مایکروسافت

سرفیس Duo 2 با قابلیت‌های جدید رونمایی شد

مایکروسافت شب گذشته و در جریان کنفرانسی اختصاصی، از گوشی تاشوی سرفیس Duo 2 رونمایی کرد.

در این گوشی مشکلات و نواقص نسل نخست سرفیس Duo برطرف شده و با ویژگی‌ها و مشخصات بارزی همچون دوربین پیشرفته‌تر، نمایشگر بزرگ‌تر، پردازنده به‌روزتر و پشتیبانی از فناوری ۵G همراه شده است.

به گفته مایکروسافت، سرفیس Duo 2 علاوه بر رنگ سفید، در رنگ مشکی نیز عرضه خواهد شد. این گوشی از دو نمایشگر ۵.۸ اینچی اولد با رزولوشن ۱۳۴۴ در ۱۸۹۲ پیکسل بهره می‌برد که از طریق یک لولا به هم متصل شده‌اند و همانند کتاب باز می‌شود.

هر دو نمایشگر این گوشی از نرخ رفرش ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کنند و لبه‌های کناری آنها نیز به صورت منحنی طراحی شده است. همچنین برای محافظت از نمایشگر در برابر آسیب‌ها و خط و خش‌های احتمالی نیز از پوشش کورنینگ گلس استفاده شده است.

در دل سرفیس Duo 2 ، چیپست اسنپدارگون ۸۸۸ تعبیه شده که بار پردازشی گوشی را به دوش می‌کشد. این چیپ از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کند. به گفته مایکروسافت، سرفیس Duo 2 نازک‌ترین گوشی ۵G بازار است.

در کنار پردازنده نیز یک رم ۸ گیگابایتی تعبیه شده و کاربران می‌توانند از میان حافظه‌های ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایتی، یکی را انتخاب کنند. از دیگر به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری سرفیس Duo 2 می‌توان به اضافه شدن تراشه NFC اشاره کرد.

هنوز اطلاعاتی در خصوص ظرفیت باتری این گوشی تاشو اعلام نشده اما به ادعای مایکروسافت، می‌توان با یک بار شارژ، تمام طول روز از گوشی استفاده کرد. اگر خاطرتان باشد در نسل نخست سرفیس Duo از یک دوربین در قسمت پشتی بدنه استفاده شد که برای محصولی در این روزها، پذیرفتنی نبود.

سرفیس Duo 2

حال در نسل دوم این گوشی، از سیستم دوربین سه‌گانه مجهز به سنسورهای استاندارد، واید و اولتراواید استفاده شده است. هر سه دوربین از رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برند و لنزهای واید و تله‌فوتو نیز به قابلیت لرزشگیر اپتیکال مجهزند.

سرفیس Duo 2 همانند مدل قبل خود از قلم‌های هوشمند سرفیس پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند قلم سرفیس اسلیم پن ۲ را از طریق خاصیت آهنربایی آن، به بدنه بیرونی گوشی متصل کنند که این کار باعث شارژ این قلم نیز خواهد شد.

سرفیس Duo 2

به گفته مایکروسافت، ۱۵۰ بازی از جمله Asphalt Legends ۹، Modern Combat ۵ و Dragon Hunter ۵ برای اجرای روی سرفیس Duo 2 بهینه شده‌اند؛ به طوری که یکی از نمایشگرها به عنوان کنترلر و دیگر برای نمایش محتوای بازی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

نرم‌افزار سرفیس Duo 2 نیز مبتنی بر اندروید ۱۱ خواهد بود. طبق گفته مایکروسافت، این گوشی با قیمت ۱۴۹۹ دلار و از تاریخ ۲۱ اکتبر روانه بازار خواهد شد.

سرفیس Duo 2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا