ایلان ماسکبیل گیتس

ایلان ماسک دومین فرد ثروتمند جهان شد

ایلان ماسک با پشت سر گذاشتن بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت توانست جایگاه دومین فرد ثروتمند جهان را از آن خود کند.

طبق اطلاعاتی که اخیرا توسط شاخص میلیاردرهای بلومبرگ منتشر شده، سرمایه خالص ایلان ماسک مدیرعامل تسلا حدود 128 میلیارد دلار عنوان شده است. بر اساس این گزارش، ثروت ماسک در سال جاری میلادی رشدی 100 میلیارد دلاری را تجربه کرده است.

البته فعلا اختلاف زیادی میان ماسک و فرد اول این رده‌بندی یعنی جف بزوس که ثروت وی برابر با 182 میلیارد دلار عنوان شده، وجود دارد. با این حال، رشد ثروت ماسک در طی ماه‌های اخیر خیره‌کننده بوده به طوری که در ماه ژانویه، ایلان ماسک در رده 35 شاخص میلیاردرهای بلومبرگ قرار داشت.

آنچه موجب افزایش ناگهانی سرمایه ایلان ماسک در طی ماه‌های اخیر شده، رشد ارزش سهام شرکت تسلا بوده است. ارزش تقریبی این شرکت خودروساز حدود 500 میلیارد دلار عنوان شده است در حالی که ارزش این شرکت در اوایل سال 2020، برابر با 100 میلیارد دلار بود.

وب‌سایت گاردین چندی پیش نوشت که تسلا علی‌رغم آنکه سهم کمی‌از بازار خودروها در جهان را به نسبت خودروسازان بزرگ این عرصه در اختیار دارد، اکنون ارزشمندترین شرکت خودروساز در جهان است. انتظار می‌رود که تسلا در سال جاری، چیزی حدود 500 هزار دستگاه خودرو را به بازار عرضه کند. این در حالی است که برای مثال شرکتی همانند تویوتا، تولید 10 میلیون خودرو را در دستور کار دارد.

به استناد گزارش بلومبرگ، سه چهارم از سرمایه ایلان ماسک از سهام شرکت تسلا است. البته وی علاوه بر تسلا، مدیریت شرکت‌های دیگری همچون اسپیس ایکس را نیز بر عهده دارد که توانسته رشد محسوسی را در ماه‌های اخیر تجربه کند. این شرکت فعال در حوزه هوافضا اخیرا توانست با موفقیت چهار فضانورد را با استفاده از کپسول کرو دراگون خود به ایستگاه بین المللی فضایی برساند.

بیل گیتس تا چند سال پیش در صدر فهرست میلیاردرهای بلومبرگ قرار داشت اما از سال 2017، جف بزوس جایگاه وی را تصاحب کرد. با این حال، بلومبرگ نوشت که بنیانگذار مایکروسافت بخش زیادی از سرمایه‌های خود را به امور خیریه اختصاص می‌دهد به طوری که وی بالغ بر 27 میلیارد دلار را برای بنیاد بیل اند ملیندا گیتس جهت استفاده در امور خیرخواهانه صرف کرده است.

در این بین، رابطه میان بیل گیتس و ایلان ماسک نیز تعریف چندانی ندارد. در ماه سپتامبر، بعد از آنکه بنیانگذار مایکروسافت کارایی خودروهای الکتریکی و همچنین جت‌های مسافری الکتریکی را زیر سوال برد، ایلان ماسک در واکنش به این صحبت‌ها اعلام کرد که گیتس چیزی از حوزه محصولات الکتریکی نمی‌داند.

همچنین در اوایل سال جاری میلادی نیز، درگیری لفظی میان این دو فرد ثروتمند جهان در خصوص همه‌گیری کرونا به سوژه داغ رسانه‌ها تبدیل شده بود.

در هر صورت، ماسک اکنون دومین فرد ثروتمند جهان است و بعد از گیتس نیز برنار آرنو، کارآفرین فرانسوی و مارک زاکربرگ بنیانگذار فیسبوک قرار دارند.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا