گوناگون

در مورد انواع درب اتوماتیک چه می دانید؟

انواع درب اتوماتیک هر کدام می‌تواند به واسطه کیفیت و استاندارد خاصی که دارد به شکل‌های مختلف انتخاب شود. اما این درب‌ها را امروزه به عنوان درب‌های پارکینگ بیشتر مورد استفاده قرار می‌دهند و به واسطه امنیت بالایی که دارد، کاربردی ایمن و مناسبی را می‌توان انتظار داشت.

با توجه به کاربرد شما می‌توانید انواع درب اتوماتیک متفاوتی مانند درب‌های اتوماتیک لولایی که به آن جک گفته می‌شود. درب‌های اتوماتیک کرکره برقی، درب‌های اتوماتیک کشویی که جک ریلی نیز نامیده می‌شود. درب‌های اتوماتیک زیر سقفی که سکشنال هم معرفی می‌گردد را در نظر بگیرید.

هر کدام شیوه نصب متفاوتی دارند که شما باید از یک نصاب ماهر برای نصب هر کدام از این درب‌ها استفاده کنید. درب‌های اتوماتیک جزء وسایل بسیار ضروری در زندگی امروزه محسوب می‌شوند، که می‌تواند به واسطه ساختار بی‌نظیر خود یک انتخاب مقرون به صرفه به حساب می‌آیند. ما در این مقاله شما را با انواع مختلف درب‌های اتوماتیک آشنا می‌کنیم.

کرکره برقی چیست؟

درب کرکره‌ای برقی در بین انواع درب اتوماتیک همیشه جزء بهترین‌ها به حساب می‌آید. امروزه برای انواع مغازه و فروشگاه استفاده می‌شود. احتمالا بسیار این نوع درب را مشاهده کرده اید. به واسطه این درب‌ها برای ورودی حیاط و پارکینگ نیز شما می‌توانید بر روی ساختار ویژه آن حساب کنید. این نکته را به خاطر بسپارید که کرکره برقی برای درب ورودی در بالای درب به صورت گرد جمع می‌شود و می‌تواند کمترین فضا را اشغال کند. به همین دلیل است که یکی از با کیفیت‌ترین و البته معقولانه‌ترین وسایلی شناخته می‌شود که در هنگام انتخاب انواع درب‌های اتوماتیک به آن توجه می‌شود. همچنین شما به عرض بیشتری مانند درب ریلی نیازی ندارید و  اینچنین می‌توانید به صورت اصولی به نصب کرکره برقی بپردازید.

درب اتوماتیک کشویی چه کاربردی دارد؟

یکی دیگر از انواع درب اتوماتیک را شما می‌توانید درب‌های اتوماتیک کشویی است. این درب‌ها را می‌توانید به صورت نفر رو مورد استفاده قرار دهید. راندمان این درب اینگونه است که برای بسیاری از اماکن‌ها که به تکریم ارباب رجوع توجه دارند از این درب استفاده می‌کنند.

ظاهر درب‌های اتوماتیک کشویی از شیشه و فریم‌های آلومینیومی ساخته می‌شود، که استیل به طراحی هر چه بهتر این درب کمک می‌کند. معمولا از این درب برای ساختمان‌های مسکونی، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و فضای اداری و… استفاده می‌شود و یکی از مزیت‌های عالی درب‌های اتوماتیک کشویی صددرصد جلوگیری از هدر رفت انرژی است. به واسطه درزگیرهای مویی شما می‌توانید از ورود هرگونه گرد و خاک، حشره، انواع صداهای آزاردهنده و… به درون محل جلوگیری کنید و به خاطر غیر تماسی بودن دستگیره شما از انتشار هرگونه میکروب  مطمئن می‌شوید.

چرا از درب اتوماتیک زیر سقفی استفاده می‌کنند؟

درب  اتوماتیک زیر سقفی که می‌توانند در مقابل انواع رطوبت، دما و نوسانات استقامت خوبی داشته باشد. به واسطه عایق بندی و ایمنی خود جزء درب‌های کاربردی به حساب می‌آید. این درها به خاطر لوله‌های فولادی که به یکدیگر متصل هستند، می‌توانید آن را در حالت عمودی البته در هنگام بسته بودن و زمانی که درب باز است به حالت افقی و موازی در نظر بگیرید.

امروزه استفاده از این درب‌ها برای بسیاری از پارکینگ‌ها بسیار رایج شده است؛ زیرا فنرهای بالانس قدرتمندی دارد و می‌تواند به بهترین شکل ممکن از فشار‌های اضافی کم کند. مهمتر از همه برای مکان‌هایی که تردد بسیار بالایی وجود دارد این درب می‌تواند به خاطر داشتن چرخ‌های ضد سایش خود استهلاک کمتری را به وجود آورد.

برای چه مکانی از درب اتوماتیک زاویه دار می‌توان استفاده کرد؟

درب اتوماتیک زاویه دار یکی از رایج‌ترین و قابل قبول‌ترین درب‌های اتوماتیک است که شما به واسطه طراحی و معماری خاص آن می‌توایند به شکل دایره کامل و نیم دایره آن را خریداری کنید. این درب را می‌توان به راحتی با فضا به شکل خاص و هنرمندانه هماهنگ کرد. به خاطر عدم تداخل می‌تواند در زمان ورود و خروج افراد یک مزیت محسوب شود و همچنین جلوگیری از اتلاف انرژی و کاربرد آن بسیار مطرح گزینه مطرحی است. برای مکان‌های پرتردد سعی کنید از این نوع درب اتوماتیک استفاده نکنید و تا حد امکان برای اتاق‌های مدیریت، اتاق عمل و فضاهای این چنینی این درب کاربرد دارد.

سخن پایانی

انواع مختلف درب اتوماتیک که در این مقاله به چند نوع آن اشاره شد. شما با توجه به نوع کاربرد می‌توانید مورد استفاده قرار دهید، که به عنوان مثال از کرکره برقی امروزه به خاطر ایمنی و امنیت بالایی که دارد استفاده می‌کنند. اما درب‌های اتوماتیک کشویی برای بیمارستان و فضاهای اینچنینی به خاطر دستگیره غیرتماسی یک انتخاب عالی و مقرون به صرفه است.

استفاده از درب‌های اتوماتیک تلسکوپی به خاطر قابلیت ویژه ضد برخورد می‌تواند به امنیت هر چه بیشتر افراد از هر نوع خطرات احتمالی اشاره واضحی داشته باشد. اما درب‌های اتوماتیک زاویه دار را امروزه برای نصب با استفاده از شیشه‌های ۱۰ میلیمتری و دو جداره می‌توان مورد کاربرد قرار داد که در این بین، برای اتاق‌های سرور، اتاق عمل و مدیریت و مکان‌های اینچنینی درب‌های اتوماتیک منحنی گزینه قابل قبولی محسوب می‌شوند.  همچنین شما برای درب اتوماتیک خروج اضطراری می‌توانید این نوع درب را برای انواع پارکینگ مورد استفاده قرار دهید، که البته این درب سقفی همانند درب‌های اتوماتیک خروج اضطراری برای پارکینگ توصیه می‌شود.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا