شبکه‌های اجتماعیمتا

افزایش ۷۰ میلیونی کاربران تلگرام بعد از قطعی چند ساعته فیسبوک

به دنبال اختلال شش ساعته فیسبوک و قطعی سرویس‌های این شرکت، بالغ بر ۷۰ میلیون کاربر جدید به مجموع کاربران اپلیکیش پیام‌رسان تلگرام اضافه شد.

موج مهاجرت به اپلیکیشن‌های جایگزین در طی ساعت‌های اخیر به «سیگنال» نیز رسید و در گزارش این شرکت آمده که «میلیون‌ها» کاربر جدید به استفاده از این اپلیکیشن روی آورده‌اند. در حال حاضر، تلگرام و سیگنال رقبای اصلی واتساپ محسوب می‌شوند.

افزایش ۷۰ میلیونی کاربران جدید تلگرام معادل بیش از ۱۰ درصد مجموع کاربران این اپلیکیشن است. در حال حاضر و با استناد به گزارش ماه ژانویه این شرکت، حدود ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه از تلگرام استفاده می‌کنند. در ماه ژانویه نیز تعداد کاربران تلگرام، افزایش قابل توجهی را به خود دید که این بار هم، مشکلات مربوط به فیسبوک و واتس‌اپ در این موضوع دخیل بودند.

در واقع، اعمال سیاست‌های جدید حریم خصوصی از سوی واتس‌اپ و اجبار کاربران به پذیرفتن این سیاست‌ها برای تداوم استفاده از اپلیکیشن واتساپ، باعث مهاجرت گسترده کاربران به اپلیکیشن‌های جایگزین همانند تلگرام و واتساپ شد.

افزایش ۷۰ میلیونی تعداد کاربران تلگرام از سوی پاول دوروف، مدعامل تلگرام اعلام شد. وی مدعی شد که علی‌رغم افزایش بی‌سابقه تعداد کاربران تلگرام، این اپلیکیشن بدون مشکل کار می‌کند. با این حال، طبق گفته وی، برخی از کاربران در قاره آمریکا به دلیل ثبت‌نام همزمان میلیون‌ها کاربر جدید در این قاره، ممکن است با کُند شدن نسبی عملکرد این اپلیکیشن مواجه شده باشند.

در گزارش‌ها آمده که برخی مشکلات نیز برای کاربران سیگنال به وجود آمد و به دلیل هجوم بی‌سابقه به این اپلیکیشن، کاربران قادر به مشاهده همه مخاطبان خود نبودند.

پاول دوروف در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: به کاربران جدید باید بگویم که به تلگرام، بزرگ‌ترین پلتفرم پیام‌رسان مستقل خوش آمدید. ما هرگز به مشکلاتی همچون اختلال که دیگر اپلیکیشن‌ها با آن مواجه می‌شوند، برنمی‌خوریم.

در حال حاضر، حدود ۲ میلیارد کاربر در جهان از واتساپ استفاده می‌کنند و این شرکت برای ترغیب کاربران به استفاده و ماندن در این اپلیکیشن، قابلیت‌های متعددی را به پلتفرم خود اضافه می‌کند که از جمله آنها می‌توان به قابلیت وارد کردن تاریخچه چت‌ها اشاره کرد.

ادوارد اسنودن، افشاگر معروف در واکنش به قطعی اخیر فیسبوک نوشت: قطع شدن اپلیکیشن واتس‌اپ که تحت مالکیت فیسبوک قرار دارد، این نکته را یادآور می‌شود که شما و دوستانتان باید از یک اپلیکیشن جایگزین خصوصی‌تر و غیرانتفاعی همانند سیگنال استفاده کنید. این برنامه رایگان است و جابجایی به آن، تنها ۳۰ ثانیه زمان می‌برد.

اسنودن یکی از طرفداران قدیمی‌اپلیکیشن سیگنال است و در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که روزانه از این اپلیکیشن پیام‌رسان استفاده می‌کند.

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا