تکنولوژیفضا

سفر موفقیت‌آمیز ویلیام شاتنر ۹۰ ساله به فضا با موشک بلو اوریجین

ویلیام شاتنر، بازیگر کهنه‌کار کانادایی هالیوود روز گذشته توانست به همراه سه مسافر دیگر و با موشک گردشگری «نیو شپرد» بلو اوریجین به لبه فضا سفر و بازگشتی موفقیت‌آمیز را تجربه کند.

این موشک از سکوی پرتاب بلو اوریجین در شهر Van Horn تگزاس پرتاب شد و چهار سرنشین این فضاپیما توانستند تا ارتفاع ۶۶ مایلی (۱۰۶ کیلومتری) زمین سفر کنند و باری دیگر به زمین برگردند. در کنار شاتنر، یکی از کارمندان بلو اوریجین و همچنین دو سرنشین دیگر که پیشتر هزینه این سفر را پرداخت کرده بودند، حضور داشتند.

کریس بوشویزن، هم‌بنیانگذار شرکت ماهواره‌ای Planet Labs، گلن دو وریس هم‌بنیانگذار شرکت نرم‌افزاری Medidata و آدریس پاورز نایب رئیس بخش ماموریت و عملیات‌های پروازی بلو اوریجین، به همراه شاتنر این سفر فضایی را تجربه کردند.

این بازیگر آمریکایی که سابقه بازی در فیلم «Star Trek» را نیز در کارنامه دارد، پس از فرود روی زمین، اشک ریخت و بسیار احساساتی رفتار کرد. وی به جف بزوس، بنیانگذار بلو اوریجین گفت که این سفر، عمیق‌ترین تجربه از یک سفر به فضا بود.

شاتنر در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: از آنچه اتفاق افتاده، بسیار خوشحالم. فقط می‌توانم بگویم که فوق‌العاده بود. امیدوارم که هرگز این حس را از دست ندهم. وی همچنین استدلال کرد که هر کسی باید چنین سفری را تجربه کند.

سفر موفقیت‌آمیز ویلیام شاتنر ۹۰ ساله به فضا با موشک بلو اوریجین

پرواز امروز سرنشینان بلو اوریجین که اندکی بیشتر از ۱۰ دقیقه به طول انجامید، دومین پرتاب موفقیت‌آمیز همراه با سرنشین موشک نیو شپرد این شرکت محسوب می‌شود. بلو اوریجین برای اولین بار در ۲۰ ژوئیه امسال، جف بزوس را با این موشک به لبه فضا فرستاد. او در این تجربه، با برادر خود مارک، یک نوجوان هلندی و والی فانک افسانه‌ای همسفر بود. فانک با این پرواز فضایی در سن ۸۲ سالگی توانسته نام خود را به عنوان مسن‌ترین فردی که توانسته به فضا راه یابد، ثبت کند.

اما در پرتاب اخیر بلو اوریجین، این رکورد توسط ویلیام شاتنر ۹۰ ساله شکسته شد. در حال حاضر، نیو شپرد، موشک اصلی شرکت بلو اوریجین محسوب می‌شود که فعلا قادر به رسیدن به سرعت مطلوب برای ورود به مدار زمین نیست. اما می‌تواند مسافران خود را به لبه فضا ببرد تا حس بی‌وزنی را برای چند دقیقه تجربه کنند.

سفر موفقیت‌آمیز ویلیام شاتنر ۹۰ ساله به فضا با موشک بلو اوریجین

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا