آمازون

با ربات خانگی آمازون Astro آشنا شوید

بالاخره رویداد سخت‌افزاری آمازون در پاییز ۲۰۲۱ از راه رسید و این شرکت از چند محصول جدید از جمله ربات خانگی Astro که به دستیار صوتی الکسا مجهز شده، پرده برداشت.

این ربات که قرار است در اواخر سال جاری میلادی و با قیمت ۱۰۰۰ دلار عرضه شود، از یک نمایشگر الکسا بهره می‌برد و قادر است به کمک چرخ‌هایی که روی آن سوار شده، در تمامی‌ فضای خانه به حرکت درآید.

روی بدنه Astro یک دوربین پریسکوپ نصب شده که به ربات اجازه می‌دهد دامنه دیدی فراتر از سطح کف اتاق داشته باشد. همچنین این ربات می‌تواند با کمک این دوربین برخی موارد همانند اجاق گاز را چک کند و یا کاربر را از خواب یا بیدار بودن حیوانات خانگی مطلع کند.

از طرفی دیگر، کاربران سرویس اشتراک پروتکت پرو Ring نیز می‌توانند این ربات را نحوی برنامه‌ریزی کنند که در مواقعی که در خانه حضور ندارند، در تمامی‌اتاق‌ها حرکت کند و خانه را تحت نظر داشته باشد. همچنین Astro می‌تواند صدای آلارم دود، شکستن شیشه یا شناسایی‌کنند مونوکسید را تشخیص دهد.

از دیگر قابلیت‌های این ربات خانگی می‌توان به ارسال نوتیفیکیشن به فرد در زمان شناسایی اتفاق یا چیزی عجیب اشاره کرد که کاربر می‌تواند در صورت تمایل، ویدیوی ضبط شده را در اکانت Ring خود ذخیره کند.

این امکان نیز برای کاربران فراهم شده تا دستورات صوتی را از طریق الکسا به این ربات دیکته کنند. بدین معنی که می‌توان با بهره‌گیری از قابلیت جدید Alexa Together، به اعضای خانواده اجازه داد تا در موقعیت‌های اضطراری با شما تماس بگیرند.

همچنین این ربات می‌تواند برای آن دسته از افرادی که به راه رفتن در حین برقراری تماس عادت دارند، بسیار کاربردی باشد چراکه قادر است به دنبال فرد حرکت کند تماس تصویری بی‌دردسری را برای وی رقم بزند.

با ربات خانگی آمازون Astro آشنا شوید

آمازون این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا Astro را در حالت Do Not Disturb قرار دهند تا حرکت آن در شب یا روز را محدود کنند. افزون بر این، آمازون اعلام کرد که می‌توان فضاهای ممنوعه را برای این ربات تعریف کرد تا هرگز به این فضاها یا اتاق‌ها وارد نشود.

ربات Astro از جمله پروژه‌هایی است که آمازون در طی سال‌های اخیر در حال کار روی آن بوده است. به گفته این شرکت، ربات Astro در تعدادی محدود و از اواخر ۲۰۲۱ وارد بازار خواهد شد.

با ربات خانگی آمازون Astro آشنا شوید

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا