اپل

رکوردشکنی اپل؛ فروش ۶.۵ میلیون مک بوک در سه ماه

چندی پیش، تیم کوک مدیرعامل اپل در گفت‌وگو با سرمایه‌گذاران اعلام کرد که مک بوک‌های جدید مجهز به تراشه M۱ می‌توانند خون تازه‌ای را به کسب‌وکار لپ‌تاپ‌های این شرکت تزریق کنند.

حال به نظر می‌رسد که این ادعا، کاملا درست بوده و طبق آخرین گزارش‌ها، فروش مک‌های این شرکت در ماه‌هایی ژوئیه، آگوست و سپتامبر رکوردشکنی کرد و درآمدی ۲.۹ میلیارد دلاری را برای اپل به ارمغان آورد.

لوکا ماستری، مدیر ارشد مالی اپل نیز در همین رابطه اعلام کرد که در طی ۱۵ ماه اخیر، دستگاه‌های مک این شرکت با فروش بالایی مواجه شدند و تیم کوک نیز در تایید صحبت‌های ماستری مدعی شد که میزان تقاضا برای مک بوک ایر M۱ به طور باورنکردنی زیاد است.

اما به‌تازگی مرکز تحقیقاتی StrategyAnalytics با انتشار گزارشی، جزییات بیشتری را از عملکرد اپل در فروش مک‌های جدید در مقایسه با دیگر شرکت‌های فعال در این بازار منتشر کرد. اگرچه اپل هرگز تعداد دستگاه‌های فروخته‌شده را اعلام نمی‌کند اما این مرکز طبق بررسی‌های خود پیش‌بینی کرد که اپل در سه ماهه اخیر، ۶.۵ میلیون مک بوک را به بازار عرضه کرده است.

این یعنی رشدی ۱۰ درصدی فروش و همچنین کسب سهم ۱۰ درصدی از بازار لپ‌تاپ‌های جهان. در این گزارش آمده که تخفیف‌های بالایی که اپل برای محصولاتی همچون مک بوک ایر در نظر گرفت، خریداران بیشتری را به انتخاب این مدل‌ها ترغیب کرد.

در مجموع و در رقابت با دیگر تولیدکنندگان لپ‌تاپ در جهان نیز باید گفت که اپل توانست در این بازه سه ماهه، رتبه چهارم این رده‌بندی را از آن خود کند. در حال حاضر، سیستم‌های ویندوزی سهم بالایی از فروش لپ‌تاپ‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

آمار و ارقام نشان می‌دهد که شرکت‌های لنوو، اچ‌پی و دل جایگاه‌های اول تا سوم این رده‌بندی این از آن خود کرده‌اند. برای لنوو، فروش ۱۵.۳ میلیون دستگاه و برای اچ‌پی و دل نیز به ترتیب فروش ۱۴.۳ و ۱۲.۲ میلیون دستگاه ثبت شده است.

در این بین، شرکت دل بیشترین میزان فروش را در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته تجربه کرد به طوری که رشد فروشی ۵۰ درصدی را ثبت کرد. در حالی که فروش لنوو تنها ۵ درصد رشد داشت و حتی فروش اچ‌پی به نسبت سال گذشته، افتی ۵ درصدی را تجربه کرد.

به گفته این مرکز تحقیقاتی، شرکت لنوو توانست با این میزان فروش، سهم ۲۳ درصدی از بازار را تصاحب کند و به دنبال آن، شرکت‌های اچ‌پی و دل نیز به ترتیب ۲۱ و ۱۸ درصد از این بازار را به خود اختصاص دادند.

جایگاه پنجم این فهرست را شرکت ایسوس با فروش ۵.۱ میلیون دستگاه لپ‌تاپ به خود اختصاص داد. برای این شرکت نیز سهم ۸ درصدی بازار و رشد فروش سالانه ۱۰ درصدی برآورد شده است. سایر شرکت‌های نیز در این سه ماه، حدود ۱۳.۵ میلیون دستگاه را عرضه کردند.

منبع
iDropnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا