ایراناینترنت

ما هنوز درگیر قطع و وصل شدن اینترنتیم!

نایب رئیس کمیسیون فناوری‌اطلاعات و ارتباطات اتاق‌بازرگانی‌ایران: دغدغه‌های ما در بهره‌گیری از فضای مجازی ابتدایی است

نایب رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با ایلنا گفت: دغدغه‌های ما در بهره‌گیری از فضای مجازی ابتدایی است؛ ما هنوز درگیر قطع و وصل شدن اینترنتیم و نمی‌توانیم در زمان مشخص یک فایل را دانلود کنیم. اما در آن سوی مرزها رقیب اقتصادی ما فایل را دانلود و سفارش خود را ثبت می‌کند.

بابک عابدین نایب رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: برکسی پوشیده نیست که اینترنت به نیروی محرکه اقتصاد دنیا تبدیل شده است و کشورها بدون بستر ICT قوی نمی‌توانند به توسعه اقتصادی برسند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تغییرات تکنولوژی در آمریکا رشد قابل توجهی کرده است و متعاقب آن شاهد رشد اقتصادی در این کشور هستیم. این روزها سخن گفتن از توسعه اقتصادی بدون رشد صنعت تکنولوژی بی‌معناست.

این فعال اقتصادی بابیان اینکه رقابت اقتصادی تاثیرپذیر از دانش اطلاعات است، تصریح کرد: همانگونه که اشاره کردم این روزها رشد صنعت وابستگی تنگاتنگی با توسعه دانش ICT دارد چرا که این بخش تعیین کننده قدرت رقابتی است.

به گفته عابدین، اگر نتوانیم سرعت در انتقال داده‌ها و دانش اطلاعات و ارتباطات را توسعه بدهیم بدون تردید نخواهیم توانست به یک قدرت و قطب اقتصادی در خاورمیانه تبدیل شویم. ایران نقطه اتصال غرب آسیا به شرق آسیا است حال که از نظر جغرافیایی فرصت توسعه اقتصادی را داریم چرا با ایجاد مانع در بهره‌گیری از دنیای الکترونیک برای خود محدودیت ایجاد می‌کنیم.

وی ادامه داد: در دولت گذشته محدودیت‌های برای استفاده از اینترنت وضع شد. این قوانین در حالی وضع و اجرا شد که دنیا به سمت سرعت انتقال داده 5G رفته بود. متاسفانه مسئولان در ایران هر روز در پی وضع قوانینی برای منع و محدودیت بهره‌گیری از اینترنت هستند.

بابک عابدین
عابدین: متاسفانه مسئولان در ایران هر روز در پی وضع قوانینی برای منع و محدودیت بهره‌گیری از اینترنت هستند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه در ایران دغدغه‌های ما در بهره‌گیری از فضای مجازی ابتدایی است، خاطر نشان کرد: ما هنوز درگیر قطع و وصل شدن اینترنتیم و نمی‌توانیم در زمان مشخص یک فایل را دانلود کنیم اما در آن سوی مرزها رقیب اقتصادی ما فایل را دانلود و سفارش خود را ثبت می‌کند.

وی با بیان اینکه محدود در دانش الکترونیک مساوی با کاهش رقابت‌پذیری اقتصادی، افزود: تجارت الکترونیک از پرداخت‌ها و فرآیندهای بانکی گرفته تا ثبت سفارش در دنیای مجازی امکان‌پذیر است.

عابدین در پایان تصریح کرد: اگرخواهان توسعه صادرات غیرنفتی هستیم نباید در این بخش محدودی ایجاد کنیم. تجربه کشورهای دنیا ثابت کرده است که توسعه اینترنت بیشترین رشد را در بهره‌وری آنها داشته است و ایجاد مانع مساوی عقب انداختن اقتصاد کشور.

منبع
ایلنا

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. از اینترنت ما هر چی بگیم کم گفتیم
    متاسفانه خیلی از استارتاپ ها بدلیل اختلالات اینترنت روزانه میلیون ها تومان ضرر میکند اما کسی به این موضوع پاسخگو نیست
    هر چقدر هم بگیم گوش کسی بدهکار نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا