شبکه‌های اجتماعیمتا

قابلیت «Take a Break» ویژه نوجوانان به اینستاگرام اضافه می‌شود

این قابلیت به منظور دور نگه داشتن نوجوانان از محتواهای مضر طراحی شده است

اینستاگرام این روزها در حال کار روی قابلیت‌هایی جدید به منظور دور نگه داشتن نوجوانان از محتواهای مضر و ترغیب آنها به «Take a Break» یا همان استراحت دادن به خود در حین استفاده از این پلتفرم است.

نیک کلگ، نایب رئیس فیسبوک در بخش امور جهانی با حضور در برنامه State of the Union شبکه سی‌ان‌ان، با اشاره به اضافه شدن این قابلیت‌های جدید ویژگی نوجوانان، در خصوص اظهارات اخیر فرانسیس‌هاگن درباره نتایج تحقیقات داخلی فیسبوک (شرکت مادر اینستاگرام) مبنی بر تاثیرات منفی اینستاگرام بر سلامت روان افراد جوان و کم سن‌وسال توضیحاتی را ارائه داد.

وی در این برنامه عنوان کرد: ما قصد داریم چیزی را عرضه کنیم که می‌تواند تفاوت قابل‌توجهی را ایجاد کند. جایی که سیستم‌های ما مشاهده می‌کنند که کاربران بارها و بارها به یک محتوای یکسان نگاه می‌کنند و این محتوا ممکن است برای آنها مفید نباشد، ما آنها را به دیدن محتوای دیگری هدایت می‌کنیم.

وی در ادامه افزود که علاوه بر توقف برنامه‌های برای پلتفرم اینستاگرام کودکان و ارائه قابلیت‌هایی برای کنترل نوجوانان توسط والدین و نظارت بر آنها، این شرکت قصد دارد تا قابلیتی را تحت عنوان Take a Break معرفی کند که از نوجوانان خواسته می‌شود در حین استفاده از اینستاگرام، به خود استراحت دهند.

این مدیر فیسبوک، به زمان عرضه این قابلیت هیچ اشاره نکرد. با این حال، سخنگوی فیسبوک در پاسخ به ایمیل وب‌سایت TheVerge عنوان کرد فعلا تست این قابلیت شروع نشده اما به زودی آغاز خواهد شد.

سخنگوی فیسبوک همچنین به پست منتشرشده در تاریخ ۲۷ سپتامبر از سوی آدام موسری، مدیر اینستاگرام اشاره کرد که در آن به موضوع «بررسی» قابلیت‌های جدید پرداخته شد.

موسری در این پست نوشت: ما هفته گذشته اعلام کردیم که در حال بررسی دو ایده جدید هستیم: تشویق مردم به موضوعات دیگر در صورت تمرکز بر محتوایی که ممکن است تبعات اجتماعی منفی داشته باشد و قابلیتی دیگر که «Take a Break» نام دارد و افراد می‌توانند فعالیت خود را در اینستاگرام به طور موقت، متوقف کنند و به این موضوع فکر کنند که آیا زمانی که صرف می‌کنند، معنی‌دار است یا خیر.

دانا باش، مجری شبکه سی‌ان‌ان از نیک کلگ پرسید که آیا الگوریم فیسبوک قبل از شورش و حمله به ساختمان کنگره در تاریخ ۶ ژانویه، از صداهای طرفدار شورش حمایت و آنها را تقویت کرده یا گسترش داده است. کلگ نیز در پاسخ عنوان کرد که ن‌می‌تواند به این سوال به صورت «بله» یا «خیر» پاسخ دهد.

وی در ادامه عنوان کرد که الگوریتم‌های فیسبوک می‌بایست در صورت لزوم توسط نهادهای قانون‌گذار مورد بررسی قرار گیرند تا افراد بتوانند عملکرد سیستم‌های ما را با آنچه در واقعیت اتفاق می‌افتد، مقایسه کنند.

فیسبوک در طی هفته‌های اخیر و به دنبال اسناد انتشاریافته توسط وال‌استریت‌ژورنال و اظهارات‌هاگن، زیر تیغ تند انتقادها بوده است. هاگن که از مدیران سابق فیسبوک بود، با حضور در کنگره آمریکا اعلام کرد که تحقیقات داخلی فیسبوک نشان می‌دهد که اینستاگرام می‌تواند برای کاربران نوجوان به‌ویژه دختران بسیار خطرناک باشد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک نیز در واکنش به ادعاهای‌هاگن با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در فیسبوک اعلام کرد که منطقی نیست شرکتی که بر تبلیغات متکی است، برای به دست آوردن سود و درآمد، محتواهایی را ترویج دهد که باعث خشم مردم می‌شود.

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. مدیرعامل عمران تل: گوشی‌های Wiko تا سال آینده سهم ده درصد بازار موبایل ایران را خواهد گرفت
    تازه های فناوری اطلاعات و دیجیتال مارکتینگ – آموزش مهارت های کاربردی

    شرکت‌های تراشه‌سازی برای گفت‌وگو درباره چین، به کاخ سفید می‌روند

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا