اپلعلمی

همکاری اپل و دانشگاه کالیفرنیا برای تشخیص افسردگی با آیفون

اپل در راستای تحقیقات خود، با دانشگاه کالیفرنیا وارد همکاری شده و پژوه‌ای با اسم رمز Seabreeze را آغاز کرده است. در این پروژه، محققان اپل و دانشگاه کالیفرنیا روی شرایط مختلف از قبیل افسردگی، استرس و اضطراب تحقیق و مطالعه خواهند داشت. به گفته وال استریت ژورنال، این شرکت قصد دارد تا از آیفون برای تشخیص بیماری‌های روحی از جمله افسردگی، اضطراب و زوال شناختی استفاده کند. اپل  طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی را برای استفاده از فناوری‌های جدید در محصولات خود به منظور شناسایی و ردیابی انواع بیماری‌ها و اختلالات در کاربران صورت داده است.

طبق اطلاعاتی که منابع نزدیک به شرکت اپل در اختیار این نشریه قرار داده‌اند، محققان اپل در حال تحقیق و بررسی نحوه استفاده از اطلاعاتی همچون الگوهای خواب، تحرک و ریتم تایپ افراد برای تشخیص علائم اولیه اختلالات روحی قبل از وخیم شدن شرایط هستند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، آیفونها می‌توانند با تحلیل اطلاعات برآمده از حسگرهای مختلف و همچنین بهره‌گیری از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، وضعیت سلامت روحی افراد را بررسی کنند.

اپل پیشتر و در ساعت اپل واچ نیز قابلیتی را تعبیه کرد که می‌توانست ریتم نامنظم قلب را تشخیص و به کاربر اطلاع دهد. حال، تعبیه فناوری مذکور در گوشی‌های آیفونی که همیشه در کنار کاربران هستند، می‌تواند در تشخیص زودهنگام و به موقع این گونه اختلالات روحی و روانی بسیار موثر باشد.

از دیگر معیارهای احتمالی که محققان برای تشخیص این قبیل اختلالات استفاده خواهند کرد می‌توان به حالت چهره، ضربان قلب و نحوه تنفس اشاره کرد. در خصوص نگرانی‌هایی نیز که بابت حریم خصوصی افراد وجود دارد باید گفت که تمامی اطلاعات گردآوری‌شده، روی دستگاه آیفون مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند و چیزی برای سرورهای اپل ارسال نخواهد شد.

اپل در راستای تحقیقات خود، با دانشگاه کالیفرنیا وارد همکاری شده و پژوه‌ای با اسم رمز Seabreeze را آغاز کرده است. در این پروژه، محققان اپل و دانشگاه کالیفرنیا روی شرایط مختلف از قبیل افسردگی، استرس و اضطراب تحقیق و مطالعه خواهند داشت.

پژوهش‌های آغازین این گروه از سال ۲۰۲۰ و با شرکت ۱۵۰ داوطلب آغاز شد و قرار است در سال جاری میلادی، این تعداد شرکت‌کننده به ۳۰۰۰ نفر افزایش یابد. همچنین محققان اپل با شرکت دارویی Biogen نیز وارد همکاری شدند تا بررسی‌هایی را پیرامون اختلالات شناختی صورت دهند.

در حال حاضر، این پروژه در آغاز راه خود قرار دارد و تا رسیدن به نتیجه مدنظر، زمان زیادی نیاز دارد. با این حال، انتشار این خبر هنوز واکنشی را از سوی اپل، دانشگاه کالیفرنیا و شرکت Biogen به دنبال نداشته است.

منبع
Techspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا