شبکه‌های اجتماعیمتا

«اینستاگرام ویدیو» جای IGTV را گرفت

اینستاگرام اخیرا از اعمال تغییراتی جدید در پلتفرم خود خبر داد و اعلام کرد که از این پس، ویدیوهای طولانی IGTV با ویدیوهای اصلی در فید این اپلیکیشن ادغام خواهند شد و همگی در یک فرمت و تحت عنوان اینستاگرام ویدیو – Instagram Video- قابل مشاهده خواهد بود.

این تغییر در حالی اعمال شد که چندی پیش آدام موسری، مدیر اینستاگرام رسما اعلام کرد که این برنامه «دیگر یک اپلیکیشن اشتراک تصویر» نیست و از تغییر اولویت این شرکت به سمت ویدیوها و رقابت با پلتفرم‌هایی همچون تیک‌تاک و یوتیوب خبر داد.

اینستاگرام اکنون گام بزرگی برای تحقق این هدف و قرار دادن ویدیو به عنوان بخش اصلی تجربه کاربری در اپلیکیشن خود برداشت. بر اساس این قابلیت جدید، تمامی‌ ویدیوهای کوتاه و بلند در این شبکه اجتماعی، تحت یک تب جدید با نام Video در پروفایل کاربران نمایش داده خواهند شد.

همچنین اینستاگرام اعلام کرد که افراد پس از رویت ویدیوها در این اپلیکیشن، می‌توانند با تپ کردن در هر نقطه، وارد حالت تماشای تماس صفحه یا همان فول اسکرین شوند. پس از تماشای ویدیو نیز می‌توانند با اسکرول کردن به مشاهده دیگر ویدیوها بپردازند یا با زدن دکمه بازگشت، خارج شوند.

ناگفته نماند که هیچ یک از این تغییرات، خللی را در عملکرد Reels به وجود نخواهد آورد. این قابلیت که مخصوص اشتراک ویدیوهای کوتاه است و برای رقابت با تیک تاک طراحی شده، همچنان کار خود را به صورت جداگانه ادامه خواهد داد.

قابلیت IGTV در ژوئن سال ۲۰۱۸ معرفی شد و قرار بود که نقشی همانند یوتیوب را برای کاربران موبایلی ایفا کند و بستری را برای پیدا کردن و مشاهده ویدیوهای طولانی برای کاربران فراهم کند. اینستاگرام همچنین اپلیکیشنی اختصاصی را برای IGTV عرضه کرد که بی‌رغبتی کاربران نسبت به دانلود و نصب جداگانه این برنامه، باعث شد تا مدیران اینستاگرام، آن را از صفحه اصلی خود حذف کنند. طبق گزارش‌ها، تقریبا ۷ میلیون کاربر از بیش از یک میلیارد کاربر اینستاگرام، این برنامه را در طی ۱۸ ماه نخست عرضه، دانلود کردند.

در حال حاضر، کاربران اینستاگرام می‌توانند ویدیوهای با حدکثر ۶۰ دقیقه زمان خود را همانند ویدیوهای معمولی و تنها با زدن علامت به علاوه (+) در قسمت بالایی وسمت راست صفحه اصلی اینستاگرام و سپس انتخاب گزینه Post با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا