اپل

اپل در رویداد ماه اکتبر از چه محصولاتی رونمایی می‌کند؟

اپل چندی پیش رویداد سالانه سپتامبر خود را برگزار و از محصولات جدیدی همچون آیفون ۱۳، آیپد مینی و اپل واچ سری ۷ رونمایی کرد.

حال شنیده‌ها از تصمیم اپل برای برگزاری رویدادی دیگر در ماه جاری میلادی یعنی اکتبر حکایت دارند. مراسمی‌ که اگرچه هنوز برگزاری آن، توسط اپل تایید و یا رد نشده اما منابع متعدد خبری، اطلاعاتی را در خصوص محصولات مورد انتظار برای این کنفرانس منتشر کرده‌اند.

دستگاه‌هایی همچون مک بوک پرو مجهز به پردازنده M۱X و ایرپاد ۳ که در رویداد سپتامبر اپل، جایی نداشتند و احتمال می‌رود در کنار چند محصول دیگر، در مراسم اکتبر این شرکت معرفی شوند. در ادامه قصد داریم تا نگاهی بیندازیم به آخرین اطلاعات و اخبار منتشرشده پیرامون این رویداد احتمالی.

زمان برگزاری

همانطور که اشاره شد، اپل هنوز هیچ واکنشی را در قبال این اخبار یا بهتر بگوییم شایعات نشان نداده است. اما برای این رویداد، دو تاریخ ۱۹ و ۲۶ اکتبر پیش‌بینی شده است. از آنجایی که اپل اغلب روزهای سه‌شنبه را برای کنفرانس‌های خود انتخاب می‌کند و دعوتنامه‌ها نیز یک هفته قبل برای اصحاب رسانه ارسال می‌شوند، شانس ۲۶ اکتبر برای میزبانی از این مراسم بالاتر است.

از طرفی دیگر، رویداد گوگل نیز در تاریخ ۱۹ اکتبر برگزار خواهد شد و بعید به نظر می‌رسد که اپل بخواهد مراسم خود را در روزی که گوگل برای رویداد پیکسل خود تعیین کرده، برگزار کند. البته چند ماه قبل، جان پراسر و مارک گورمن، دو کارشناس حوزه فناوری مدعی شدند که اپل دو رویداد را برای ماه سپتامبر تدارک خواهد دید که یک مراسم به معرفی آیفون ۱۳ و دیگری به رونمایی از مک بوک پرو M۱X اختصاص خواهد داشت که این پیش‌بینی به واقعیت تبدیل نشد و رویداد دوم به ماه اکتبر موکول شد.

مک بوک پروهای مجهز به پردازنده M1X

چند وقتی است که طرفداران برند اپل منتظر یک به‌روزرسانی قابل توجه برای خانواده مک بوک پروها هستند. حال به نظر می‌رسد که این انتظار تا چند روز دیگر به پایان خواهد رسید. طبق اطلاعاتی که توسط منابع مختلف منتشر شده، اپل در این مراسم، مک بوک پرو ۱۳ خود را با طراحی جدید و حاشیه کناری نمایشگر باریک معرفی خواهد کرد.

گفته می‌شود که این طراحی، باعث می‌شود تا ابعاد نمایشگر به ۱۴ اینچ برسد. همچنین از فناوری مینی LED که پیشتر در آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی استفاده شده، در این محصول بهره گرفته خواهد شد. این فناوری باعث افزایش کنتراست و میزان روشنایی نمایشگر خواهد شد.

انتظار می‌رود که تاچ بار نیز در این محصول حذف شود. در خصوص شاسی و بدنه دستگاه نیز باید گفت که طراحی لبه‌های کناری به صورت صاف خواهد بود و درگاه‌های بیشتری روی بدنه تعبیه خواهد شد. توان پردازشی دستگاه را نیز پردازنده M۱X به دوش خواهد کشید که از عملکرد و پردازش گرافیکی بالاتری نسبت به تراشه M۱ برخوردار خواهد بود.

همه این تغییرات برای مدل جدید مک بوک پرو ۱۶ نیز پیش‌بینی شده است. محصولی که مجهز به تراشه M۱X و هسته‌های گرافیکی بیشتر عرضه خواهد شد.

مک بوک پرو

مک مینی پیشرفته

علاوه بر مک بوک‌ها، احتمالا بخشی از این مراسم به رونمایی از مک مینی جدید اختصاص خواهد داشا. در حال حاضر، تنها یک چیپ (M۱) برای دستگاه‌های کوچک اپل توسط این شرکت تولید شده و گفته می‌شود که مک مینی پیشرفته و جدید اپل، به چیپ ارتقایافته M۱X مجهز خواهد بود.

همچنین برخی از منابع خبری، از طراحی جدید برای این مک مینی خبر داده‌اند به طوری که برای آن، از درگاه‌های تاندرلوبت بیشتر، کانکتور مگ‌سیف و پوشش پلکسی‌گلس استفاده خواهد شد. اگرچه هنوز یک سال از عرضه مک مینی مجهز به M۱ می‌گذرد، اما فروش این محصول همچنان ادامه خواهد داشت و قرار است مک مینی پیشرفته، برای کاربران حرفه‌ای عرضه شود.

مک مینی پیشرفته

ایرپاد ۳

اگرچه انتظار می‌رفت که اپل در رویداد ماه سپتامبر، از ایرپاد ۳ رونمایی کند، اما بنا به هر دلیلی، این انتظار محقق نشد. حال طبق شواهد و قراین موجود، این محصول به احتمال زیاد در مراسم اکتبر، برای علاقه‌مندان معرفی خواهد شد.

گفته می‌شود که ایرپاد ۳ از لحاظ ظاهری، شباهت زیادی به ایرپاد پرو خواهد داشت؛ بدین معنی که از دنباله‌های کوتاه و طراحی کامپکت بهره می‌برد. با این حال، خبری از سری‌های سیلیکونی ایرپاد پرو در این محصول نخواهد بود و به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد تا این ویژگی را منحصرا برای ایرپاد پرو حفظ کند.

ایرپاد ۳

هدست واقعیت ترکیبی

یکی از سری‌ترین محصولات دنیای فناوری در طی ماه‌ها و شاید سال‌های اخیر، هدست واقعیت افزوده اپل بوده است. تاکنون بسیاری از تحلیلگران و افشاگران، مطالبی را در خصوص این هدست منتشر و به مواردی همچون طراحی و ویژگی‌های این محصول اشاره کرده‌اند.

گفته می‌شود که این هدست، ترکیبی از فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی را در خود دارد و به پنل‌های ۸K مجهز خواهد بود. وزن این هدست نیز به نسبت نمونه‌های رقیب، کمتر خواهد بود. در ماه مارس ۲۰۲۱، مارک گورمن، خبرنگار فناوری بلومبرگ مدعی شد که اپل طی چند ماه آتی، از یک هدست جدید رونمایی و عرضه آن را به سال ۲۰۲۲ موکول خواهد کرد. حال به نظر می‌رسد که ماه اکتبر، همان زمان پیش‌بینی شده از سوی این تحلیلگر باشد.

با این حال، برخی از کارشناسان نیز اعلام کردند که اپل به دنبال مهیا شدن شرایط برای برگزاری فیزیکی رویداد خود است تا بتواند این هدست را با حضور علاقه‌مندان معرفی و امکان تست آن در زمان رونمایی فراهم کند. در هر صورت، هنوز هیچ قطعیتی در این زمینه وجود ندارد و باید منتظر ماند و دید که آیا اپل از فرصت کنفرانس اکتبر برای معرفی این هدست بهره خواهد برد یا معرفی آن را به بعد از ۲۰۲۲ موکول خواهد کرد.

هدست واقعیت ترکیبی

چه محصولاتی در سال ۲۰۲۲ معرفی می‌شوند؟

اپل برای سال آینده، رونمایی از چندین دستگاه جدید را در دستور کار دارد که در ادامه برآنیم نگاهی اجمالی بیندازیم به این محصولات. محصول نخست، نسل جدید مک بوک ایر است که به گفته جان پراسر، افشاگر معروف محصولات هوشمند، با طراحی جدید و در رنگ‌بندی‌های متنوع عرضه خواهد شد. این محصول احتمالا در اواخر سال و شاید هم سه ماهه سوم ۲۰۲۲ عرضه شود.

محصول دیگر اپل برای سال جدید، آی‌مک پیشرفته است. اگر خاطرتان باشد، اپل در آوریل امسال، به‌روزرسانی نسخه ۲۴ اینچی آی‌مک خود را عرضه کرد اما تاکنون خبری از نسخه ارتقایافته آی‌مک ۲۷ اینچی نشده است. از این رو، انتظار می‌رود که این محصول با تغییراتی جدید و مجهز به پردازنده‌ای قدرتمند وارد بازار شود.

برای دسته بندی محصولات «پرو» نیز باید گفت مهندسان اپل، عرضه نسل جدید مک پرو را در سر دارند که البته شاید در کنار آن، یک مک پرو با ابعاد کوچک‌تر نیز عرضه شود.

وبالاخرخه اپل برای سال ۲۰۲۲، احتمالا نسخه ارتقایافته ایرپاد پرو را طراحی و عرضه خواهد کرد. این محصول از سال ۲۰۱۹ تاکنون بدون تغییر مانده و رونمایی مدل جدید آن در سال آینده دور از انتظار نیست.

اپل 2022

 

منبع
Digitaltrends

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا