اپل

احتمال عرضه آیفون ۱۴ با حافظه ۲ ترابایتی

اپل امسال و برای اولین بار از حافظه یک ترابایتی برای آیفون ۱۳ پرو خود استفاده کرد. اما شاید برای برخی‌ها، این میزان حافظه هم نتواند پاسخگوی نیاز آنها باشد. در همین رابطه، اخیرا اطلاعات جدیدی به بیرون درز کرده که عرضه آیفون ۱۴ با حافظه ۲ ترابایتی را محتمل دانسته است. اگرچه این خبر یا بهتر بگوییم شایعه که از وب‌سایت چینی My Drivers منتشر شده، چندان جدی به نظر نمی‌رسد، اما این ادعا با آنچه پیشتر توسط وب‌سایت معتبر DigiTimes مبنی بر تلاش اپل برای استفاده از یک فناوری جدید حافظه برای آیفون سال بعد منتشر شده، همخوانی دارد.

طبق گزارشی که DigiTimes منتشر کرد، اپل در حال رایزنی با تامین‌کنندگان چیپ‌های حافظه فلش NAND است تا بتوانند چیپ‌های فلشNAND با فناوری QLC (سلول چهارسطحی) را برای استفاده در نسل جدید گوشی‌های آیفون در سال ۲۰۲۲ تولید کنند.

اگرچه در این گزارش هیچ اشاره‌ای به تاثیر توسعه این فناوری در ظرفیت حافظه گوشی‌های آیفون نشده، اما از آنجایی که فناوری QLC NAND یک لایه بیت اضافی را به سلول مموری اضافه می‌کند، این ویژگی به شرکت‌ها اجازه می‌دهد با هزینه‌ای کم، ظرفیت حافظه چیپ‌ها را ارتقا دهند.

این یعنی، حرکت به سمت فناوری QLC NAND می‌توان راه را برای تولید آیفون‌هایی با ظرفیت حافظه بالا هموار کند. اما سوالی که بر ذهن نقش می‌بندد، این است که آیا اپل از این فناوری برای دو برابر کردن ظرفیت حافظه آیفون ۱۴ استفاده خواهد کرد یا تنها به کم کردن هزینه‌های تولید ظرفیت حافظه کنونی بسنده خواهد کرد.

طبق آخرین شنیده‌ها، آیفون ۱۴ با تغییراتی محسوس در طراحی عرضه خواهد شد که از جمله آنها می‌توان به حذف ناچ و استفاده از دوربین سلفی Punch-hole اشاره کرد. همچنین تغییراتی نیز در قسمت پشتی بدنه اعمال خواهد شد به طوری که ماژول دوربین به دل بدنه منتقل خواهد شد و دیگر خبری از برجستگی دوربین نخواهد بود.

ویژگی دیگر مورد انتظار برای آیفون ۱۴، ساختار تیتانیومی‌مدل‌های پرو است که می‌تواند در کاهش وزن دستگاه موثر باشد. برای دوربین اصلی این گوشی نیز سنسور ۴۸ مگاپیکسلی پیش‌بینی شده است.

و در پایان باید گفت که آخرین شنیده‌ها از تصمیم اپل برای حذف نسخه مینی از آیفون‌های سال بعد و پر کردن جای خالی آن با یک آیفون ۶.۷ اینچی حکایت دارند. گفته می‌شود که در تمامی‌مدل‌های آیفون ۱۴، از پردازنده مجهز به فناوری ساخت ۴ نانومتری استفاده خواهد شد.

آیفون ۱۴ با حافظه ۲ ترابایتی عرضه می‌شود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا