اپلمایکروسافت

مایکروسافت ارزشمندترین شرکت جهان شد

مایکروسافت ساعاتی پیش توانست با کنار گذاشتن اپل، خود را به عنوان ارزشمندترین شرکت جهان معرفی کند.

این موفقیت بزرگ برای مایکروسافت، در پی اعلام گزارش مالی اخیر اپل به دست آمد که در آن، این شرکت در سه ماهه اخیر به دلیل مشکلات تولید ناشی از بحران تراشه در جهان، ضرری ۶ میلیارد دلاری را تجربه کرد.

برای مایکروسافت اما همه چیز طبق روال پیش رفت و این شرکت، رشد درآمدی را در بخش‌های مختلف از جمله آفیس، ویندوز و محصولات مرتبط با سرویس کلاد خود ثبت کرد. بر این اساس، ارزش بازار مایکروسافت به عدد ۲.۴۹ تریلیون دلار رسید و این در حالی است که ارزش اپل رقم ۲.۴۶ تریلیون دلار را نشان می‌داد.

این اولین باری نیست که مایکروسافت موفق به سبقت گرفتن از اپل می‌شود؛ این شرکت سازنده ویندوز پیشتر و در سال ۲۰۱۸ نیز توانست برای اولین بار از سال ۲۰۱۰ و همچنین در ژوئیه ۲۰۲۰، به شرکتی ارزشمندتر از شرکت سازنده گوشی‌های آیفون تبدیل شود.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، شرکت اپل در سه ماهه اخیر توانست درآمدی معادل ۸۳۴ میلیارد دلار را به دست آورد که رشدی ۲۹ درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. اما طبق گفته تیم کوک، مشکلات و محدودیت‌های ناشی از بحران تراشه، ضرری تقریبا ۶ میلیارد دلاری را برای این شرکت به دنبال داشت.

در این بین، شرکت ماکروسافت نیز توانست در این بازه زمانی، درآمدی ۴۵.۳ میلیارد دلاری و درآمد خالص ۱۰.۵ میلیارد دلاری را ثبت کند که نشان از رشد ۲۲ درصدی درآمد و ۴۸ درصدی درآمد خالص برای این شرکت دارد.

با این حال، اپل اگر عنوان ارزشمندترین شرکت جهان را به مایکروسافت واگذار کرده، اما این شرکت برای مدتی طولانی این جایگاه را در اختیار داشت. همچنین اپل توانست در سال ۲۰۱۸، به عنوان اولین شرکت آمریکایی یک تریلیون دلاری جهان تبدیل شود و دو سال بعد نیز ارزش خود را به دو تریلیون دلار رساند. بنابراین، احتمال بازگشت اپل به جایگاه قبلی خود و تبدیل شدن دوباره به ارزشمندترین شرکت جهان در آینده نزدیک بسیار بالاست.

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا