافی کوینکس

حفظ و نگهداری از دارایی‌ها یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در هر صرافی مورد توجه قرار بگیرد و این مهم در صرافی بین المللی کوینکس نیز با استفاده از فعالسازی رمز دو مرحله‌ای انجام می‌شود. برای این منظور کافی است که به بخش security این صرافی وارد شوید و با فعال کردن سرویس ToTp Authentication خیال‌تان را از بابت امنیت راحت کنید. برای صحیح انجام دادن این کار ابتدا برنامه Google Authenticator را بر روی تلفن همراه‌تان نصب کنید و سپس با مراجعه به بخش امنیت این صرافی کد QR موجود را با استفاده از برنامه نصب شده بر روی گوشی اسکن نمایید. در این صورت با هر بار وارد شدن به صرافی کوینکس باید از رمز یک بار مصرف موجود در این برنامه استفاده کنید.

نحوه واریز ارز به کوینکس

طبیعتاً برای شروع معاملات در کوینکس باید ابتدا ارز دلخواه‌تان را به این صرافی انتقال دهید که برای این منظور کافی است که به بخش Assets مراجعه کنید و سپس بر روی گزینه Deposit کلیک نمایید. در صفحه باز شده کافی است نوع ارزی که قصد دارید آن را به صرافی منتقل کنید را انتخاب نمایید. برای مثال اگر انتقال تتر در دستور کارتان است، پس از انتخاب این ارز، شبکه ترون (USDT-TRC20) را انتخاب کرده و آدرس آن را به جهت انتقال ارز در صرافی مبدأ، کپی کنید. البته از کد QR نیز می‌توانید بهره ببرید.

آموزش‌های جامع صرافی کوینکس با سایت کوینکس فارسی

در این مقاله سعی کردیم موارد مهم‌تر صرافی بین المللی کوینکس را به شما عزیزان علاقه‌مند به معاملات انواع ارز دیجیتال ارائه دهیم اما همانطور که می‌دانید این صرافی دارای بخش‌های مختلفی است که ممکن است برای استفاده از آنها نیاز به راهنمایی داشته باشید که برای مثال می‌توان به نحوه تغییر رمز و مواردی از این دست اشاره کرد.

برای این منظور کافی است که به سایت کوینکس فارسی مراجعه کنید چرا که در این سایت به کلیه سوالات و ابهامات شما عزیزان در خصوص نحوه کار با صرافی کوینکس پاسخ داده شده است. ضمن اینکه می‌توانید در صورت داشتن سوال که پاسخ آن در سایت کوینکس فارسی وجود نداشته است، با استفاده از راه‌های ارتباطی قرار داده شده با مشاوران سایت در تماس باشید.

منبع:https://coinexfarsi.com/complete-coinex-training/

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا