اپل

اپل واچ سری 7، رونمایی شد

نمایشگر بزرگتر و روشن‌تر، شارژ سریع‌تر، مقاومت در برابر گردوغبار و آب؛ مجهز به Watch OS 8

دومین محصول سخت افزاری که در رویداد کالیفرنیا استریمینگ معرفی شد، اپل واچ سری ۷ بود. اولین تغییری که در نگاه اول جلب توجه می‌کند صفحه نمایش بزرگتر و تغییرات مختصری در شکل ظاهری این ساعت هوشمند است. با ابعاد جدیدی که در طراحی سری ۷ اپل واچ در نظر گرفته شده است، می‌توان این ساعت را بزرگترین اپل واچ تا امروز به حساب آورد. این ساعت با لبه‌هایی منحنی و در ۵ رنگ متالینک زیبا عرضه شد. روشنایی و وضوح بهتر صفحه نمایش و مقاومت در برابر گرد و خاک و آب را می‌توان از دیگر تعییرات شاخص سری جدید نسبت به نسخه‌های پیشین اپل واچ به حساب آورد.

کاهش حاشیه و صفحه نمایشی بزرگتر

مهندسان اپل در طراحی اپل واچ‌های جدید کاری کرده‌اند که بدون آنکه اندازه ساعت تغییر چشمگیری پیدا کند، کارایی نمایشگر بهبود قابل توجهی پیدا کند. با این حال باید تاکید کرد که اندازه بزرگتر صفحه نمایش اپل واچ‌های جدید به معنی آن نیست که این ساعت‌های جدید ظرافت ندارند.

صفحه نمایش بزرگتر اپل واچ های سری 7اندازه صفحه نمایش اپل واچ‌های سری ۷ حدود ۲۰ درصد بزرگتر از سری ۶ و ۵۰ درصد بزرگتر از اپل واچ‌های سری ۳ است. افزون بر افزایش اندازه صفحه، با بهبود طراحی و کاهش حاشیه ها، خوانایی نوشتارها و وضوح نمایشگر بهبود قابل توجهی پیدا کرده است.با افزایش اندازه اپل واچ‌های کوچک از ۴۰ به ۴۱ میلی متر و افزایش اندازه اپل واچ‌های بزرگتر از ۴۴ به ۴۵ میلی متر، می‌توان این سری جدید از اپل واچ را بزرگترین اپل واچی دانست که تا به امروز معرفی شده است. هر چند که اختلافی که درباره آن حرف میزنیم تنها در حد ۱ میلی متر است! با این حال اکنون اپل واچ‌های کوچک سری جدید تنها یک میلی متر از بزرگترین اپل واچ‌هایی که در سال ۲۰۱۴ معرفی شدند کوچکترند.

با کاهش حاشیه‌ها به ۱.۷ میلی متر، حاشیه‌های اپل واچ‌های جدید تا ۴۰ درصد کاهش یافته و اندازه صفحه نمایش اپل واچ‌های جدید اندکی بزرگتر شده؛ به طوری که به نظر می‌رسد نمایشگر حالت تمام صفحه پیدا کرده است.

در نتیجه با آنکه اندازه ساعت آنقدرها تغییر نکرده، اما قابلیت خواندن متن در این ساعت‌های سری جدید به میزان قابل توجهی بهبود پیدا کرده و متن بیشتری در صفحه قابل نمایش است. اپل مدعی است حالا می‌توان تا ۵۰ درصد محتوای متنی بیشتری نسبت به اپل واچ‌های سری ۶ در این سری جدید گنجاند. روشنایی نمایشگرهای همیشه روشن این اپل واچ‌های جدید نیز حالا ۷۰ درصد افزایش یافته اند.

اپل واچ سری 7
طراحی نمایشگرهای جدید اپل واچ سری 7 به گونه ای است که تا 50 درصد کلمات بیشتری می تواند در صفحه به نمایش در آید.

کیبورد جدید QWERTY

افزون بر بهبود کاربری ایجاد شده از طریق بازطراحی و تغییر اندازه نمایشگر، اضافه شدن دو فونت جدید بزرگتر و همچنین کیبورد جدید QWERTY نیز بر کارایی این اپل واچ‌های جدید افزوده است. این کیبورد جدید هم با ضربه و هم از طریق سوییپ کردن کار می‌کند و کاربر می‌تواند با کشیدن انگشت خود بر روی صفحه ساعت، به سرعت تایپ کند.

کیبورد QWERTY در اپل واچ جدید
کیبورد QWERTY در اپل واچ جدید. در این کیبورد هم از طریق ضربه و هم با کشیدن انگشت بر روی صفحه می توان به سرعت تایپ کرد.

به لطف هوش مصنوعی به کار گرفته شده در این ساعت، بسته به محتوای متنی که در حال تایپ است، کلمه بعدی حدس زده و یپشنهاد داده می‌شود که این ویژگی می‌تواند نوشتن را برای کاربر ساده‌تر و سریع‌تر کند.

مقاوم ترین اپل واچ تاریخ

کوپرتینویی‌ها در معرفی سری ۷ اپل واچ، بر بهبود مقاومت این ساعت در برابر انواع آسیب‌ها مانور بسیاری دادند و حتی آن را مقاوم‌ترین اپل واچ تا امروز خواندند. به گفته مهندسان اپل، سری جدید ساعت‌های هوشمند اپل ضدترک بوده و دارای استاندارد IP6X و WR50 برای مقاومت در برابر آب هستند؛ بدین معنی که می‌توان این ساعت را درون گرد و خاک و آب (در ساحل و کویر و محیط‌های صنعتی) برد و از خراب شدن دستگاه هیچ نگرانی نداشت.

طراحی خاص اپل واچ سری 7
طراحی خاص اپل واچ سری 7 که باعث می شود انقطاعی میان تصویر صفحه نمایش و بدنه ساعت حس نشود.

بازطراحی بخش کریستالی جلو ساعت و افزایش 50 درصدی ضخامت این بافت کریستالی نسبت به اپل واچ های سری قبلی، باعث شده استحکام ساعت بهبود قابل توجهی یابد؛ به طوری که بدون افت وضوح صفحه نمایش، مقاومت آن در برابر ضربه و خط و خش بیشتر شود.

شارژ سریع تر

به مانند اپل واچ‌های سری ۶، عمر باتری اپل واچ‌های سری جدید اپل نیز به ۱۸ ساعت می‌رسد. پورت شارژ ساعت از USB-A به USB-C تغییر یافته است. در نتیجه شارژ سری جدید این ساعت‌ها تا ۳۳ درصد سریع‌تر از قبل شده است. به گفته اپل با شارژ ۸ دقیقه‌ای این ساعت می‌توان تا ۸ ساعت از باتری استفاده کرد.

اپل واچ سری ۷، کاربردی‌تر از گذشته

ویژگی‌های متنوعی که به هدف کنترل سلامتی کاربران به سری جدید اپل واچ افزوده شده باعث شده تا این ساعت هوشمند نسبت به نسخه‌های پیشین کاربردی‌تر شود. ساعت‌های هوشمند سری ۷ اپل مجهز به سنسور ضربان قلب و اپلیکیشن ECG هستند. سنسور اکسیژن سنج دیگر قابلیت اپل واچ سری ۷ است که به همراه اپ آن در نسخه جدید این ساعت نیز تعبیه شده است.

مجهز به Watch OS 8

افزون بر سنسورهای سنجش سلامت این ساعت جدید، قابلیت‌های جدید سیستم عامل Watch OS ۸ باعث می‌شود کاربران بتوانند به راحتی به انواع برنامه‌های تمرینی و ورزشی دسترسی پیدا کنند و سالم‌تر و فعال‌تر باشند. بهبود دسترسی کاربران به کیف پول اپل، هماهنگی بیشتر با اپ‌های کنترل وسایل خانه‌های هوشمند، خودرو کاربر و محل کار، در کنار بهبود در قابلیت‌های پیام دهی از دیگر نکات مثبت این نسخه جدید از سیستم عامل اپل واچ هستند.

اپلیکیشن های جدید Mindfulness، رصد تنفس کاربر هنگام خواب، تمرینات تای چی و پیلاتس از جمله برنامه هایی هستند که با هدف بهبود سبک زندگی کاربران ایجاد شده اند.

در سیستم عامل جدید، اندازه عناوین منوها و دکمه‌های اپلیکیشن‌هایی مانند استاپ‌واچ بزرگتر از قبل شده‌اند که این باعث می‌شود کار کردن با ساعت راحت‌تر شود.

واچ فیس‌های متنوع و جدید را می‌توان از دیگر ویژگی‌های جدید اپل واچ سری ۷ و Watch OS 8 به حساب آورد. این واچ فیس های جدید با توجه به فضای وسیع تر نمایشگر ساعت های سری جدید طراحی شده اند و امکان برآورده کردن نیازها و سلیقه های مختلف را فراهم می کند. واچ فیسک کلاسیک جدید که امکان رصد ساعت در 24 زون زمانی را برای کاربران فراهم می آورد، یکی از واچ فیس های جدیدی است که برای افرادی که زیاد سفر می کنند بسیار مناسب است.

این ساعت در ۵ رنگ جذاب و متالیک مشکی، طلایی، آبی و قرمز عرضه می‌شود.

قیمت اپل واچ‌های سری ۷ از ۳۹۹ دلار شروع می‌شود و از پاییز در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

تعهد همیشگی اپل به محیط زیست

اپل همواره در تلاش است تا در تولید محصولات خود از مواد و فلزات بازیافت شده استفاده کند تا آسیب کمتری به محیط زیست وارد شود. حال در تولید این محصول جدید نیز این رویکرد حفظ شده و به اعتقاد مدیران اپل، در ساخت این ساعت بیش از هر ساعت دیگر این شرکت از مواد بازیافتی استفاده شده است. طبق اعلام اپل، تمامی عناصری که در ساخت آهنرباهای این ساعت به کار رفته‌اند (از جمله تنگستن) از بازیافت مواد دیگر تهی شده اند.

قاب آلومینیومی دستگاه نیز ۱۰۰ درصد بازیافتی است و در معرفی اپل واچ سری ۷ تاکید شد که در این محصول هیچ گونه ماده شیمیایی مضری مانند جیوه، PVC، برلیوم و BFR وجود ندارد.

اکنون تولید تمامی محصولات اپل به گونه‌ای انجام می‌شود که هیچ کربنی وارد محیط زیست نشود. اما اپل قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ شرایطی فراهم آورد که آسیب زیست محطی تمامی فرآیند تجاری این شرکت، از تولید و زنجیره تامین گرفته تا چرخه عمر محصولات به صفر برسد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا