تکنولوژیگوگل

ربات جدید آلفابت می‌تواند نقش یک نظافتچی را ایفا کند

آلفابت، شرکت مادر گوگل، اخیرا رباتی را طراحی کرده که می‌تواند محیط کار کارمندان این شرکت را تمیز کند.

به گفته آلفابت، تیمی طراحی Evereyday Robots Project که از مهندسان آزمایشگاه تحقیقاتی گوگل X به منظور تولید ربات‌هایی چندمنظوره با قابلیت یادگیری تشکیل شده، قصد دارد تا نمونه‌های اولیه برخی از ربات‌های خود را در دفاتر این شرکت در Bay Area مورد تس و ارزیابی قرار دهد و وظایف سبکی را به آنها بسپارد

هانس پیتر بروندمو، مدیر ارشد Everyday Robot در این باره گفت: ما اکنون در حال توسعه نمونه اولیه بیش از ۱۰۰ ربات هستیم که قادرند به طور خودکار، وظایف و کارهای مختلفی را در دفاترمان انجام دهند. در واقع، همان رباتی که زباله‌ها را جدا و مرتب می‌کند، می‌تواند با کمک یک تکه پارچه، میزها را تمیز کند و یا با استفاده از یک گیره، لیوان‌ها را بگیرد و حتی باز کردن درها را نیز بیاموزد.

طراحی این ربات‌ها به گونه‌ای است که به صورت چند بازوی رباتیک روی چرخ‌ها سوار شده‌اند و یک گیره چندمنظوره در انتهای یک بازوی انعطاف‌پذیر برای انجام کارهای مختلف روی آن تعبیه شده است. همچنین بخشی از این ربات که بالاترین ارتفاع قرار دارد، به چند دوربین و سنسورهای مختلف برای دیدن دستگاه مجهز شده و در کنار آن نیز چیزی شبیه به لیدار در حال چرخش نیز احتمالا برای مسیریابی مشاهده می‌شود.

همانطور که بروندمو اعلام کرد، این ربات‌ها در ابتدا برای تفکیک زباله‌های مورد استفاده قرار می‌گرفتند اما خوشبختانه به لطف بهره‌مندی از فناوری یادگیری ماشینی، می‌توانند در محیط‌های پیچیده‌تری همچون خانه‌ها و ادارات، وظایف مختلفی را برعهده بگیرند.

ربات آلفابت

در حال حاضر، ربات‌های مختلفی با قابلیت انجام کارهای تکراری توسط محققان تولید شده‌اند و در مراکز مختلف به کار گرفته می‌شوند، اما هنوز فناوری‌های مربوط به ربات‌هایی که بتوانند از عهده کارهای دیگری همچون تمیز کردن آشپزخانه یا تا کردن لباس‌ها پس از شست‌وشو برآیند، به طور کامل توسعه نیافته است.

به عبارتی دیگر، آلفابت به دنبال طراحی ربات‌های پیشرفته‌ای است که بتوانند کارهای پیچیده‌تری را انجام دهند و همانند انسان‌ها از پس اجرای کارهای جدیدی که تاکنون نمونه آن را انجام نداده‌اند، برآیند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا