تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

پایان کار لینکدین در چین

لینکدین تا پایان سال جاری میلادی، نسخه چینی سرویس خود را برای کاربران این کشور غیرفعال خواهد کرد.

مایکروسافت، شرکت مادر لینکدین، دلیل این تصمیم مبنی بر غیرفعال کردن نسخه محلی اپلیکیشن خود برای حرفه‌ای‌ها را فضای کار بسیار پرچالش‌ و افزایش محدودیت‌ها ناشی از الزامات نهادهای رگولاتوری در چین عنوان کرده است.

لینکدین در بیانیه‌ای نسبت به این اقدام توضیح داد: در حالی که توانستیم به کاربران چینی در پیدا کردن شغل و فرصت‌های اقتصادی کمک کنیم، اما این میزان موفقیت را در جنبه‌های اشتراک‌گذاری و آگاهی‌بخشی شاهد نبودیم.

به این ترتیب، لینکدین قصد ندارد تا به طور کامل از چین خارج شود، بلکه در حال کار روی یک اپلیکیشن شغل‌محور تحت عنوان InJobs است که فاقد فید اجتماعی یا دیگر ویژگی‌هایی مرتبط با اشتراک مطالب و مقالات است.

لینکدین در طی سال‌های اخیر، همواره به رعایت محدودیت‌های دولتی چین پایبند بوده و از آغاز فعالیت خود یعنی در چین یعنی فوریه ۲۰۱۴، از انتشار برخی محتواهای خاص جلوگیری کرده است. با این حال، از سال جاری میلادی، مسائل و مشکلات تشدید شد.

این شرکت در ماه مارس، ثبت‌نام کاربران جدید چینی را محدود کرد. اگرچه لینکدین همواره به رعایت قوانین این کشور متعهد بود اما دو ماه بعد چین اعلام کرد که ۱۰۵ اپلیکیشن قوانین مربوط به گردآوری اطلاعات کاربرانی چینی را نقض می‌کنند که لینکدین نیز جزیی از آنها بود.

لینکدین آخرین شبکه اجتماعی آمریکایی بود که به طور رسمی‌در چین فعالیت داشت. این کشور چندی پیش اپلیکیشن‌های سیگنال و کلاب‌هاوس را ممنوع کرد و فیسبوک و توییتر نیز از سال ۲۰۰۹ و اینستاگرام نیز از سال ۲۰۱۴ در این کشور مسدود هستند.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا