تکنولوژیویروس کرونا

حمایت مدیران شرکتهای فناوری از طرح بایدن برای واکسینه کردن کارکنان شرکت‌‌ها

گروه Business Roundtable که اعضای آن را مدیران عامل شرکت‌‌های بزرگی همچون آمازون، والمارت، اپل، گوگل و… تشکیل ‌‌می‌دهند، با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از طرح جو بایدن مبنی بر تزریق واکسن و انجام تست‌‌های هفتگی برای شرکت‌‌هایی با بیش از 100 کارمند اعلام کردند.

جانسون بولتن که ریاست این گروه را برعهده دارد، اعلام کرد که Business Roundtable از طرح جو بایدن برای مقابله با ویروس کرونا استقبال ‌‌می‌کند. رهبران کسب‌وکارها در آمریکا به خوبی بر اهمیت واکسیناسیون و انجام تست‌‌ها برای شکست این همه‌گیری واقفند.

وی در ادامه افزود: در طی هفته‌‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌‌ها تصمیم گرفتند تا دستور تزریق واکسن را برای همه یا تعدادی از کارکنان خود اجرایی کنند؛ ما این تصمیم را تحسین ‌‌می‌کنیم.

این گروه متشکل از 200 مدیر عامل از بزرگ‌ترین شرکت‌‌های آمریکایی است که هر کدام بخشی از اقتصاد را نمایندگی ‌‌می‌کنند. طبق آنچه در وب‌سایت این گروه آمده، اعضا بر تقویت رشد اقتصادی و رقابت در ایالات متحده توافق دارند.

اگرچه این تصمیم بایدن با استقبال مواجه شد، اما در این بین، برخی از مدیران اعلام کردند که ممکن است اجبار همه کارکنان به تزریق واکسن منجر به بروز مشکل و قطع همکاری این افراد با شرکت‌‌ها شود. مسئله‌ای که با توجه به شرایط کنونی بازار کار و کمبود نیرو کار انسانی در آمریکا، ‌‌می‌تواند بسیار حساس باشد.

شرکت‌‌های یونایتد ایرلاینز، دیزنی، تایسون فودز، فیسبوک و گوگل پیشتر و قبل از آنکه رئیس جمهوری آمریکا، چنین طرحی را اعلام کند، از کارکنان خود که در محل کار حضور دارند و با همکاران یا مشتریان ارتباط دارند، درخواست کردند تا واکسینه شوند.

تصمیم جو بایدن در پی افزایش شمار مبتلایان به سویه دلتای ویروس کرونا در این کشور اتخاذ شده است. طبق آخرین اطلاعات، بیش از 90 درصد از کل مبتلایان به کرونا، به این سویه مبتلا شده‌اند.

منبع
Businessinsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا