اپلپوشیدنی هوشمند

ایرپاد جدید به قابلیت ردیابی اطلاعات سلامتی مجهز ‌می‌شود؟

اپل در سال 2016، ورودی هدفون سیمی‌ را از روی گوشی آیفون 7 برداشت و از اولین نسخه ایرباد بی‌سیم خود تحت عنوان ایرپاد رونمایی کرد.

محصولی که در کمترین زمان، به محبوبیتی فراتر از تصور رسید و بسیاری از کاربران اپل و حتی دارندگان دیگر محصولات هوشمند را نیز به خرید ترغیب کرد. طولی نکشید که این محبوبیت، دیگر تولیدکنندگان گوشی را نیز به تولید مدل‌‌های مشابه وادار کرد تا بتوانند سه‌می‌از بازار این محصول جدید را از آن خود کنند.

در این بین، شرکت اپل برای تثبیت جایگاه خود در بازار، نسل دوم ایرپاد خود را مجهز به قطعات سخت‌افزاری ارتقایافته و فناوری شارژ وایرلس بهتر عرضه کرد. این رویه ادامه داشت و محصول بعدی اپل در این خانواده، با عنوان ایرپاد پرو معرفی شد.

این محصول به قابلیت‌‌های پیشرفته‌ای همچون حذف نویز فعال مجهز بود و به عنوان یک نمونه کامل و مدرن در بازار شناخته ‌می‌شد. حال در سال 2021 میلادی، شنیده‌‌ها از تصمیم اپل برای عرضه نسل جدید ایرپاد خبر ‌می‌دهند.

برای این محصول، قابلیت‌‌ها و ویژگی‌‌های جدید پیش‌بینی شده که علاوه بر قطعات داخلی، طراحی کلی دستگاه را نیز شامل خواهد شد. اخیرا اطلاعاتی جدید از این محصول به بیرون درز کرده که نشان ‌می‌دهد ایرپاد جدید احتمالا به یک قابلیت پیشرفته مخفی مجهز خواهد بود.

اگر خاطرتان باشد، اپل در خلال مراسم WWDC 2021 رسما اعلام کرد که چند قابلیت جدید برای ایرپاد در راه است که به زودی عرضه خواهند شد که شامل پشتیبانی از دالبی اتموس، صوت فضایی برای مکالمات فیس‌تایم و ارتقای قابلیت Find My ‌می‌شوند.

اما در این مراسم، حرفی از ویژگی‌‌های مرتبط با سلامتی افراد زده نشد. با نگاهی به اخبار ماه‌‌های قبل ‌می‌توان دریافت که اپل به دنبال اضافه کردن قابلیت‌‌هایی برای مانیتورینگ یا زیر نظر گرفتن وضعیت سلامتی افراد است.

مینگ-چی کو، تحلیلگر ارشد محصولات اپل و مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ نیز پیشتر از اضافه شدن قابلیت‌‌های مرتبط با سلامتی در نسل جدی ایرپاد خبر دادند. گورمن مدعی شد که ایرپاد پرو 2 به سنسورهای حرکتی ارتقایافته با تمرکز روی ردیابی وضعیت سلامتی مجهز خواهد بود.

در همین رابطه، کوین لینچ، یکی از مدیران ارشد اپل اعلام کرد که اپل علاقه زیادی به قابلیت‌‌های مرتبط با سلامتی دارد و توانسته از طریق اپل واچ، بسیاری از این قابلیت‌‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد. او در پاسخ به سوالی مبتنی براینکه آیا این سنسورها در ایرپاد نیز تعبیه خواهند شد، عنوان کرد اپل استفاده از این سنسورها در برخی از دستگاه‌‌ها، پیش‌بینی کرده که ایرپاد نیز ‌می‌تواند یکی از این گزینه‌‌ها باشد.

اگرچه کوین لینچ به طور مستقیم به گردآوری اطلاعات سلامتی کاربران از طریق ایرپاد اشاره‌ای نداشت، اما پاسخی که ارائه داد، سوالات زیادی را پیرامون آینده این محصول و تغییراتی که قرار است به خود ببیند، در ذهن علاقه‌مندان شکل داد.

اگر این پیش‌بینی محقق و ایرپاد به سنسورهایی برای گردآوری اطلاعات سلامتی مجهز شود، اپل ‌می‌تواند منابع دریافت اطلاعات سلامتی خود را توسعه دهد و علاوه بر آیفون و اپل واچ، ایرپاد را نیز به این خانواده اضافه کند.

 

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا