تکنولوژی

دقت بالای اپل واچ در تشخیص ضربان نامرتب قلب

بنابر مطالعه جدیدی که توسط تیم سازنده اپلیکیشن “کاردیوگرام” برای اپل واچ و دانشمندان دانشگاه سان فرانسیسکو انجام گرفته، سنسور ضربان قلبی که در اپل واچ‌ها به‌کاررفته می‌تواند ضربان ناهماهنگ قلب کاربر را با دقت بالای 97 درصد تشخیص دهد.

در این مطالعه بیش از 139 میلیون مجموعه ضربان قلب و قدم شمار از 9750 کاربر اپل واچ که از اپلیکیشن کاردیوگرام هم استفاده می‌کردند کسب شد و از این اطلاعات برای آموزش شبکه عصبی به‌کاررفته دراین اپلیکیشن با نام DeepHeart استفاده شد.

پس از آموزش این شبکه عصبی، DeepHeart قادر بود دیتای حاوی ضربان قلب کاربران دارای اپل واچ را به‌خوبی بخواند و فرق بین ضربان عادی و غیرعادی قلب را با دقت بسیار بالای 97 درصد تشخص دهد. این سیستم ابتدا بر روی بیماران دارای ضربان قلب غیرعادی تست شد و نتایج سیستم کاملا راضی کننده بود.

اپل نیز از سال گذشته با همکاری دانشگاه استنفورد در تلاش بوده تا از سنسور ضربان قلب اپل واچ جهت تشخیص ضربان نامرتب قلب کاربران و مشکلات قلبی آنها استفاده کند.

دارندگان اپل واچ برای شرکت در این تحقیقات می‌توانند اپلیکیشن “Apple Heart Study” را دانلود کنند. افرادی هم که قادرند در آزمایشات اپلیکیشن کاردیوگرام شرکت کنند می‌توانند پس از نصب اپلیکیشن در بخش mRhythm study ثبت نام کنند.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا