ایراناینترنت

واکنش وزیر ارتباطات به مساله کندی اخیر اینترنت

شبکه اینترنت کشور همواره با انواع و اقسام اختلال‌ها روبروست و این باعث می شود که کیفیت اینترنت در ایران چندان مطلوب نباشد؛ اما حالا این اختلال و کندی در هفته‌های اخیر به اوج خود رسیده و واکنش‌های منفی بسیاری را برانگیخته است. درحالی که گمانه زنی‌های زیادی درباره این اختلال اینترنتی خصوصا در ساعات اوج مصرف به گوش می‌رسد، حالا وزیر ارتباطات دستور به بررسی دقیق علت موضوع داده است.

با شروع سال تحصیلی جدید در سایه کرونا، نیاز به برقراری ارتباطات آموزشی مجازی مجددا اوج گرفته و خانواده‌های زیادی برای اغنا نیاز آموزشی فرزندان، شرکت در کلاس‌های مجازی و ارسال تکالیف، به یک ارتباط اینترنتی خوب و پرسرعت نیاز دارند. اما سرعت اینترنت کشور در هفته‌های اخیر به شدت کند شده و همین امر انتقادات زیادی را متوجه وزارت ارتباطات کرده است.

پس از ارسال پیامک‌های متعدد و شکایت از کیفیت فعلی اینترنت، وزیر ارتباطات با تایید وجود اختلال، وعده رسیدگی و حل موضوع را داد و امروز با صدور دستوری، خواستار پیگیری دقیق علت این مشکل شد. باید منتظر ماند و دید که آیا بهبودی در شرایط حاصل خواهد شد یا خیر.

بر اساس این دستور، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف شده است با همکاری مدیرعامل شرکت زیرساخت، پس از بررسی دقیق گزارشات مردمی، راهکارهای رفع سریع اشکالات ارتباطی را ارائه و گزارش اقدامات اجرایی را به مردم اطلاع رسانی کنند.

برخی معتقدند اختلال فعلی ناشی از محدودیت پهنای باند و مشکل در خرید و تامین پهنای باند اضافه است. گفته می‌شود شرکت ارتباطات زیرساخت برای خرید پهنای باند باید از شورای عالی فضای مجازی مجوز بگیرد و مشکلات در صدور این مجوزها، موجب ایجاد چنین اختلالی شده است. فعلا درباره صحت و سقم این ادعا، اطلاعات بیشتری در دست نیست.

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا