آمازونتکنولوژی

احراز هویت از طریق کف‌دست، به ورودی کنسرت‌ها رسید

آمازون سیستم احراز هویت (Amazon One) را برای کنترل ورود افراد در محل کنسرت‌ها به کار می گیرد.

به نظر می رسد به زودی در آمریکا قرار است اسکن کف دست جایگزین انواع سیستم های بلیط زنی شود. آمازون، بزرگترین خرده فروشی آنلاین، قصد دارد سیستم احراز هویت «آمازون وان» را در ورودی آمفی تئاتر «رد راکز» (Red Rocks) در دنور به کار گیرد. همچنین تا چند ماه آینده، بلیط زنی در ورودی چندین سالن اجتماعات دیگر نیز از طریق اسکن کف دست انجام خواهد شد.

این اولین بار است که این سیستم احراز هویتی «آمازون وان» در جایی جز فروشگاه های اختصاصی آمازون به کار گرفته می شود. در این فروشگاه ها با اسکن کف دست کاربران، هزینه خریدهای آنها از کارت اعتباری شان کسر و پرداخت می شود.

حالا به لطف این اقدام جدید، از این پس شرکت کنندگان کنسرت ها در آمریکا می توانند به جای دادن بلیط، کف دست خود را بر روی دستگاه قرار دهند و رد شوند. گفتنی است برای این کار لزومی به داشتن اکانت آمازون نیست.

راه اندازی این فناوری جدید در «رد راکز» پس از عقد یک قرارداد میان آمازون و شرکت سرگرمی AEG در دستور کار قرار گرفته است. فروش بلیط ها معمولا در سایت بلیط فروشی AEG با نام AXS انجام می شود.

برایان پرز، مدیر اجرایی AXS اعلام کرد که در آینده نزدیک قرار است سالن های اجتماعات بیشتری به این طرح اضافه شده و این فناوری در آنها به کار گرفته شود. اما وی از اعلام جزییات درباره نام و مکان سالن های بعدی اجتناب کرد.

سیستم حراز هویت «آمازون وان»
سیستم حراز هویت «آمازون وان»

پرز افزود: با اجرای این طرح، شرکت کنندگان در کنسرت ها با سرعت بیشتری می توانند وارد شده و در محل خود مستقر شوند. طبق اعلام شرکت، قرار است برای کنترل بلیط شرکت کنندگان با اتسفاده از این روش جدید، لاین جداگانه ای تعبیه شود. پرز تاکید کرد، مهم ترین مزیت این روش نسبت به اسکن بارکد از روی گوشی آن است که دیگر نیازی به وقت تلف کردن برای اسکن بارکد نیست و از طرف دیگر، دست افراد همیشه همراهشان است!

با این حال این فناوری جدید منتقدانی نیز دارد. برخی از مدافعان حریم خصوصی، نسبت به احتمال سو استفاده از اطلاعات بیومتریک افراد مانند اسکن های چهره و دست هشدار داده اند. اما آمازون تاکید کرده است که تمامی تصاویر جمع آوری شده از کاربران، در بخش های حفاظت شده ای از زیرساخت های ابری این شرکت نگهداری می شوند و چیزی در دستگاه ها ذخیره نمی شود. این شرکت افزود: چنانچه کاربران در هر زمانی درخواست حذف اطلاعاتشان را اعلام کنند، این اطلاعات فورا از دیتابیس آمازون حذف خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

‫1,209 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا