آمازون

اولین سوپرمارکت آمازون با فناوری فروش Just Walk Out فردا افتتاح می‌شود

آمازون قصد دارد تا ساعاتی دیگر، اولین سوپرمارکت خود را که مبتنی بر فناوری فروش Just Walk Out طراحی شده، افتتاح کند.

در این فروشگاه که در شهر بلویوی واشینگتن واقع شده، مشتریان می‌توانند علاوه بر پرداخت خریدهای خود به روش‌های سنتی، از روش و فناوری پرداخت جدید آمازون که Just Walk Out نامیده می‌شود، استفاده کنند.

گفته می‌شود که در روز افتتاحیه، کارت‌های هدیه‌ای به اولین مشتریان اعطا و برخی از محصولات نیز به صورت رایگان عرضه خواهد شد. همچنین در این فروشگاه، فضایی نیز برای سرگرم کردن کودکان اختصاص داده شده است.

در خصوص فناوری فروش Just Walk Out آمازون نیز باید گفت که این قابلیت، ترکیبی از فناوری‌های بینایی رایانه‌ای (Computer Vision)، تلفیق حسگر  (Sensor Fusion) و یادگیری عمیق (Deep Learning) را در خود جای داده و به کاربر این امکان را می‌دهد تا بعد از انتخاب یک محصول، بدون نیاز به پرداخت از طریق روش‌های مرسوم از فروشگاه خارج شود.

در واقع، کاربر بعد از ورود به فروشگاه آمازون، می‌بایست از میان گزینه‌های خرید به روش سنتی یا با قابلیت  Just Walk Out، یکی را انتخاب کند. در صورت انتخاب گزینه دوم، می‌بایست کد QR را در اپلیکیشن آمازون خود اسکن کرده و سپس با استفاده از فناوری Amazon One، کف دست خود را اسکن و یا کارت اعتباری متصل به اکانت آمازون خود را وارد کند.

بعد از انجام این کار، کاربر می‌تواند محصولات مورد نظر خود را در فروشگاه انتخاب کند که هر کدام از این محصولات به یک کارت مجازی منتقل می‌شوند. اگر هم محصولی دوباره به قفسه بازگردانده شود، از کارت مجازی حذف خواهد شد.

در پایان نیز، فرد می‌بایست از گیت‌های Just Walk Out که در فروشگاه تعبیه شده، عبور و یکی از روش‌های اسکن کف دست یا وارد کردن کارت اعتباری را انجام دهد.

دیلیپ کومار، مدیر بخش فناوری و خرده‌فروشی فیزیکی آمازون در این بار عنوان کرد که بازخوردها نسبت به فناوری خرید Just Walk Out این شرکت، فوق‌العاده بود. وی گفت مشتریان از اینکه دیگر مجبور به انتظار در صف‌های پرداخت نخواهند بود و علاوه بر کم شدن تماس‌های فیزیکی، در وقتشان نیز صرفه‌جویی می‌شود، بسیار خوشحال بودند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا