تکنولوژی

سوبارو سولترا با قدرت پیمایش ۳۵۰ کیلومتری معرفی شد

پس از انتشار چند تیزر رسمی، بالاخره سوبارو جزییات بیشتری را از اولین خودروی الکتریکی خود به نام سولترا (Solterra) منتشر کرد.

محصولی که ساعاتی پیش و در جریان نماشگاه خودروی لس‌انجلس ۲۰۲۱ در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت. همانطور که انتظار می‌رفت، این خودرو شباهت‌های زیادی به کراس‌اور BZ4X تویوتا دارد چراکه هر دو خودرو مبتنی بر پلتفرم مشترک e-TNGA طراحی شده‌اند.

و اما در خصوص مشخصات کراس‌اور جدید سوبارو سولترا باید گفت که از یک باتری ۷۱.۴ کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد و به گفته شرکت سازنده، می‌تواند با یک با شارژ، انرژی مورد نیاز برای پیمودن ۲۲۰ مایل (۳۵۴ کیلومتر) را تامین کند.

سوبارو می‌گوید که باتری این خودرو به گونه‌ای طراحی شده که می‌توان در کمتر از یک ساعت و با استفاده از شارژر سریع DC، شارژ باتری را از صفر به ۸۰ درصد رساند. موتور دوگانه سولترا نیز از توان خروجی ۲۱۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۳۳۶ نیوتن‌متر بهره می‌برد.

سوبارو سولترا از سیستم قرینه‌ای تمام چرخ محرک و قابلیت X-Mode بهره می‌برد. این قابلیت برای استفاده در مسیرهای آفرود طراحی شده است و باعث چسبندگی بیشتر خودرو به زمین می‌شود.

در داخل کابین نیز یک نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی تعبیه شده که با هر دو پلتفرم اپل کارپلی و گوگل اندروید آتو سازگار است. در دل این خودرو، از چند ویژگی به منظور ارتقای ایمنی سرنشینان نیز استفاده شده است.

یکی از این قابلیت‌های Surround-View نام دارد که با کمک دوربین، دیدی ۳۶۰ درجه را برای راننده فراهم می‌کند تا بتواند آگاهی بهتری را نسبت به موقعیت پیرامون خود داشته باشد. ویژگی دوم، Safe Exit Assist نام دارد که برای هشدار به سرنشینان در حین پیاده شده از خودرو در مواقعی که یک خودرو در حال نزدیک شدن به آنهاست، استفاده می‌شود.

سوبارو اعلام کرد که سولترا ۲۰۲۳ از اواسط سال آینده میلادی وارد بازار خواهد شد. این خودروساز هنوز جزییاتی را در خصوص قیمت این محصول اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود که با قیمت تقریبی ۳۹ هزار دلار عرضه شود.

سوبارو سولترا با قدرت پیمایش 350 کیلومتری معرفی شد

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا