اپل

برتری پردازنده M1 مکس اپل در تست بنچمارک‌ها برابر رقبا

اپل به‌تازگی از پردازنده‌های M1 مکس و M1 پرو رونمایی کرد و اعلام کرد که این دو چیپست از قدرت پردازشی و گرافیکی بالایی برخوردارند. حال نتایج بنچمارک GFXBench نشان ‌می‌دهد که این ادعای اپل بی‌مورد نبوده است.

بر اساس اطلاعات حاصل از این بنچمارک، پردازنده M1 مکس اپل توانست از لحاظ سرعت، ۲۵ درصد سریع‌تر از کارت گرافیک انویدیا RTX 3070 عمل کند که با این عملکرد، دستاورد مهندسان اپل، یک سروگردن بالاتر از نمونه‌های رقیب قرار ‌می‌گیرد.

همچنین این اطلاعات که توسط یکی از کاربران Reddit به نام Senttoschool منتشر شده، نشان ‌می‌دهد که M1 مکس توانست امتیازی فراتر از کارت‌های گرافیک RTX 3080 Mobile و RTX 6800M را به دست آورد.

از طرفی دیگر، پردازنده M1 مکس در تست Aztec Ruins Normal Tier Offscreen نیز در نوع خود جالب توجه بود. چیپست اپل توانست امتیازی فراتر از بسیاری از کارت‌های گرافیک دسکتاپ به دست آورد؛ کارت‌هایی همچون RTX 2080 Super، Redeon RX XT و حتی Titan V که از قدرت بالای تراشه اختصاصی اپل حکایت دارد.

البته M1 مکس در همه بنچمارک‌ها برنده نبود و در مواردی همچون Car Chase و Aztec High Tier از قبا جا ماند؛ با این حال رقابت شانه به شانه این پردازنده در برابر این کارت‌های گرافیک قدرتمند ‌می‌تواند نوید مک بوک پروهایی قدرتمند را به کاربران بدهد.

این پردازنده همچنین در چند بنچمارک دیگر همانند Geekbench نیز توانست امتیازات بالایی را به خود ثبت کند. در این بنچمارک، M1 مکس در بخش تک هسته‌ای امتیاز ۱۷۴۹ و در بخش چند هسته‌ای امتیاز ۱۱ هزار و ۵۴۲ را از آن خود کرد.

این عملکرد نشان ‌می‌دهد که M1 مکس در برابر چیپست M1 که در مک بوک پرو ۱۳ اینچی به کار رفته، توانست در بخش چند هسته‌ای تا ۶۰ درصد سریع‌تر عمل کند. ناگفته نماند که این نمایش خیره‌کننده تنها محدود به قدرت نبود و M1 مکس و M1 پرو در بخش مصرف انرژی نیز موفق ظاهر شدند و طبق نتایج تا ۷۰ درصد انرژی کمتری را به نسبت پردازنده‌های اینتل مصرف کردند.

برتری پردازنده M1 مکس اپل در تست بنچمارک‌ها برابر رقبا

منبع
ِDigitaltrends

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا