تکنولوژی

میلیاردرهای جهان خسیس‌تر شده‌اند

اگرچه ثروت میلیاردرهای جهان همانند جف بزوس و ایلان ماسک در طی یک سال اخیر، با رشد محسوسی همراه شد، اما شواهد نشان می‌دهد که این افراد نسبت به قبل، خسیس‌تر شده‌اند.

فوربس با انتشار گزارشی به میزان بخشندگی میلیاردرهای جهان پرداخت و نوشت که علی‌رغم افزایش ثروت ثروتمندان جهان در دوران همه‌گیری کرونا، اما میزان کمک‌های آنها به نهادهای خیریه و اقدامات بشردوستانه همگام با این افزایش ثروت نبود.

تیم تحقیقات فوربس، میزان ثروت این افراد و اختصاص بخشی از آن به امور خیریه را مورد بررسی و سپس افراد را در گروه‌های مختلف تقسیم‌بندی کردند. نتیجه، تشکیل چهار گروه بود. گروه نخست، 1 تا 5 درصد از ثروت خود را به امور خیریه اختصاص دادند؛ گروه دوم، 5 تا 10 درصد و گروه سوم 10 تا 20 درصد از دارایی خود را صرف کمک‌های بشردوستانه و خیرخواهانه کردند و بالاخره گروه چهارم، 20درصد و بالاتر از کل ثروت خود را به این امور اختصاص دادند.

در این بررسی، کمک‌های ثروتمندان به نهادهای خیریه خصوصی و دیگر کمک‌هایی که به معافیت‌های مالیاتی اهداکنندگان ختم می‌شد، محاسبه نشد. با این حال، از میان 400 فرد ثروتمند در لیست امسال فوربس، تنها 19 نفر بیش از 10 درصد از ثروت خود را به امور خیریه و کمک‌های بشردوستانه اختصاص دادند. نکته جالب‌تر آنکه از این میان، 156 نفر نیز کمتر از یک درصد از دارایی‌های خود را برای این امور صرف کردند.

در حالی که جف بزوس و ایلان ماسک که جزو ثروتمندترین افراد جهان به شمار می‌روند، کمتر از یک درصد از ثروت خود را به کارهای خیرخواهانه اختصاص دادند، مکنزی اسکات، همسر سابق جف بزوس، با اختصاص 13 درصد از دارایی خود به امور خیریه، بیش از همه در کانون توجهات قرار گرفت. همچنین در این گزارش آمده که ثروت اسکات علی‌رغم این حجم از بخشش، به نسبت سال گذشته، رشد داشته است.

در این میان، جف بزوس تابستان امسال حدود 400 میلیون دلار به بنیاد Smithsonian، وان جونز و خوزه آندرس و 865 میلیون دلار نیز به مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی اختصاص داد که این میزان کمک و بخشش مالی، در مقایسه با 22 میلیارد دلاری که او امسال به دست آورد و ثروت خود را به 201 میلیارد دلار رساند، رقم ناچیزی به حساب می‌آید.

طبق گزارش فوربس، وارن بافت، میلیاردر و اقتصاددان آمریکایی توانست عنوان بخشنده‌ترین میلیاردر جهان را از آن خود کند.

منبع
Businessinsider

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا