ایراناینترنت

سه ماده از آیین‌نامه‌داخلی کمیسیون طرح صیانت تصویب شد

برخی از مواد آیین نامه کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی (طرح صیانت) به تصویب اعضا رسید.

دومین نشست کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی، فضای مجازی عصر سه شنبه در محل کمیسیون تلفیق مجلس برگزار شد. این نشست به صورت زنده از اینستاگرام خبرگزاری خانه ملت پخش شد.

اعضای کمیسیون مشترک در این جلسه ماده یک طرح را مصوب کردند که بر اساس آن کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی، مطابق قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و این آئین نامه اداره شود.

همچنین در ماده ۲ که به تصویب اعضا رسید  مقرر شد جلسات عادی کمیسیون در هفته هایی که مجلس جلسه علنی دارد با درخواست کتبی یک سوم اعضای کمیسیون (حداقل ۸ نفر) در زمان و محل مشخص شده و مطابق دستورکاری که پیشتر از سوی هیات رئیسه کمیسیون اعلام می شود تشکیل شود.

در تبصره نخست ماده ۲ نیز مصوب شد که هیات رئیسه کمیسیون زمان برگزاری جلسات کمیسیون را به نحوی تنظیم کند تا سبب تداخل با ساعت تشکیل جلسات سایر کمیسیون ها  نشود. البته ضرورت آن را نیز رییس با تصویب اکثریت اعضای کمیسیون  تشخیص خواهد بود.

در تبصره دوم ماده ۲ نیز تأکید شد که در صورت تشخیص ضرورت تشکیل جلسات کمیسیون در زمان ساعات جلسات صحن مجلس شورای اسلامی، رییس کمیسیون می تواند با اخذ نظر موافق رییس مجلس شورای اسلامی جلسات را تشکیل دهد.

در بررسی ماده ۳ آئین نامه داخلی نیز مصوب شد جلسات کمیسیون با حضور حداقل دو سوم اعضا رسمیت یابد و با اعلام رییس جلسه و تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز می شود. همچنین مصوب شد تصویب در تمامی رأی گیری ها به جز انتخاب اعضای هیات رئیسه، با اکثریت دو سوم مجموع اعضای کمیسیون انجام شود و تغییرات آئین نامه داخلی با رأی دو سوم اعضای حاضر خواهد بود.

 

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا