تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

پیشی‌گرفتن نرخ بازدید تیک‌تاک از یوتیوب در آمریکا و بریتانیا

آمار بازدید و تماشای محتوای تیک‌تاک، مشهورترین پلتفرم ساخت ویدیوی کوتاه، در بریتانیا و آمریکا از یوتیوب پیشی گرفت.

عملکرد موفق تیک تاک در حالی به دست آمد که در طی ماه‌های اخیر و به دلیل همه‌گیری کرونا، کاربران زمان بیشتری را به استفاده از شبکه‌های اجتماعی از جمله تیک تاک اختصاص داده‌اند. بر اساس این گزارش، این میزان بازدید مربوط به دارندگان گوشی‌های اندروید است و دیگر پلتفرم‌ها از جمله آی او اس در آن لحاظ نشده است.

با این حال، اعداد و ارقام نشان از محبوبیت بالای تیک تاک (TikTok) در میان کاربران بریتانیایی و آمریکایی حکایت دارند. این داده ها همچنین بیانگر این موضوع است که تمایل کاربران به تماشای ویدئوهای کوتاه (حداکثر ۳ دقیقه) بیش از تمایل آنها به تماشای ویدیوهای ۱۰ دقیقه‌ای و بالاتر از آن در پلتفرم‌هایی چون یوتیوب است.

بر اساس این گزارش، در ژوئن ۲۰۲۱، کاربران آمریکایی تیک تاک در ماه به طور متوسط ۲۴ ساعت را به تماشا و کار با این اپلیکیشن می‌پرداختند که این عدد برای یوتیوب برابر با ۲۲ ساعت و ۴۰ دقیقه عنوان شد. در ماه مه ۲۰۲۰ نیز، تیک تاک بالاتر از یوتیوب قرار گرفت به طوری که متوسط اختصاص زمان به این دو اپلیکیشن در بریتانیا به ترتیب برابر با ۲۶ و ۱۶ ساعت برآورد شد.

با این حال، اگر بخواهیم مجموع مدت زمان مشاهده محتواها را محاسبه کنیم، باید بگوییم که یوتیوب به مراتب بالاتر است چرا که تعداد کاربران یوتیوب حدود ۲ میلیارد نفر است و تعداد کاربران تیک تاک حدود ۷۰۰ میلیون نفر.

همچنین جدای از کاربران آی او اس و کاربران اپلیکیشن Douyin در چین، در شش ماه نخست امسال، یوتیوب همچنان در صدر این فهرست اپلیکیشن‌های «سرگرمی‌و اجتماعی» قرار داشت و تیک‌تاک بعد از اپلیکیشن‌های فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ در جایگاه پنجم جای گرفت.

همچنین میزان پولی که کاربران اندروید و آی او اس برای یوتیوب پرداخت می‌کنند، به مراتب بیشتر از تیک تاک است. البته یک استثنا در اینجا وجود دارد و آن کاربران اندروید در کشور چین است.

ناگفته نماند که تیک تاک اخیرا با مشکلاتی در کشور هند مواجه است. این کشور استفاده از ۵۹ اپلیکیشن چینی از جمله تیک تاک را به دلایل فعالیت‌های مضر آن‌ها برای جامعه، ممنوع اعلام کرد. با این حال، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که تیک تاک احتمالا با نامی‌جدید و تحت عنوان tick Tock به این کشور بازخواهد گشت.

منبع
Techacrobat

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا