چگونهشبکه‌های اجتماعی

چگونه فعالیت خود در اینستاگرام یا یوتیوب را شروع کنیم؟

کسب و کارهای اینترنتی رونق گرفته‌اند و هر روز شاهد اوج گرفتن این نوع کسب و کارها هستیم. کارآفرینان و مدیران کسب و کارهای آنلاین هر روز تلاش می‌کنند که از ابزارهای بیشتر و بهتری در رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنند. اینستاگرام و یوتیوب دو مورد از بهترین ابزارها هستند و می‌توانند نقشی موثر و کارآمد در افزایش درآمد و معروفیت برند شما ایفا کنند. در صورتی که می‌خواهید یک کسب و کار اینترنتی پردرآمد راه اندازی کنید، چاره‌ای جز استفاده از اینستاگرام و یوتیوب ندارید؛ چون در این دو رسانه، مخاطبان بالقوه زیادی هستند و حضور و تولید محتوا در این رسانه‌ها مسیر را برای رشد و پیشرفت بیزینس شما هموار می‌کند. در این مقاله قصد داریم مزایای یوتیوب و اینستاگرام را بیان کنیم و بگوییم که چگونه می‌توانید فعالیت خود را در این رسانه شروع کنیم. اگر شما هم می‌خواهید فعالیت پرشور و مداومی در این دو رسانه داشته باشید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

مزایای اینستاگرام برای فعالیت و راه اندازی کسب و کار

اینستاگرام مزایای مختلفی برای کسب و کارها دارد. در ادامه این بخش از مقاله به چند مورد از مزایای این رسانه اشاره شده است:

۱. تعداد کاربران بسیار زیاد و مخاطبان بالقوه فراوان

یکی از مزایای مهمی که اینستاگرام دارد این است که خوشبختانه هنوز در ایران فیلتر نشده و از طرفی علاقمندان زیادی در ایران و کشورهای مختلف دارد. همین موضوع یکی از عواملی است که باعث شده کسب و کارهای زیادی در این رسانه ورود کنند و فعالیتی مداوم و مستمر داشته باشند. طبق آخرین آمارها بیش از یک میلیارد کاربر از سراسر جهان در این رسانه عضویت دارند و فعالیت می‌کنند.

۲. امکانات مختلف برای ارتباط با مشتریان و مخاطبان بالقوه

یکی دیگر از ویژگی‌ها و خصوصیات مهم اینستاگرام این است که امکانات زیادی برای ارتباط با مشتریان دارد. به عنوان مثال می‌توان با انتشار، پست، استوری و حتی پیام مستقیم برای مخاطبان آن‌ها را به خرید محصولات و خدمات ترغیب کرد. یکی دیگر از امکانات و خصوصیات مهم اینستاگرام آن است الگویتم کارآمد و خوبی دارد و در صورتی که محتوای جذابی در این رسانه تولید کنید، به شما کمک می‌کند که با مخاطبان بالقوه خود ارتباط برقرار کنید. یکی از کارهایی که الگوریتم اینستاگرام برای شما انجام می‌دهد این است که به شما کمک می‌کند که پست‌هایتان در صفحه اکسپلور مخاطبان بالقوه و مشتریان نمایش داده شود.

۳. امکان کمک گرفتن از اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی از خصوصیات مهم و کاربردی اینستاگرام این است که به شما کمک می‌کند از قدرت اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید. بازاریابی به کمک افراد تأثیرگذار طرفداران زیادی دارد و اینفلوئنسرها معمولاً علاقمندان زیادی دارند که به پیشنهادهای آن‌ها توجه می‌کنند و اگر یک اینفلوئنسر محصول یا پیج شما را به علاقمندان خودش پیشنهاد دهد، مطمئن باشید که فالوورهای او به پیج شما سر می‌زنند. از این به بعد همه چیز به توانمندی و هنر شما بستگی دارد.

۴. امکان تولید انواع و اقسام محتوا

یکی دیگر از مزایایی که اینستاگرام برای کسب و کارهای اینترنتی دارد این است که امکان تولید انواع و اقسام محتوا را برای شما فراهم می‌کند. این رسانه فضای بسیار خوبی برای انتشار تصاویر، ویدیوهای کوتاه و طولانی، استوری و IGTV است. هر کدام از این نوع محتواها به شما کمک می‌کند که به یک هدف خاص دست پیدا کنید. از این رو است که فعالیت در اینستاگرام واقعاً ارزشش را دارد و در برندسازی کمک زیادی به شما می‌کند.

۵. امکان افزایش ترافیک سایت به کمک اینستاگرام

یکی از قابلیت‌هایی که اینستاگرام به کاربران پرطرفدار خودش می‌دهد، امکان قرار دادن لینک در استوری است. اینستاگرام این قابلیت را تنها در اختیار آن دسته از کاربرانی می‌گذارد که بیش از ۱۰ هزار فالوور یا دنبال کننده داشته باشند. وقتی لینک را در استوری قرار می‌دهید، کاربران و مخاطبان می‌تواند با بالا کشیدن صفحه یا اصطلاحاً سوایپ آپ کردن وارد لینک سایت شما شوند و با این کار ترافیک سایت شما هم بیشتر می‌شود.

افزایش ترافیک سایت به این دلیل مهم است که به گوگل می‌فهماند که سایت شما مخاطبان بسیار زیادی دارد و محصولات و خدمات ارزشمندی به مخاطبان و مشتریان خود ارائه می‌دهد. وقتی این کار را انجام دهید، گوگل متوجه می‌شود که این شایستگی را دارید که مخاطبان بیشتری به سمت شما بیایند و در نتیجه شما را به کاربران خودش پیشنهاد خواهد داد. مجموعه این اقدامات سبب می‌شود که در یک کلمه کلیدی خاص در جایگاه‌های قابل قبولی از نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرید.

اولین گام برای فعالیت در اینستاگرام

در صورتی که می‌خواهید در اینستاگرام فعالیت و تولید محتوا کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک حساب کاربری کسب و کار یا اصطلاحاً بیزینس اکانت (Business Account) در این رسانه ایجاد کنید.  ساخت اکانت اینستاگرام به شما کمک می‌کند که محتوای خود را در این رسانه منتشر کنید، آنالیز فعالیت خود را ببینید و از مزایای این رسانه برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید.

مزایای یوتیوب برای فعالیت و تولید محتوا

یوتیوب هم مزایای زیادی دارد و همین مزایا است که راه اندازی حساب در این رسانه را تا این هم جذاب جلوه داده است. در ادامه این بخش از مقاله به چند مورد از مزایای یوتیوب برای راه اندازی حساب و تولید محتوا اشاره شده است:

۱. امکان کسب درآمد از طریق یوتیوب

یکی از مزایای یوتیوب که افراد را جذب می‌کند این است که به حساب‌هایی که بازدید داشته باشند، پول می‌دهد و همین یک عامل برای بسیاری از افراد کافی است. البته این موضوع شرایط خاصی دارد.

۲. امکان افزایش ترافیک وب سایت از طریق یوتیوب

یکی دیگر از دلایلی که یوتیوب را تا این حد محبوب و دوست داشتنی کرده، امکان افزایش ترافیک وب سایت است. فرض کنید که به صورت ویدیویی تبلیغ یکی از محصولات خود را انجام دهید و از مخاطب بخواهید که برای خرید محصول به وب‌سایت شما مراجعه کنید. می‌توانید در بخش توضیحات ویدیو لینک وب‌سایت خود را هم قرار دهید تا مخاطبان بتوانند خیلی راحت با کلیک روی آن وارد وب‌سایت شما شوند.

۳. برندسازی به بهترین شکل ممکن

یکی از مزایای یوتیوب این است که به شما این اجازه و امکان را می‌دهد که برای کسب و کار خود برندسازی کنید. در صورتی که محتوای شما پربازدید باشد، یوتیوب هم کمک می‌کند که مخاطبان بالقوه بیشتری محتوای شما را ببینند.

اولین گام برای فعالیت در یوتیوب

در صورتی که می‌خواهید فعالیت در یوتیوب را آغاز کنید باید ابتدا یک کانال در این رسانه ایجاد کنید. پس از ایجاد کانال است که می‌توانید محتوای خود را در یوتیوب تولید و منتشر کنید. در صورتی روش ساختن کانال در یوتیوب را نمی‌دانید می‌توانید مقاله آموزش ساخت کانال یوتیوب را در همیار آکادمی مطالعه کنید. این مقاله به صورت کامل به این مسئله پرداخت و تمام مراحل ساخت کانال را به صورت تصویرمحور توضیح داده است.

آموزش ساخت کانال یوتیوب
آموزش ساخت کانال یوتیوب

با همیار آکادمی، استاد فعالیت در اینستاگرام و یوتیوب شوید

همیار آکادمی یکی از نخستین مجموعه‌های ایرانی است که تلاش کرده فرهنگ کسب و کارهای اینترنتی را در ایران پیاده‌سازی کند. از این رو مقالات و دوره‌های آموزشی رایگان و غیر رایگان مختلفی را در سایت خود منتشر کرده است. در صورتی که می‌خواهید بازاریابی در اینستاگرام یا یوتیوب را یاد بگیرید، کافی است به بخش مقالات همیار آکادمی مراجعه کنید و با یک جستجوی ساده تمام مقالاتی که در این زمینه نوشته شده است را پیدا کنید.

همیار آکادمی یک دوره آموزش رایگان اینستاگرام هم دارد که برای ورود به آن می‌توانید به سایت همیار آکادمی بروید، سپس از منوی بالای این سایت به بخش آموزش رایگان بروید و در نهایت وارد آموزش رایگان اینستاگرام شوید. این مجموعه برای علاقمندان و کسانی که می‌خواهند یک کسب و کار عالی و پرفروش در اینستاگرام داشته باشند، یک دوره پیشرفته و حرفه‌ای برای آموزش کسب درآمد از اینستاگرام راه اندازی کرده است. در این دوره تمام مطالبی که برای موفقیت در اینستاگرام باید بدانید گفته شده است.

تدریس این دوره حرفه‌ای و پیشرفته را علی حاجی محمدی، مدیرعامل و بنیانگذار همیار آکادمی بر عهده دارد و تلاش می‌کند که تمام تجربیات و دانش خود در حوزه اینستاگرام را در این دوره در اختیار مخاطبان قرار دهد. با شرکت در این دوره می‌توانید به راحتی گوی سبقت را از رقبای خود بربایید و یک کسب و کار قدرتمند، پرطرفدار و پردرآمد در اینستاگرام راه اندازی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دوره هم کافی است وارد سایت همیار آکادمی شوید، از منوی بالایی سایت وارد دوره‌های آموزشی شوید و در نهایت روی آموزش اینستاگرام کلیک کنید.

 

منبع
همیار اکادمی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا